اخبار داغ

یک استاد علوم سیاسی مطرح کرد؛

برجام و اسلام آمریکایی مصادیق تحریف خط امام خمینی(ره) است

برجام و اسلام آمریکایی مصادیق تحریف خط امام خمینی(ره) است
صحرایی گفت: تنها کسی که جلوی انحراف در آرمان‌های انقلاب را گرفته است رهبر انقلاب است، پاد گفتمان رهبر انقلاب نفوذ، تأکید بر آرمان‌ها، نگاه انقلابی و جهاد کبیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا صحرایی، استاد دانشگاه و دانش‌آموخته علوم سیاسی در گفت‌وگو با صبح توس گفت: اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و آرمان‌های امام باید شناخته شود تا بعد از آن بتوانیم انحرافات را شناسایی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: ما در جهان کمتر کسی را داریم که ویژگی‌های امام خمینی (ره) را با هم داشته باشد، حضرت امام هم ایدئولوگ، هم معیار و هم فرمانده پس از انقلاب است، ما امثال شهید مطهری را داریم که ایدئولوگ‌های انقلاب حساب می‌شوند ولی کسی را نداریم که این سه ویژگی امام را با هم داشته باشد.

,

صحرایی افزود: این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: انحراف و تحریف از خط عملی و فکری و ایدئولوگ امام هر روز عمق شدیدتری پیدا می‌کند و به یک معنا نیز پهنای آن عظیم‌تر می‌شود.

,

وی بیان داشت: رهبر انقلاب چند سال پیش در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به این موضوع بسیار تأکید کردند که باید از خط عملی و فکری امام باید حفاظت کرد.

,

این استاد دانشگاه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مصادیق در بعد تحریف حضرت امام بحث جدایی دین از سیاست است. امام یکی از کسانی است که اعتقاد دارد باید تمام اسلامیت ما سیاسی باشد و تأکید بر حفظ دو بعد با هم دارند.

,

صحرایی گفت: خیلی‌ها از قدیم و حتی زمان امام خمینی (ره) با این تفکر مبارزه کردند، در زمان امام اندیشه‌هایی که ایشان به‌عنوان متحجر نام می‌برد مانند انجمن حجتیه و چه کسانی که بعدها به‌عنوان جریان‌های مدرن و روشنفکری شناخته می‌شوند این اندیشه را مطرح می‌کنند که دین رابطه شخصی بین فرد و خدا است و اضافه کردن دین به حوزه سیاست پذیرفته شده نیست.

,

وی خاطرنشان کرد: هابر ماس در غرب چنین تفکری دارد که دین را در حوزه خصوصی و سیاست را در حوزه عمومی تقسیم‌بندی می‌کند که این صحبت‌ها در داخل نیز شنیده می‌شود که این مفهوم در سیاست داخلی خیلی معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

,

این استاد علوم سیاسی بیان داشت: در حوزه سیاست خارجی با توجه به تجربه امام از دهه 20 و نفوذ روس و انگلیس و بعد از آن نفوذ آمریکا بحث استکبارستیزی را مطرح می‌کنند و عدم اعتماد و ارتباط با شیطان بزرگ را گفتمان جامعه می‌کنند که مصداق بزرگش را در دولت فعلی بحث برجام داریم، این در حالی بود که رهبری رسماً گفتند که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

,

صحرایی تأکید کرد: یکی دیگر از انحرافات اندیشه‌های حضرت امام بحث اسلام رحمانی است که این روزها مطرح می‌شود درحالی‌که امام آن را اسلام آمریکایی می‌نامد.

,

وی با اشاره به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تصریح کرد: سه اصل آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه اصل اصلی نظرات امام خمینی (ره) بود که تلاش‌های زیادی برای انحراف در این سه اصل اتفاق افتاده است.

,

این استاد دانشگاه افزود: در بحث استقلال، خودکفایی در همه حوزه‌ها معنا و مفهوم آن است ولی این روزها بحث اقتصادی بسیار مطرح است که خیلی‌ها به آن اعتقاد ندارند، در حوزه فرهنگ سند 2030 و در سیاست ارتباط با آمریکا دقیقاً متضاد این اصل امام خمینی (ره) است.

,

وی ادامه داد: اصل بعد جمهوری اسلامی است که خیلی‌ها از سال 70 از این مطلب فاصله گرفتند و تلاش کردند جمهوریت انقلاب را پررنگ‌تر کنند و اسلامیت را طی مرور کم‌رنگ‌تر کنند و این تلاشی برای کم‌رنگ کردن هویت انقلاب یعنی اسلامیت بود.

,

این استاد دانشگاه اظهار داشت: خیلی‌ها اوایل انقلاب این تلاش را برای حذف اسلامیت کردند که امام خمینی (ره) رسماً گفتند که جمهوری اسلامی نه یک کلام بیش نه یک کلام کم، ولی متأسفانه از دهه 70 به بعد و بعد از روی کار آمدن یک دولت لیبرال، تلاش کردند این بحث‌ها جدی‌تر مطرح شود و می‌گفتند که نظر امام جمهوریت بوده و اسلامیت را کم‌تر می‌کنند و این مصداق روشن تحریف نظرات امام بود.

,

صحرایی گفت: در اصل آزادی نیز باید گفت که نظر امام آزادی در چهارچوب شرع بود نه نظری مانند لسفر فرانسوی یا لیبرال آمریکایی که به معنای ولش کن است، این اندیشه که هر چیزی را به حال خود رها کن تا خودش وضعیتی ایجاد کند مورد نظر امام نبود، نظر امم آزادی در چهارچوب شریعت بود.

,

این استاد علوم سیاسی اظهار داشت: وابستگی به غرب و ارائه دیدگاه‌های غرب گرایانه در دولت سازندگی، اصلاحات و دولت فعلی به نوعی موجب انحراف در خط فکری امام است و به همین دلیل است که رهبر انقلاب بحث جهاد کبیر را مطرح کردند.

,

صحرایی با اشاره به ابعاد جهاد کبیر ادامه داد: این بحث جهاد کبیر دارای بار هویتی برای نظام است چون ادامه خط استکبارستیزی امام بود و باید به آن توجه کرد و باید بدانیم که هر روز دشمن تلاش می‌کند خط و تفکر امام انحراف پیدا کند؛ و باید هوشیار باشیم.

,

وی ادامه داد: تنها کسی که جلو انحراف در آرمان‌های انقلاب را گرفته است رهبر انقلاب است، وقتی گفتمانی در جامعه می‌خواهد سر برآورد پاد گفتمان ایجاد می‌شود، پاد گفتمان رهبر انقلاب نفوذ، تأکید بر آرمان‌ها، نگاه انقلابی و جهاد کبیر است که در جامعه مطرح می‌شود تا جلو برخی این گفتمان سازی‌های تفکر غربی را بگیرد.

,

وی با اشاره به اوضاع الآن آمریکا تصریح کرد: ترامپ امروز گفته بود که ما داریم امنیت مردم را تأمین می‌کنیم و مجبوریم طبق قانون رفتار کنیم، آگامبن کتابی به‌عنوان وضعیت استثنا دارد که در آن معتقد است دموکراسی‌های معاصر از برخی مفاهیم استفاده می‌کنند تا وضعیت استثنا را ایجاد کنند و خشونت پنهان را زیاد کنند

,

صحرایی با اشاره به تئوری‌ این اندیشمند ایتالیایی بیان داشت: این نظریه‌پرداز اعتقاد دارد که کشورها دارند با قانون خشونتی را ایجاد می‌کند که به اهداف خود برسند، این قانون باعث دیکتاتوری می‌شود و کسی که می‌تواند دنیای غرب و دموکراسی را به چالش بکشید این نظریه‌پرداز است.

,

وی افزود: در دوره‌ای مسئولین رده‌بالا از سوابق انقلابی صحبت می‌کردند ولی وقت انجام کارها برخلاف عمل انقلاب رفتار می‌کردند، خیلی از موضوعات که به مجلس می‌رود و برخی طرح‌های دوره‌های مجلس برخلاف عمل انقلابی گری است و رهبری بر روی این موضوع مطالبه دارند.

,

این استاد علوم سیاسی بیان داشت: معیار یا قطب شناخت آرمان‌های امام و انقلاب، رهبری هستند، خیلی کسانی بودند که پیامبر را درک کردند ولی بعدتر در برابر ایشان اقدام کردند، اولین کسی که در دفاع از امام علی (ع) اقدام کرد زبیر بود و اولین کسی که در برابر امام اول ما در جنگ جمل شمشیر کشید باز هم زبیر بود، اولین کسی که در سال 68 در دفاع از رهبری صحبت کرد و اولین کسی که مخالفت کرد یک نفر بود.

,

این استاد دانشگاه گفت: اقتصاد مقاومتی دارای وجوه مختلف است که یک بخش آن ساده زیستی و مبارزه با داشتن زندگی تجملاتی و اشرافی گری است، متأسفانه وقتی جامعه به این سمت حرکت می‌کند از آرمان‌هایش فاصله می‌گیرد، بعد از پیامبر تن‌پروری در جامعه ایجاد می‌شود و حضرت علی (ع) مجبور می‌شود پاد گفتمان‌هایی را در زمان امامت خود مطرح کند.

,

وی افزود: متأسفانه برخی از مسئولین دچار این تن‌پروری و اشرافی گری شده‌اند که آفت است و قسمتی از محبوبیت سردار سلیمانی همان ساده زیستی بود، جامه‌ای که دچار اشرافی گری شود از آرمان‌هایش فاصله می‌گیرد، در کتاب قلعه حیوانات این بحث جای تأمل دارد و می‌تواند در این بعد ما را کمک کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه