اخبار داغ

رودخانه کرج 20 ثانیه‌ای جان افراد را می‌گیرد!

رودخانه کرج 20 ثانیه‌ای جان افراد را می‌گیرد!
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به تعطیلات پیش رو و احتمال شلوغ شدن اطراف رودخانه کرج، از مردم خواست هشدارهای آب منطقه‌ای در خصوص نزدیک نشدن به رودخانه‌های استان را جدی بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی کیخایی در گفت و گو با ایسنا، گفت: با توجه به تعطیلات آخر هفته جاری و شلوغ شدن اطراف رودخانه‌های استان به خصوص رودخانه کرج که در مجاورت جاده چالوس قرار دارد، بی توجهی به هشدارها احتمال وقوع حوادث غرق‌شدگی را افزایش می‌دهد.

کیخایی افزود: متأسفانه طی چند روز گذشته شاهد مواردی از غرق شدگی در رودخانه کرج بوده‌ایم که یک مورد آن نوجوانی ۱۴ ساله و یک مورد هم جوانی ۲۰ ساله بود.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی گردشگران و مسافران به هشدارها ادامه داد: بسیاری از افرادی که جان خود را در رودخانه کرج از دست می‌دهند در ابتدا به تصور اینکه رودخانه قابل شنا کردن است به آب می‌زنند اما سردی آب رودخانه و شدت جریان آب، ظرف ۲۰ ثانیه جان قربانی را می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از جان باختگان هم به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و نزدیک شدن به رودخانه، ناخواسته در آب سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهند، عمده سالمندان و کودکانی که جان خود را در رودخانه کرج از دست داده‌اند در چنین حوادثی گرفتار آب‌های رودخانه شده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس از گردشگران و مسافران درخواست داریم به شنا کردن در رودخانه کرج حتی فکر هم نکنند و از طرف دیگر مراقب کودکان و افراد سالمند باشند تا تعطیلات پیش رو را با کمترین حادثه پشت سر بگذاریم و شاهد اتفاقات غم انگیز نباشیم.

کیخایی در ادامه با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای در قالب پلاکاردهای مجاور رودخانه، کلیپ‌ها و اخطارهای منتشر شده در رسانه‌ها و حضور گشت‌های این سازمان در سرتاسر رودخانه هشدارهای لازم را داده است، گفت: متأسفانه بسیاری از افراد به این هشدارها بی توجهی می‌کنند و حتی با گشت‌های آب منطقه‌ای که برای آگاه‌سازی در خصوص خطرات رودخانه تذکر می‌دهند هم درگیر می‌شوند، حتی مشاهده شده برخی گردشگران از بنرها و پلاکاردهای نصب شده در اطراف رودخانه به عنوان زیرانداز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه