اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

تعمیق دوقطبی نژادی، آمریکا را به سمت بحران می‌کشاند

تعمیق دوقطبی نژادی، آمریکا را به سمت بحران می‌کشاند
سیدعلی مرندی گفت: تعمیق دوقطبی نژادی در آمریکا که ترامپ هم به آن دامن می‌زند این کشور را به سمت بحران می‌کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی مرندی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: موضوع خشونت پلیس آمریکا نباید تنها به اعتراضات اخیر محدود شود زیرا به صورت کلی ششمین عامل مرگ و میر مردان جوان در آمریکا خشونت پلیس است به گونه ای که در آمریکا احتمال اینکه یک مرد سیاه پوست در طول زندگی توسط پلیس کشته شود یک در هزار است.

وی افزود: سالانه بیش از هزار نفر توسط پلیس آمریکا کشته می شوند که نشانگر یک شکاف عمیق در آمریکا درباره ملیت‌ها است از سوی دیگر احتمال کشته شدن یک مرد سیاهپوست آمریکایی از یک فرد سفیدپوست بسیار بیشتر است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این موضوع نشانگر خشونت آمریکا و نیز شکافی که در جامعه آمریکا وجود دارد است، از سوی دیگر ترامپ که فردی رادیکال است این شکاف را تعمیق بخشیده و سبب ایجاد یک فضای دو قطبی در جامعه آمریکا شده و اکنون آمریکا را آماده یک بحران کرده است.

مرندی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در فیلم جوکر که در اسکار هم برنده شد، اعتراضات اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود که بی عدالتی چگونه می‌تواند سبب ایجاد اغتشاش شود و به افرادی که علیه نظم ناعادلانه شورش می‌کنند حق داده می شود و در این فیلم یک مشروعیتی برای این شورش ایجاد شده است، از سوی دیگر پلیس هم وظیفه سرکوب این اعتراضات و برخورد با افراد سیاه پوست را در پیش گرفته است.

وی افزود: در واقع خشونتی که پلیس آمریکا برای سرکوب این قضایا در پیش گرفته نباید تنها به وقایع اخیر محدود شود زیرا در حال حاضر بخشی از آن رسانه ای می‌شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: آمریکا شعار حکومت لیبرال، آزادی خواه، با مدارای حداکثری و تساهل را سر می دهد اما مطابق متمم قانونی آن ها می‌بینیم پلیس آمریکا اجازه دارد در هر موقع که احساس خطر کند، شلیک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مرندی تصریح کرد: آماری که پلیس آمریکا درباره تعداد کشته ها اعلام می‌ کند رسمی نیست زیرا آنها چیزی را بایگانی و شمارش نمی کنند بلکه نهادهای خصوصی از هر چند ده مورد یک مورد را که به صورت مردمی گزارش شود اعلام می‌کنند البته نهادهای خصوصی لیست چند ده هزار نفر که توسط پلیس آمریکا کشته شدند را با مشخصات در قالب یک فایل اکسل اعلام کرده است.

وی با اشاره به اقدامات پلیس آمریکا برای مقابله با تظاهرات کنندگان گفت: تلاش آمریکا برای محدودسازی شبکه های مجازی و خشونت پلیس و حتی ادبیاتی که ترامپ مبنی بر استفاده از شرورترین سگ ها و قوی ترین سلاح ها در مواجهه با معترضین به کار گرفته همگی نشان دهنده افول ایالات متحده آمریکا است.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه