اخبار داغ

روایت مردم از رحلت و تشییع امام خمینی(ره) تا بیعت با آیت‌الله خامنه‌ای؛

تشییع باشکوه امام بیعت امت با رهبر انقلاب بود/ روزهای نیمه‌خرداد در تاریخ ایران فراموش‌نشدنی است

تشییع باشکوه امام بیعت امت با رهبر انقلاب بود/ روزهای نیمه‌خرداد در تاریخ ایران فراموش‌نشدنی است
سی‌ویک سال قبل در چهاردهم خردادماه جهان اسلام وجودی ارزشمند و شخصیتی عالم و با تقوا را از دست داد و حضرت روح‌الله «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به‌سوی جایگاه ابدی سفر کرد»، اما اندیشه و اصول او همواره در بطن جامعه‌ی ما جاری و راهگشاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ خردادماه یادآور روزهای ماندگار در تاریخ ایران است از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ تا آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد ۶۱ و شاید یکی از ماندگارترین روزهای خرداد چهاردهمین روز این ماه در سال ۶۸ باشد که سی‌ویک سال قبل در چنین روزی جهان اسلام وجودی ارزشمند و شخصیتی عالم و با تقوا را از دست داد و حضرت روح‌الله «بادلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا به‌سوی جایگاه ابدی سفر کرد»، اما اندیشه و اصول او همواره در بطن جامعه‌ی ما جاری و راهگشاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب؛,

هرچند سال‌ها از رحلت امام خمینی (ره) می‌گذرد اما امت قدرشناس و همیشه درصحنه ایران هرساله با حضور در کنار مرقد مطهر ایشان با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) با آرمان‌های امام راحل و رهبری و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

,

امروز جامعه‌ی ما نیازمند آن دست تا همواره خط امام و اصول اساسی انقلاب را بازخوانی کند تا در امتداد مسیری را که امام خمینی ترسیمگر آن بودند بدون هیچ لغزشی به‌پیش برویم و منبع اصلی برای تبیین بدون تحریف و انحراف این مبانی مطمئناً رهبر معظم انقلاب هستند.

,

حال بعد از سال‌ها بر آن شدیم تا به مناسبت سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، هرچند مختصر در گفتگو با دو نفر از کسانی که آن روزها را به یاد دارند به نقل برخی خاطرات بپردازیم.

,

کاظمی یکی از شهروندان اراکی:

, کاظمی یکی از شهروندان اراکی:,

روزهای نیمه خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است

, روزهای نیمه خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است, روزهای نیمه خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است,

کاظمی یکی از شهروندان اراکی در گفتگو با دیارآفتاب؛ حال وهوای آن روزها را این چینین روایت می کند: طی روزهای بستری حضرت امام (ره) در بیمارستان همه‌ی مردم برای سلامتی ایشان دعا می کردند و هنگامی که تلویزیون تصاویری از امام در بیمارستان پخش می‌کرد واقعاً برای مردمی که عاشقانه به ایشان علاقه داشتند ناراحت‌کننده بود.

,

, ,

وی ادامه داد: لحظه‌ای که خبر ارتحال حضرت امام از تلویزیون اعلام شد هنوز در خاطر همه‌ی مردم هست و این جمله‌ی معروف گوینده خبر: «روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان به ملکوت اعلی پیوست» که اندوهی بر دل میلیون‌ها انسان نه‌فقط در ایران بلکه در سراسر جهان نشاند فراموش‌شدنی نیست.

,

کاظمی خروش احساسات مردم بعد از رحلت امام اشاره کرد و افزود: به اعتقاد بنده نیمه ی خرداد و روزهی ۱۴ و ۱۵ سال ۶۸ جزو فراموش‌نشدنی‌ترین روزها برای ملت ایران در طی قرن‌ها باشد چراکه بدون شک در این مدت محبوبیت و نفوذ امام را در بین مردم نداشته است و فقدان چنین شخصیت عظیمی برای مردم حزن‌انگیز بود، شاید بیش از هر چیز مردم با این جمله در وصیت‌نامه‌ی الهی-سیاسی امام (ره) اشک ریختیم که فرمودند: «... از خدای رحمان و رحیم می‌خواهم که عذرم را در کوتاهی خدمت و قصور و تقصیر بپذیرد».

,

وی همچنین در رابطه با انتخاب رهبری بعد از امام بیان کرد: به یاد داریم که بسیاری از دشمنان اسلام فکر فروپاشی نظام اسلامی بعد از امام خمینی را در سر می‌پروراندند اما لطف و تقدیر الهی بر این بود تا ساعاتی بعدازاین اتفاق حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زعامت جامعه‌ی اسلامی را بر عهده بگیرند و افکار تباه بدخواهان را نقش بر آب کنند.

,

, ,

این شهروند اراکی ادامه در ادامه گفت: آیت الله خامنه‌ای در بین مردم از انقلابیون شناخته‌شده و نزدیکان برجسته و مورد اعتماد حضرت امام بود و انتخاب ایشان با درصد رأی بسیار بالا به‌عنوان رئیس‌جمهور نشان‌دهنده مقبولیت زیاد در بین مردم بود بعلاوه اینکه ایشان ارتباط خوب و صمیمانه‌ای با مردم داشتند و بعد از رهبری ایشان و نقل‌قول حاج احمد آقا مردم متوجه شدند که آقای خامنه‌ای برای رهبری مدنظر امام بوده‌اند.

,

وی همچنین در رابطه با مراسم وداع با پیکر مطهر امام خمینی در روز ۱۵ خرداد سال ۶۲ می گوید: مراسم روز تشییع امام بسیار باشکوه انجام شد و به اذعان بسیاری، بزرگ‌ترین تشییع و اجتماع تاریخ بود، می‌شنیدیم و در تصاویر تلویزیونی هم مشخص بود که مردم بسیاری از سراسر ایران و از دورترین نقاط خود را به تهران رسانده بودند تا در آخرین لحظات هم وفاداری خود را به امام و بیعت با رهبر انقلاب به نمایش بگذارند.

,

مبینی یکی از نوجوانان دهه ۶۰ و فرزند شهید:

, مبینی یکی از نوجوانان دهه ۶۰ و فرزند شهید:,

تشییع باشکوه امام بیعت امت با رهبر انقلاب بود

, تشییع باشکوه امام بیعت امت با رهبر انقلاب بود, تشییع باشکوه امام بیعت امت با رهبر انقلاب بود,

مبینی یکی از اهالی اراک در رابطه با وقایع نیمه ی خرداد سال ۶۸ در گفتگو با دیارآفتاب؛  روایت می کند: در آن دوران نوجوان ۱۶ ساله بودم و با تعدادی از رفقا در مسجد محل فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دادیم و شاید از لحاظ سنی انقلاب و سال‌های دفاع مقدس را به‌خوبی درک نکرده بودیم اما شخصیت و روح بزرگ امام ما را تحت تأثیر قرار می داد و همواره سعی می‌کردیم با عمل به رهنمودهای ایشان سرباز خوبی برایشان باشیم.

,

وی در ادامه بیان کرد: از همان روزهایی که خبر ناراحتی قلبی حضرت امام جدی شد و در بیمارستان بستری شدند ناراحت بودیم و صبح روز ۱۴ خرداد بعد از شنیدن خبر رحلت ایشان بسیار ناراحت شدیم، امام با جاذبه و مهری که داشت برای ما فرزندان شهدا و البته همه‌ی مردم یک پدر معنوی بود و با فقدان ایشان دوباره احساس کردیم که یتیم شده‌ایم و داغ از دست دادن پدر برایمان تازه شد اما انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رهبری جامعه با توجه به شناختی که از شخصیت انقلابی، مورد تائید امام بودن و ایثار و جانبازی ایشان در راه انقلاب داشتیم باعث آرامش خاطر مردم بود.

,

این شهروند اراکی در رابطه با مراسم تشییع امام راحل بیان کرد: بعد از نصب پارچه‌های مشکی و سیاه‌پوش کردن مسجد و محل با جمعی از دوستان و همکاری امام جماعت مسجد محل تصمیم گرفتیم تا به هر صورت خود را به تهران برسانیم تا در مراسم شرکت کنیم و با تمامی مسائلی که وجود داشت به تهران رسیدیم و آنچه در خاطر دارم فقط سیل جمعیتی بود که به هر طریقی خود را به تهران می‌رساند، روز تشییع هم ازدحام جمعیت به‌قدری بود که نه‌تنها در عکس‌ها و فیلم‌ها که آن حجم در محدوده تصور هیچ‌کس نمی‌گنجید و آن همه را با خود می‌برد.

,

, ,

مبینی در ادامه گفت: شاید نتوان به‌جز خواست اراده‌ی الهی بر این خروش میلیونی چیز دیگری را عنوان کرد چراکه هنوز هم دنیا چنین اجتماع عظیمی را در تشییع پیکر شخصیت‌های مختلف به خود ندیده است و بدون تردید پیوند قلبی امام و امت بود که حادثه‌ای تاریخی را رقم زد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم حقیقت جایگاه امامت و ولی‌فقیه را در جامعه اسلامی درک می‌کردند و با تمام تعلق‌خاطری که به امام خمینی داشتند با این حضور بی‌نظیر در تشییع به‌نوعی بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام راحل به رخ تمام دشمنان اسلام کشیدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه