اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین الملل:

مقاومت ایران در برابر ابرقدرت‌ها ثمره تفکر ناب امام خمینی(ره) است

مقاومت ایران در برابر ابرقدرت‌ها ثمره تفکر ناب امام خمینی(ره) است
حنیف غفاری گفت: مقاومت ایران در برابر ابرقدرت‌ها و شکل‌گیری جریان مقاومت در منطقه ثمره تفکر ناب امام خمینی(ره) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ضمن تسلیت سالروز درگذشت امام راحل اظهار داشت: امام خمینی(ره) صرفاً یک رهبر نبود و علاوه بر نقش رهبری خاصی که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشتند مولد یک جریان و گفتمان مقاومت بودند.

وی افزود: در ذیل نگاه امام خمینی(ره ) مباحثی نظیر اسلام سیاسی مطرح می‌شود و در حوزه سیاست خارجی و تحولات منطقه نیز نسبت به یک قاعده دینی پررنگ به نام نفی سبیل گام برداشتند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: قاعده نفی سبیل به این معناست که خداوند راهی برای تسلط کفار بر مسلمین باز نکرده و در چنین شرایطی سرسپردگی برخی کشورهای مسلمان به کفر عامل عقب ماندگی آنها و بازدارندگی علیه آنها محسوب می شود.

غفاری گفت: با همین باور امام راحل با تکیه بر ایمان و آگاهی خود، انقلاب را به ثمر رساندند و آن را محدود به مرزها نکردند که اکنون شاهد به ثمر رساندن انقلاب اسلامی با رشد جریان‌های مقاومت در منطقه و نیز جریان های آزادی خواه در سراسر دنیا هستیم درحالی که این همه تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی عنوان کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران توسط امام راحل به ثمر نشست بسیاری از تئوریسین ها و نظریه پردازان غربی می خواستند این پدیده را بر اساس الگوها و تئوری های قبلی خود توجیه کنند اما به هر دری زدند نتوانستند زیرا مولفه‌ها و باورهایی که امام راحل با آن انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند از سوی های غربی ها قابل محاسبه نبود با این حال فیلسوفی به نام فوکو در این باره اعلام کرد تا زمانی که نتوانیم مولفه‌هایی مانند شهادت و مهدویت را پیدا کنیم نمی توانیم بفهمیم انقلاب اسلامی چیست؟ چه ابعادی دارد و چه پدیده بزرگی است.

غفاری تصریح کرد: این روند هنوز هم ادامه دارد و در طول انقلاب اسلامی و حتی بعد از رحلت امام راحل و در دوران رهبر معظم انقلاب نیز شاهد این بودیم که جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از مقاطع حساس که محاسبات دستگاه های امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی غرب نشان می داد یک کشور پس از این همه تهدید و فشار باید تسلیم شود در مقابل آنها استوار ایستاد و حرکت رو به جلو خود را ادامه داد که این ثمره تفکر ناب امام راحل است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: کلیت این تفکر امام راحل در کلیت حرکت نظام ترویج می شود و توسط رهبر انقلاب به صورت خاص به همه جهان اسلام تبلیغ خواهد شد و همین سبب ادامه حرکت پویا و رو به جلوی نظام و جریان‌های مقاومت و آزادی خواه در منطقه و دنیا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه