اخبار داغ

حجت الاسلام فرشاد:

امروز بیش از گذشته نیازمند بازخوانی و عمل به سیره امام(ره) هستیم

امروز بیش از گذشته نیازمند بازخوانی و عمل به سیره امام(ره) هستیم
سخنران مراسم ارتحال امام(ره) در یزد عنوان کرد: نیاز به استکبارستیزی امام(ره) و شجاعانه صحبت کردن ایشان امروز بیش از پیش احساس می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی فرشاد شب گذشته در مراسم سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در امامزاده سید جعفر (ع) یزد عنوان کرد:  با رحلت حضرت امام خمینی(ره) امام زمان (عج) نایبی شایسته و ملت ایران فقیهی بصیر و ممتاز را از دست دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا؛,

وی ادامه داد: زندگی امام (ره) چه در زمان فعالیت در قم و چه در ترکیه و عراق همه پر از برکت است. مقام علمی، اخلاقی، زهد، مدیریت و شجاعت ایشان در تمام این دوران نمود دارد. 

,

این استاد حوزه بیان داشت: باید از فرصت مراسم 14 خرداد استفاده کرد و شخصیت امام را برای همه مردم تبیین کرد. باید عملکرد و سیره ایشان در برهه های مختلف به روشنی تشریح شود. سالروز رحلت پیر جماران بهترین فرصت بازنگری در زندگی ایشان است. حتما باید مبانی فکری ایشان را مطالعه کرد چرا که زندگی علوی و خدا پسندانه در زندگی ایشان نمود دارد.

,

وی گفت: تکلیف محوری یکی از ویژگی های بارز شخصیت امام است. اگر ایشان در تاریخ چهره ای ماندگار می شود به خاطر همین مسائل است. او همواره به دنبال رضایت خداوند و عمل به تکلیف بود نه جلب رضایت این و آن. امام(ره) تمام مشکلات را در مبارزه با رژیم ستم شاهی تحمل کرد تا دین خدا احیا شود. لذا امروز نیز وظیفه شناسی و عمل به تکلیف در هر جایگاهی ادامه سیره آن بزرگوار است.

,

حجت الاسلام فرشاد خلوص امام(ره) را دومین ویژگی بارز ایشان برشمرد و افزود: امام(ره) در عین رسیدگی به مسائل مهم از کوچکترین مسائل فقهی نیز غافل نبود. بزرگی شخصیت امام و استکبار ستیزی ایشان حتی دشمنان و نظریه پردازان غربی را نیز وادار به اعتراف در این زمینه کرده بود. دشمنی او با غرب برگرفته از اخلاص، عقاید اسلامی و مکتب دینی بود.

,

وی تصریح کرد: سومین ویژگی امام(ره) ارتباط قوی با خداوند متعال بود. اگر می بینید وعده پیر جماران در مورد زبونی آمریکا محقق شده و سپاه قدرتمند ما چشم شیر را به گونه ای در عین الاسد کور می کند که آمریکا هنوز جرات اعلام آمار تلفات آن را هم ندارد نتایج همان اخلاص امام است.

,

وی اعلام کرد: ما امروز در شرایط تحریم به شعارهای انقلابی و راه امام(ره) و قیام ۱۵ خرداد بیش از گذشته ها نیاز داریم. این شعارها باید زنده شود ، نیاز به استکبارستیزی امام و شجاعانه صحبت کردن ایشان امروز بیشتر از پیش احساس می شود. به خدا قسم نزدیک شدن به استکبار دین مداری و عقلانیت نیست. عقلانیت به معنی توجه و نگاه به درون و توجه به سیره امام(ره) است.

,

وی با تجلیل از رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای پس از رحلت امام عنوان کرد: مقابله جهادی با کرونا تماماً تداعی کننده زمان دفاع مقدس بود. زمانی که با یک اشاره ولی فقیه مردم همه به میدان مبارزه آمدند. 

,

فرشاد گفت: اینکه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن اعلام می کنند ترامپ را لایق پیام هم نمی دانند قدرت، اخلاص، عزت و صلابت این شاگرد تربیت شده در مکتب امام(ره) را نشان می دهد. 

,

وی در پایان تاکید کرد: مردم عزیز اگر عزت اسلام و ادامه راه شهدا را می خواهید و می خواهید نامتان در طومار منتظران امام زمان(عج) ثبت و ضبط شود راهی جز تشخیص و عمل به وظیفه، اخلاص و زهد نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه