اخبار داغ

در بیانیه هایی جداگانه تاکید شد:

۱۴ و ۱۵ خرداد؛ یادآور سوگ امت اسلامی و یوم‌الله جوشش غیرت ایرانی

۱۴ و ۱۵ خرداد؛ یادآور سوگ امت اسلامی و یوم‌الله جوشش غیرت ایرانی
شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی استان و سازمان بسیج فرهنگیان کرمانشاه در بیانیه هایی جداگانه ۱۴ و ۱۵ خرداد را یادآور سوگ امت اسلامی و جوشش غیرت ایرانی دانستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و بسیج فرهنگیان استان به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد بیانیه‌هایی جداگانه ای صادر کردند.

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه آمده است:

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَی بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِوَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ (ابراهیم -۵)

در آستانه سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت روح الله (قدس الله نفسه الزکیه) و قیام ۱۵ خرداد قرار داریم، روزی که طبق فرموده آن ابرمرد تاریخ، خمینی بت شکن و موسای زمان برای همیشه عزای عمومی اعلام گردیده است، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ نه تنها ملت ایران بلکه تمام آزادی‌خواهان جهان داغدار از دست دادن نمونه عینی و مصداق بارز آیه " أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُبَینَهُم" گردیده و تشییع میلیونی و بی سابقه تاریخ را رقم زدند و هرچند این غم بزرگ و سنگین بود لیکن انتخاب شایسته جانشین و برداشتن علم و بیرق امامت مسلمین به دست سلاله دیگری از نسل زهرای اطهر (سلام الله علیها) تسکینی بر قلوب محزون ملت گردید.

در نظام فکری امام خمینی (ره) و بحمدالله با رهبری شایسته مقام معظم رهبری (حفظه الله) نظامی با رأی مردم منطبق بر آموزه‌های اسلامی بنا نهاده شده که بیش از چهل سال است علیرغم تمام دسیسه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها روز به روز بر رشد و بالندگی آن افزوده گردیده و در مقابل بیش از پیش شاهد نمایان گشتن تار و پود سست رژیم‌های به ظاهر مردم سالار سرمایه‌داری کافران مستکبر بوده و هر روز شاهد اخباری تازه از جنایات این رژیم‌ها در حق مردم سراسر جهان و یا شهروندان آن کشورها می‌باشیم، آتش ظلم و تبعیض و بی عدالتی دوباره در ایالات متحده شعله ور شده و باز هم مهر تأئیدی خواهد بود بر فساد سازمان یافته، سانسور خبری و قتل و کشتار و بی اعتباری بیش از پیش مستکبرین عالم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمانشاه با گرامیداشت و ادای احترام به روح آسمانی حضرت روح الله و زنده نگهداشتن یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و با اعلام بیعت مجدد با رهبر فرزانه انقلاب و لبیک به تمام فرامین و منویات از جمله فرمایشات اخیر معظم له در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، اعلام می‌دارد همچنان در تمام عرصه‌ها از جمله در پیشرفت علمی، گفتمان سازی، آرمان خواهی و مطالبه گری و … حضور فعال داشته و صدای رسای مردم در مطالبه‌گری و پیگیری حل مسائل و ارائه راهکارها بوده و نخواهند گذاشت کسانی این پرچم را بردارند که هدفشان رفع مشکلات مردم نیست بلکه هدفشان معارضه و مبارزه‌ی با اسلام و با جمهوری اسلامی و با نظام اسلامی است.

همچنین سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه هم با صدور بیانیه‌ای ۱۴ خرداد را مظهر پیوند و دلبستگی ملت ایران به امام دانسته است. در این بیانیه آمده: چهاردهم خردادماه مظهر پیوند و دل‌بستگی ملت ایران با امام بزرگوار است. روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) است. غم فقدان مردی بزرگ و کم‌نظیر که باقوت ایمان و صداقت و پاکی، پرچم قیام علیه ظلم و تاریکی را برافراشت و میراث گران‌قدر انقلاب اسلامی را به یادگار گذاشت.

با نگاهی به سالهای مبارزه امام امت که از ۱۵ خرداد سال ۴۲ درافکارمردم ایران و جهان تجلی بیشتری یافت، یوم اللهی که یاد آورجوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان که با دست نشاندگی شاه خائن و رویکردی هویت زداوباهدف استحاله دینی و فرهنگی کمر به مبارزه با عقاید دینی مردان و زنان این سرزمین بسته بودند، می‌توان پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی را که حقیقت ناب اندیشه‌های امام خمینی است، را به درستی مشاهده نمود این اندیشه ناب که از فقه اصیل و پویای تشیع نشأت گرفته است همراه با عمل انقلابی توانست حرکت جهادی جوانان این مرز و بوم را استوار و چراغ راه امت اسلامی درجهاد علیه استکبار راپرفروغ نماید.

مکتب امام، مکتب دین‌داری، عدالت‌خواهی و عقلانیت است. که امروز نیز در سایه توجهات خاصه حضرت ولیعصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و زعامت حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای تفکر الهی امام خمینی در انقلاب اسلامی زنده است و میراث ماندگار او پرچم هویت و قدرت اسلامی، انقلابی ما را در جهان ظلم و تاریکی به اهتزاز درآورده است. بی‌شک استمرار حرکت در مسیر اندیشه‌های امام خمینی و سلوک درراه ولایت، ما را دربرداشتن گام دوم انقلاب موفق‌تر و سعادتمندتر خواهد کرد.

بی تردید توجه به اندیشه‌های ناب امام راحل و تفسیر عینی و عملی آن که از کلام خمینی زمان و ولی فقیه حضرت امام خامنه ایکه با دست یداللهی خبرگان ملت در خرداد ۶۸ زعامت امت اسلامی را عهده دار گردیدمی تواند انسان‌هایی را تربیت نماید که همانند سردار قاسم سلیمانی عزیزحیات و شهادت آنان ضامن بقای انقلاب اسلامی است، به عنوان شاگرد مکتب خمینی کبیر که پیرو عملی ولایت فقیه است نیز می‌تواند سمبلی از مقاومت و ایستادگی در میان ازادیخواهان عالم باشد.

اکنون در حالی دهه پنجم انقلاب را می‌گذرانیم که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر (ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد. آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظمله قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده‌های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریست‌های آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است.

در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان، خدامحوری، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مؤمن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند.

سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه با اندوهی تمام ناشدنی از رحلت پیر فرزانه خود نام و یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارد و به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و یقین دارد که با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت تمام نقشه‌های استکبار نقشبرآب خواهد شد و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به حضرت ولی عصر (عج) تقدیم خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه