اخبار داغ

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

سازش‌ناپذیری در برابر استکبار ویژگی‌ بارز خط امام و رهبری

سازش‌ناپذیری در برابر استکبار ویژگی‌ بارز خط امام و رهبری
حجت‌الاسلام حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: سازش ناپذیری یکی از ویژگی‌های بارز خط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است چرا که هر گونه سازش، مذاکره، ارتباط و تسلیم در برابر استکبار جهانی در قرآن به شدت مذمت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جت‌الاسلام حمید روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا؛ با تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار داشت: وجه تشابه بسیاری بین خط امام خمینی (ره) و خط مقام معظم رهبری وجود دارد چرا که خط امام و خط رهبری هر دو برگرفته از قرآن بوده و امام به عنوان پرورش یافته مکتب قرآن بوده و از قرآن الهام می‌گرفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی سازش ناپذیری را یکی از ویژگی‌های بارز خط امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در آیات مختلف قرآن هر گونه سازش، مذاکره، ارتباط و تسلیم در برابر استکبار جهانی به شدت مذمت شده است.
,
 
,
این مسئول بیان داشت: امام با شناخت سیاستمداران غرب از هر گونه سازش در برابر استکبار جهانی به شدت امتناع داشته و به این موضوع توجه داشتند که با دشمنان وارد مذاکره نشده و سازش نکنند که مقام معظم رهبری نیز در طول رسالت خود که برگرفته از قرآن است، سرسختانه در برابر هرگونه سازش و مذاکره در برابر استکبار جهانی سرباز زده‌اند.
,
 
,
*سازشکاران ضربه سنگینی به اعتبار ملت ایران زدند
, *سازشکاران ضربه سنگینی به اعتبار ملت ایران زدند, *سازشکاران ضربه سنگینی به اعتبار ملت ایران زدند,
حجت‌الاسلام روحانی افزود: آنهایی که تن به سازش دادند ضربه جبران ناپذیری به حیثیت و اعتبار ملت ایران وارد کرده و به نام مذاکره، برجام را به ما تحمیل کرده و ملت ایران را سرشکسته کردند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در مسئله برجام همه چیز دادند و هیچ چیز نگرفتند و این مسائل نتیجه سازش بود، افزود: از وقتی که فراماسون‌ها در کشور روی کار آمدند سعی کردند خط سازش را حاکم کرده و در گروه‌ها، باندها و سازمان‌های سیاسی اینگونه جا بیندازند که فقط از طریق مذاکره می‌توان پیش رفت.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: از زمانی که امام خمینی(ره) نهضت را آغاز کرد، معادلات سازش کاران را به هم ریخته و از هرگونه سازش و مذاکره با رژیم پهلوی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی سر باززدند.
,
 
,
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی مردمی بودن را یکی دیگر از تشابهات راه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: امام با مردم بودند و مردم را محرم راز می‌دانستند و از  16 مهر 1341 که نهضت را آغاز کردند مردم را قدرت واقعی نظام اسلامی عنوان کردند.
,
 
,
حجت‌الاسلام روحانی بیان داشت: امام خمینی(ره) مردم را مهم می‌دانست و با سخنرانی‌ها و انتشار اعلامیه‌ها ملت ایران را رشد داده و آگاه کرد که مقام معظم رهبری نیز از همین روش استفاده کرده و با مردم درددل کرده و سخن می‌گویند.
,
 
,
وی با بیان اینکه سومین ویژگی امام و رهبری مقاومت در برابر خط سازش است، افزود: از 150 سال پیش که فراموسان‎ها سعی کردند به نحوی مردم ایران را به سازش بکشند، امام راه مقاومت را در پیش گرفته و مقام معظم رهبری نیز علیرغم همه مشکلات سرسختانه ایستادگی کرده و از کنار آمدن با ظالم دوری می‌گزیند.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نعمت‌های خط مقاومت برای نظام اسلامی، افزود: مقام معظم رهبری در سایه دعوت مردم به مقاومت در مسائل سیاسی، علمی، نظامی، حماسه آفریده و به ملت ایران آگاهی بخشیدند.
,
 
,
 *مقاومت موجب پیشرفت ملت ایران شد
,  *مقاومت موجب پیشرفت ملت ایران شد,  *مقاومت موجب پیشرفت ملت ایران شد,
 
,
وی گفت: مقاومت مردم ایران در برابر استکبار جهانی موجب شد تا ایران امروز در عرصه‌های مختلف، پزشکی، علمی و نانو پیشرفت کرده و به یکی از ابرقدرت‌های منطقه تبدیل شود.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نیروهای انقلابی که راه و خط مقام معظم رهبری را دنبال کردند به جاهای با ارزش رسیدند اما آنچه در دست سازشکاران بود، موجب عقب ماندگی شد.
,
 
,
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بیان داشت: سازشکاران جزو تسلیم، تن دادن به خواست دشمن و وادادگی کاری از پیش نبردند چرا که آنان اهل رزم نبوده و اهل بزم هستند.
,
 
,
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: سازشکارانی که دستورات مقام معظم رهبری را به درستی به کار نبستند، به کشور ضرر زدند اما در بخش‌هایی که در دست نیروهای حزب الهی، انقلابی، و پیرو ولایت بود، پیشرفت‌های ارزشمندی کسب شد.
,
 
,
وی ولایتمداری را از دیگر تشابهات خط امام و رهبری عنوان کرد و افزود: ملتی که در خدمت ولایت باشد، ذلت نمی‌بیند همانگونه که مشاهده کردیم مردم با خون دل انقلاب مصر را به راه انداختند اما چون ولایت نداشتند، دشمن انقلاب آنها را به مسلخ برده و ضربه سنگینی به آنها وارد شد.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در خط شهادت بودن یکی دیگر از تشابهات خط امام و رهبری محسوب می‌شود که این خط در طول یک هزار و 400 سال گذشته جریان داشته و ملتی که پیرو ائمه اطهار(ع) بوده و عاشورایی است، از هر گونه خطری مصون است.
,
 
,
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ادامه داد: رژیم پهلوی زمانی به بن بست رسید که ملت ایران راه شهادت طلبی را در برابر ظلم و جور این رژیم انتخاب کرده و شاه را مجبور به فرار کردند.
,
 
,
حجت‌الاسلام روحانی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) فرمود:" مرگ بر آمریکا و شاه عبادت است" این جمله ریشه در قرآن دارد چرا که در قرآن نیز تاکید شده است که باید در برابر ظالم ایستادگی کرد، ملت ایران به دلیل ظلم و جنایت‌های آمریکا شعار مرگ برآمریکا را جهانی کرده است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه