اخبار داغ

عالم اهل سنت هرمزگان:

بیداری اسلامی در جهان ناشی از انقلاب برگرفته از امام خمینی(ره) است

بیداری اسلامی در جهان ناشی از انقلاب برگرفته از امام خمینی(ره) است
شیخ علی ماهیگیر گفت: کرد:پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و تداوم آن به رهبری امام خامنه ای در دنیای اسلام و جهان رمز عدم آسیب پذیری این نھضت بزرگ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حضرت امام  خمینی(ره)، تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی ، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت که با وجود گذشت ۲۸ سال از ارتحال امام خمینی (ره)، یاد وی همچنان در دلها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 شاید مردم ایران در طول حیات سیاسی خود، روزی غمبارتر و تلخ تر از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ را تجربه نکرده باشد. روزی که امام خمینی (ره) رهبر بزرگ و دوراندیش خود و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از دست داد. شخصیتی برجسته که تأثیری عمیق و سرنوشت ساز بر تاریخ کشور کهن ایران گذاشت و همزمان ارادۀ مردم و آیین آنها یعنی اسلام را در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ، متجلی کرد. ولی حضرت امام تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی ، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت. از همین روست که با وجود گذشت ۲۸ سال از ارتحال امام خمینی (ره)، یاد وی همچنان در دلها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.

,

شیخ علی ماهیگیر عالم اهل سنت استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) بنیان گذار آن است را برگرفته از قرآن و دستورات الهی دانست و  اظهار کرد: در عصری که تلاش ھایی تاریخی برای بہ حاشیہ راندن تعالیم رھای بخش اسلام در جریان بود شخصی از سلالہ ی پاک نبی مکرم اسلام (ص) قیام نمود و پس از تحمل رنج زندان، شکنجہ و تبعید توانست بنیانگذار حکومتی باشد کہ بر مبنای قرآن و دستورات الھی حرکت می کند۔
عالم  اهل سنت استان هرمزگان با  تاکید بر شیوه مدیرتی امام خمینی(ره) افزود: امام خمینی(رہ) توانست با بہ صحنہ کشاندن جوانان غیور و ملت ھمیشہ در صحنه ایران، بنیان حکومت شاھنشاھی و استعمار پیر غرب را از قلمرو کشور عزیزمان بر اندازد و با ابتکار از ولایت فقیه که برگرفتہ از اسلام و ادامہ ولایت رسول اللہ(ص) است در مقابل ھمه قدرت ھای زورگوی جھان پیروز شود و با تاسیس نھادھای مقدسی چون جھاد سازندگی ، سپاہ پاسداران، کمیته امداد و غیره که ھر یک منشأ برکات فراوانی گردیدند راہ را برای تحقق اھداف تاریخی ملت ایران در رسیدن بہ استقلال و نجات از استبداد داخلی ھموار سازد۔

,
,

ماهیگیر پیروزی نھضت امام(رہ) ناشی از تلاش ملت ایران برای رھایی از استبداد و استعمار و رسیدن به استقلال و آزادی خواند و تصریح کرد:تجربیات تلخی چون نھضت مشروطہ، نھضت تنباکو، نھضت جنگل ، ملی شدن نفت وچندین حرکت بزرگ و کوچک دیگر نمونه ای از حرکات ناکام مانده و شکست خورده ملت ایران است اما  انقلاب اسلامی با رھبری  پیامبرگونہ امام راحل و حضور پر شور ملت رشید ایران و پایبندی به تعالیم دین مبین اسلام باعث شد کہ نقشہ ھای غرب و شرق در مقابل این نھضت شکست بخورد. و روز به روز به حوزہ نفوذ انقلاب اسلامی و دوستداران آن افزودہ گردد۔

,

وی با بیان اینکه رھبری ھای امامین انقلاب در تمام طول حیات نھضت مھم ترین دلیل قوام و استواری  انقلاب اسلامی بودہ است عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و تداوم آن به رهبری امام خامنه ای  امری  است کہ در اصل مترقی ولایت فقیہ بروز و ظھور یافتہ است و رمز عدم آسیب پذیری این نھضت بزرگ و ماندگار است.

,

نویسنده و پژوهشگر  اهل سنت استان هرمزگان خاطر نشان کرد: بدون شک راہ ھای نرفته فراوانی پیش روی این نھضت قرار دارد. در واقع این نھضت ادامه خواھد داشت  و شاھد اقامه حداکثر عدل و داد در سراسر گیتی باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه