اخبار داغ

استادیار حقوق و علوم سیاسی:

گفتمان امام خمینی(ره) در قلب آمریکا نفوذ کرده است/ نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در مدیریت جریان مقاومت

گفتمان امام خمینی(ره) در قلب آمریکا نفوذ کرده است/ نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در مدیریت جریان مقاومت
مرتضی علویان با اشاره به اینکه گفتمان امام خمینی(ره) در قلب آمریکا نفوذ کرده است گفت: مسیر راهبردی جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود موجب تولید جریانی به نام نظریه مقاومت در کشورهای منطقه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی علویان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهارکرد: امام خمینی(ره) در طول تاریخ و همزمان با اواخر قرن بیستم که تمام ایدئولوژی‌های مادی با تفکر لیبرالیسم در غرب و سوسیالیسم در شرق حاکم بر سرنوشت انسان‌ها بود، دست به کاری بزرگ زدند.
 
وی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی در بین تسلط دو گفتمان مادی حاکم بر دنیا اندیشه‌ای جدید را در فضای سیاسی بین‌المللی وارد کردند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که امام خمینی(ره) دنبال می‌کردند نقش مذهب و ایدئولوژی‌های مذهبی در عرصه سیاستگذاری‌های جهانی، منطقه‌ای و داخلی یک کشور بود.

استادیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران تصریح کرد: امام خمینی(ره) از دهه ۴۰ با تربیت شاگردان و یاران ماهر که در عرصه فکری و عملی توانایی پشتیبانی از انقلاب را داشتند بر اساس اسلام سیاسی با محوریت گفتمان فقاهتی انقلاب کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ایشان با طرح نظریه ولایت فقیه چارچوب حکومت اسلامی را برای نخستین بار به‌صورت عملی ارائه کردند که با پیروزی انقلاب این امر تحقق پیدا کرد.

علویان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب با گذری بر نظریه‌های انقلاب‌ها در جهان متوجه نسل جدیدی از نظریه‌ها می‌شویم که به‌عنوان نظریه نسل چهارم مطرح است یادآور شد: تفکر انقلاب اسلامی ایران با وارد کردن مذهب به شکل‌گیری تحولات نظام‌های جهانی نقش معنویت، فرهنگ و آموزه‌های دینی را پررنگ کرده است.

وی افزود: با تمام فشارهایی که نظام سلطه و استکباری جهان از ابتدای انقلاب به ایران اسلامی وارد کردند اما امام خمینی(ره) با درایتی مثال‌زدنی این مسیر را پشت سر گذاشتند.

استادیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه پس از ارتحال امام خمینی(ره) مسیر ایشان با انتخاب نخبگان ملت توسط مقام معظم رهبری به درستی و حتی پررنگ‌تر ادامه پیدا کرد گفت: مبنای انقلاب اسلامی بر اساس گفتمان امام خمینی(ره) شکل گرفته و البته تاکید مقام معظم رهبری بر استمرار این تفکر است.

علویان اظهارکرد: در سال‌های اخیر مسیر راهبردی جمهوری اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری هدایت می‌شود موجب تولید جریانی به نام نظریه مقاومت در کشورهای منطقه شد که البته درحال حاضر دکترین مقاومت حتی در نظام سلطه به یک گفتمان تبدیل شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قلب آمریکا نفوذ کرده است خاطرنشان کرد: این روزها شاهد تظاهراتی علیه نژادپرستی در آمریکا هستیم که بر مدار شهید حاج قاسم سلیمانی و با شعار الله اکبر حرکت می‌کند که نشان دهنده بازگشت به دین و آموزه‌های دینی دغدغه مردم جهان حتی کسانی که مسلمان نیستند شده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیش‌بینی که در مورد ایالت متحده داشتند فرمودند ” آمریکا هم مانند کشتی تایتانیک غرق می‌شود” که این مورد شبیه پیش‌بینی امام خمینی(ره) درباره شوروری است که چند سال قبل از فروپاشی این کشور کرده بودند و حتی در خاطرات گورباچوف رئیس جمهور وقت شوروی آمده که ما پیام رهبر ایران را نفهمیدیم.

استادیار حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در عرصه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل به خوبی عمل کرده است گفت: با تمام فشارهای وارد شده و سیاست‌های نابخردانه ترامپ که علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده اما باید بدانند که بنابر وعده الهی آن‌ها محکوم به شکست هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه