اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

ایران با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مسیر تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) است

ایران با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مسیر تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) است
حمیدرضا ترقی گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام این سالها با کاهش وابستگی به بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کردند کشور را به صورت مستقل در مسیر آرمان‌های امام راحل سوق دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با رحلت امام خمینی(ره ) بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی تصور می کردند عصر امام (ره) به پایان رسیده و فردی نمی تواند با همان کاریزما، ویژگی‌ها، دیدگاه‌ها و خط مشی ها انقلاب اسلامی را تداوم ببخشد و به نتیجه برساند، اما عنایت الهی، همت ملت ایران و اخلاصی که در مبارزات ملت ایران وجود داشت مقدر کرد مقام معظم رهبری در حادثه ششم تیر ماه برای ملت ایران به عنوان یک ذخیره باقی بمانند تا بتوانند سکاندار کشتی انقلاب پس از رحلت امام(ره) باشند.

وی افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره ) مجلس خبرگان به شور نشست و توانست مصادیق ولایت فقیه را در مقام معظم رهبری پیدا کند و معظم له را به عنوان رهبر تعیین کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از شاگردان و دانش آموختگان مکتب امام خمینی(ره) بود و خط امام(ره)، راه و اندیشه تفکر امام(ره) را دنبال کردند و پس از پذیرش رهبری انقلاب اسلامی بر اساس نظر مجلس خبرگان همه ملت احساس کردند یک خمینی جوان جایگزین امام راحل شده است با همان ویژگی‌ها نظیر قاطعیت، صلابت، تقوا، کاریزما و دوراندیشی و بصیرت برای تداوم انقلاب اسلامی و به ثمر رساندن آرمانهای انقلاب تلاش کردند.

ترقی گفت: در طول این ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ۳۱ سال پس از رحلت امام(ره) شاهد بودیم روزبه‌روز انقلاب اسلامی به اهداف خود نزدیک تر شده و مقام معظم رهبری گام های مهمی به سمت آرمان های انقلاب شامل تمدن نوین اسلامی و ساختن جامعه نمونه اسلامی برداشتند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه طی این سال‌ها با چالش‌های سنگین و سهمناکی مواجه بودیم و موانعی که بر سر راه مقام معظم رهبری برای تحقق انقلاب اسلامی وجود داشته در زمان امام راحل نبوده و یاران کمتری برای کمک و یاوری رهبر انقلاب در سطح نخبگان جامعه وجود دارد و بسیاری از آنها یا به شهادت رسید و یا رحلت کرده‌اند اما معظم له با تکیه بر ملت، جوانان و نیروهای انقلابی توانستند به سرعت مسیر رشد و تعالی انقلاب اسلامی را طی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروزه وضعیت کشور نسبت به سال رحلت امام خمینی(ره) از نظر اقتدار نظامی، جایگاه بین‌الملل، تاثیرگذاری بر مناسبات بین‌الملل، تحقق اهداف داخلی کشور در مسیر قطع وابستگی به نفت، خودکفایی، رشد علمی و زمینه‌های دیگر پیشرفت‌هایی داشته ایم که همگی مرهون رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری بوده است.

ترقی خاطرنشان کرد: غلبه بر بحران‌ها و فتنه‌هایی که در طول این سال‌ها توسط دشمنان انقلاب پدید آمده نشان دهنده تسلط مقام معظم رهبری بر توطئه های دشمنان و مدیریت قوی در زمان در بحران های اقتصادی کشور بوده است که امروز مایه افتخار و سرافرازی ملت ایران است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) از ابتدای انقلاب آرمان‌هایی را دنبال می‌کردند؛ استقرار یک نظام مردمی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی و همچنین مردم سالاری دینی در کشور نیز پیاده کردن احکام الهی در جامعه و حمایت از مستضعفین جهان به ویژه ملت هایی که در سلطه استکبار و استبداد بوند به ویژه ملت مظلوم فلسطین که خوشبختانه این آرمانها در طول دوران رهبری انقلاب به طور مطلوب هم در داخل کشور و هم در عرصه بین الملل دنبال شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با وجود اینکه عده‌ای از راه امام برگشتند و تجدید نظر طلب شدند و عده‌ای نیز به عنوان عناصری با گرایش به غرب معتقدند بدون تکیه به غرب نمی توان مسیر رشد و تعالی را پیش برد، اما مقام معظم رهبری با تکیه بر رهنمودها، خط و راه حضرت امام خمینی(ره)، توانمندی ها و ظرفیت های داخلی را مبنای حرکت اقتصادی کشور قرار داد.

ترقی افزود: معظم له با کاهش وابستگی به بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش کردند کشور را به صورت مستقل در مسیر آرمان‌های امام راحل سوق دهند به گونه ای که تمام تلاش‌هایی که عناصر تجدید نظر طلب و غرب گرا داشتند با سد رهبری برخورد کردند و نتوانستند در روند انقلاب اسلامی تأثیر بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه