اخبار داغ

سیروس عسگری به ایران بازگشت

سیروس عسگری به ایران بازگشت
سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا صبح امروز وارد ایران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) وارد تهران شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته از عزیمت عسگری به ایران خبر داده بود.

,

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در گفتگویی اعلام کرده بود که عسگری انشاء‌الله صبح چهارشنبه وارد تهران می‌شود.
موسوی عنوان کرد که عسگری با رایزنی‌های دیپلماتیک و تلاش دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی دائم ایران در نیویورک، از اتهامات واهی تبرئه و آزاد شده است.
وی با بیان اینکه عسگری مدتی به خاطر بیماری کرونا و نیز وضعیت پروازها در آمریکا، در این کشور ماندگار شده بود، گمانه زنی‌ها درباره تبادل او با فردی دیگر را صحیح ندانست و افزود: آزادی عسگری بر اساس تبرئه از اتهامات بوده است.

,
,
,

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که عسگری ظرف دو سه روز آینده به کشور بازمی‌گردد.

,

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیروز (سه‌شنبه) در صفحه اینستاگرامش از عزیمت سیروس عسگری دانشمند ایرانی بازداشت شده از آمریکا به ایران خبر داد و با انتشار یکی از پیام‌های توئیتریش که خواستار آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا شده بود، نوشت: «سلام دوستان یک خبر خوب، هواپیمای حامل دکتر سیروس عسگری از آمریکا پرواز کرد. تبریک به همسر و خانواده گرامی ایشان.»

,

سیروس عسگری ۵۹ ساله استاد دانشکده علم و مواد دانشگاه صنعتی شریف با تخصص میکروسکوپ الکترونی، آلیاژهای دمای بالا است که از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در بازداشتگاه الکساندریا آمریکا به سر می‌برد و با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه دیپلماسی و دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به کشور بازگشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه