اخبار داغ

علمای اهل سنت در سراسر کشور تاکید کردند؛

رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) انقلاب را به ساحل نجات رساند/ لزوم ترویج اندیشه‌های امام راحل با اتخاذ راهکارهای اصولی

رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) انقلاب را به ساحل نجات رساند/ لزوم ترویج اندیشه‌های امام راحل با اتخاذ راهکارهای اصولی
امروز 14 خرداد؛ یادآور عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) است، روزی که نه تنها ایرانیان بلکه آزادگان جهان را در غمی بزرگ غوطه‌ور کرد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز سی و یکمین سالگرد ارتحال رهبر عظیم انقلاب اسلامی است. روزی که نه تنها ایرانیان بلکه آزادگان جهان را در غمی بزرگ غوطه‌ور کرد. به این مناسبت علما و بزرگان اهل سنت در سراسر کشور به بیان ویژگی‌ها و دستاوردهای رهبری این بزرگمرد پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت شهر کهک شهرستان زهک:

, مولوی دوست محمد درواخ، امام جمعه اهل سنت شهر کهک شهرستان زهک:,

امام راحل یک نهضت عظیم و جهانی را آغاز کردند

, امام راحل یک نهضت عظیم و جهانی را آغاز کردند, امام راحل یک نهضت عظیم و جهانی را آغاز کردند,

مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهر کهک شهرستان زهک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: یاد امام خمینی (ره) همواره در بین ملت مسلمان ایران و همه مسلمانان جهان زنده است.

وی افزود: امام راحل یک نهضت عظیم و جهانی را آغاز کردند که پس از ایشان رهبری عاق، فهمیم و خوش فکر نهضت او را بر عهده گرفته است.

مولوی درواخ بیان داشت: امام خمینی(ره) با ایمان و باور به نیروی مردمی انقلابی را شکل داد که امروز باعث افتخار جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: آرمان های امام و انقلاب چنانچه راهی به دل جوانان باز کند می تواند مسیر درست و روشن را به آنها نشان دهد.

امام جمعه اهل سنت زهک بیان کرد: اگر امروز انقلاب اسلامی همانند خورشیدی در جهان می درخشد ثمره پیش بردن اهداف امام راحل به دست رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: خصوصیات امام به دلیل مردمی بودن و همچنین استکبار ستیزی باعث شده بود تا محبوبیت بالایی در بین مسلمانان پیدا کنند.

مولی درواخ خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مردم  از آرمان های امام و انقلاب فاصله بگیرند لذا این ما هستیم که می توانیم با اطاعت از ولایت اهداف انقلاب را پیش ببریم.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق:

, مولوی مجیب الرحمن رئیسی، امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق:,

رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) انقلاب را به ساحل نجات رساند
 
مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: یکی از ویژیگی های حضرت امام خمینی (ره) این است که گروه ها، احزاب و مذاهب مختلف را به خود جذب و به همه بها داده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق تمامی اقشار جامعه توسط امام خمینی (ره) رعایت می شده است، ادامه داد: همه احزاب، گروه ها و فرق اسلامی و غیر اسلامی به خاطر شخصیت والای حضرت امام (ره) شیفته ایشان شده اند و در کنار ایشان از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.

امام جمعه اهل سنت موقت شهر جالق اضافه کرد: انقلاب اسلامی برای تحقق حقوق معنوی و مادی مردم و همچنین برای اجرای حدود و قوانین الهی صورت گرفت که می توان این امر را دلیل ماندگار نهضت امام خمینی (ره) تا به امروز دانست.

مولوی رئیسی افزود: رهبری مدبرانه امام راحل (ره) که عالمی وارسته و فقیهی توانمند و مسلط به به علوم روز و دینی بودند در کنار دیانت، سیاست هم داشت که با رهبری هوشمندانه توانست انقلاب را به ساحل نجات برساند.

وی گفت: در دنیا انقلاب های مختلفتی صورت گرفته اما هیچ کدام مانند انقلاب اسلامی ایران نبوده، چرا که انقلاب اسلامی برای حاکمیت گرفتن دین الهی صورت گرفته است.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب میان شیعه و سنی اختلاف بوده و همچنان نیز اختلافات فقهی و مذهبی وجود دارد اما دشمنان با  بزرگ نمایی این اختلافات فقهی به دنبال ایجاد افتراق میان مسلمانان بودند اما به برکت انقلاب اسلامی اختلافات از بین رفت که حضرت امام (ره) با ایجاد وحدت و همبستگی میان شیعه و سنی منجر به زندگی مسالمت آمیز میان فرق مختلف اسلام شد.

مولوی رئیسی با اشاره به اینکه می توان گفت بینش سیاسی مقام معظم رهبری  نشأت گرفته از اندیشه امام خمینی (ره) است، تصریح کرد: تمامی صفات و ویژیگی های حضرت امام (ره) در مقام معظم رهبری دیده می شود که توانسته اند مقابل تمام فتنه ها به ویژه دسیسه هایی که منجر به اختلاف میان شیعه و سنی بگیرند و وحدت و انسجام خوبی را برقرار کرده اند.

, رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) انقلاب را به ساحل نجات رساند, رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) انقلاب را به ساحل نجات رساند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت چابهار:

, مولوی عبدالواحد بزرگزاده، امام جمعه موقت اهل سنت چابهار:,

وحدت اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای مسلمانان جهان بود

مولوی عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت اهل سنت چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز و ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بر ملت شریف ایران و با بیان اینکه ایشان در قرن اخیر به عنوان تاثیر گذار ترین فرد معرفی می شود بیان کرد: ایشان بزرگ‌ترین احیاگر تفکر و ارزش‌های اسلامی هستند و چهره واقعی اسلام را پس از قرن ها به جهان تشنه عدالت نشان داد و آنچه را بیدارگرایان اسلامی فقط تبلیغ می‌کردند، امام خمینی(ره) در صحنه عمل پیاده کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) باعث بوجود آوردن انقلابی شد که با این عظمت و هیبت در دنیا حرفی داشته باشد و به گونه ای که در جهان اسلام برخی از این تحول عظیم، به عنوان انقلاب امام خمینی یاد می کنند.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) درس بزرگی به همه کشورها و جوامع داد و در تاریخ جاودانه خواهد ماند افزود: انقلاب ایران در تاریخ نقطه عطفی است برای مردمی که همیشه زیر بار ظلم و استبداد بودند و ایشان عدالت اجتماعی را در جامعه گسترش داد و در راه مقابله با ظلم و استبداد ایستادگی کرد همانطور که ملاحظه می کنیم جهان از این انقلاب الگوبرداری می کند.

وی با بیان اینکه امام انقلابی را از توده مردم مستضعف و محروم جامعه آغاز کرد گفت: امام خمینی از همان ابتدا و در دوران جوانی آغازگر انقلابی باشکوه بود و در این مسیر مشقت های زیادی را تحمل کرده بود و پیام این مقاومت به ملت ایران این بود که برای رسیدن به هدف بزرگی چون تحقق جمهوری اسلامی ایران باید سختی‌های زیادی را تحمل کرد و ایشان همیشه مدافع مردم مظلوم و بی دفاع در مقابل ظلم و روزگویی بود.

مولوی بزرگزاده با بیان اینکه دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد ایجاد اختلاف و نزاع بین مسلمانان هستند اذعان کرد: آن حضرت انقلابی را به وجود آورد که دین را زنده کرد و سبب شد که دین مبین اسلام بر سر زبان‌ها بیفتد و از سوی دیگر امام خمینی(ره) سبب شدند که مستضعفان به حرکت درآمده و بدانند که نباید در مقابل مستکبران و ظالمان سکوت کرد.

وی گفت: تقویت وحدت و حفظ آن، سبب سربلندی و پیروزی امت اسلامی، مسلمانان و مأیوسی و ناامید شدن دشمنان شده است.

امام جمعه موقت چابهار عنوان کرد: امام خمینی(ره) به زورگویان و متجاوزان جهان ثابت کرد، که اگر امت‌های اسلامی با یکدیگر متحد باشند، هیچ قدرتی نمی‌تواند به آنها ستم بکند و بزرگ‌ترین درس امام برای ملت‌های جهان، آزادگی و شرافت انسانی بود که قبل از انقلاب آزادگی و شرافت از مردم گرفته‌شده بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی جهان اسلام است و یکپارچگی و امنیت را بوجود آورده است که باید قدر آن را بدانیم و قدردان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب باشیم.

, وحدت اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای مسلمانان جهان بود, وحدت اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای مسلمانان جهان بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان:

, مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان:,

امام خمینی (ره) مرام یک حاکم اسلامی را به همگان نشان داد

مولوی بلال مقدسیان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، بیان کرد: بنیان گذار انقلاب با مقابله در برابر زیاده خواهی و قلدری کشورهای غربی و ستم طاغوتیان، جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی را در کشور حاکم کرد.

وی ادامه داد: مردم باید به وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) که پر از حکمت ها و اندرزهای فراوان است، عمل کنند و در مسیر زندگی خود از آن بهره مند شوند.

مولوی مقدسیان گفت: بنیان گذار فقید انقلاب اسلامی احیاگر نهضت اسلامی در قرن های حاضر بوده است و در حقیقت ایشان مرام و مسلک واقعی یک حاکم اسلام ناب محمدی را به همگان نشان داد.

امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان افزود: پس از رحلت ایشان، رهبر معظم انقلاب سکاندار نظام شدند و همانند امام راحل (ره) در برابر توطئه های منطقه ای، بین المللی و تحریم ها ایستادگی کرده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همان راه و صراط مستقیم امام خمینی (ره) را پیش گرفته و به درستی سکان نظام اسلامی را در تلاطم حوادث این دوران، هدایت می کنند.

امام جمعه اهل سنت اسفند دلگان خاطرنشان کرد: اطاعت از مقام معظم رهبری نه تنها به همه ایرانیان بلکه بر همه‌ مسلمانان سراسر دنیا الزامی و اجرای فرامین ایشان هم لازم الاجرا است.

, امام خمینی (ره) مرام یک حاکم اسلامی را به همگان نشان داد, امام خمینی (ره) مرام یک حاکم اسلامی را به همگان نشان داد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر:

, خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر:,

حیات بخشی به اسلام و جامعه اسلامی دستاوردهای بزرگ امام(ره) بود

خلیل رسولی‌زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: یکی از با ارزش ترین دستاوردهای امام خمینی(ره) زنده کردن اسلام در ایران بود. امام راحل قبل از انقلاب مجاهدت های فراوانی داشت که به وسیله رژیم ستم شاهی مورد ظلم واقع شد و سپس تبعید شد. با وجود آن همه مشکلات و معضلات سر راهش توانست دل مردم را به دست بیاورد.
 
وی افزود: بنیان گذار انقلاب اسلامی توانست با حکومت ستم شاهی که قدمتی دو هزار ساله داشت در مدت زمان کم با کمترین تجهیزات مبارزه کند و اسلام را زنده نگه دارد که این امر یکی از الطاف الهی بود.
 
امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: امام خمینی(ره) انقلابی آورد که در هیچ جا دنیا نظیر ندارد و این انقلاب همچنان ادامه دارد.
 
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با وجود جانشین بر حق امام راحل همچنان پایدار است و مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه ایشان هستند.
 
رسولی زاده گفت: امام خمینی(ره) در ۸ سال دفاع مقدس تمام مشکلات و معضلات را به جان خرید و با مدیریت صحیح و تدابیر به موقع توانست ملت و کشور را حفظ کند.
 
وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در واقع مکانی برای انقلاب خواهان اسلام است‌ و جایگاه آن بسیار والا است و هیچ چیز بر آن برتری ندارد.

, حیات بخشی به اسلام و جامعه اسلامی دستاوردهای بزرگ امام(ره) بود, حیات بخشی به اسلام و جامعه اسلامی دستاوردهای بزرگ امام(ره) بود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:

, نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:,

بزرگ ترین و اصلی ترین رسالت یاران امام خمینی ادامه دادن راه و منش ایشان است 

نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: امام خمینی (ره) دارای شخصیتی استثنایی بود و یکی از کارهای با ارزش امام راحل این بود که ملت ایران را از بند استعمارگران و استکبار نجات داد و توانست انقلابی ایجاد کند که در همه جهان همتا و نظیری  نداشته باشد.

وی افزود: اگر به تاریخ نگاه تقابلی بیندازیم آن چه کاملا مشهود می باشد این است که تاکنون هیچ انقلابی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با سرعت و اجماع انقلاب جمهوری اسلامی ایران محقق نشده است.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ تا ۵۷ با دشمنان نظام اسلامی مبارزه کرد و سپس به پیروزی رسید و توانست انقلاب را به ثمر برساند.

وی عنوان کرد: کارنامه اقدامات و فعالیت های استثنایی و درخشان امام راحل در تاریخ به ثبت رسیده است.
 
سلامی با اشاره به رحلت امام خمینی(ره) در۱۴ خرداد سال ۶۸؛ تصریح کرد: وقتی شخصیت های بزرگ از دنیا می روند، هیچ وقت یاد و خاطره آنان فراموش نمی شود و افکار و اندیشه شان همچنان باقی می ماند‌.
 
وی گفت: همچنان افکار، اندیشه و راه و منش امام خمینی(ره) ماندگار است و مردم می توانند از این شخصیت بسیار والا الگو بگیرند و مسیرش را ادامه بدهند که با انجام این عمل انقلاب را به اهدافش می رسانند.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هر سال ملت ایران در روز ۱۴ خرداد ضمن اظهار تاسف و تامل ار رحلت امام خمینی(ره) یاد و خاطره ایشان را زنده نگه می دارند.
 
وی اذعان کرد: ۱۴ خرداد بهترین ابزاری است  که می توان در این روز افکار، راه و منش انقلابی و اسلامی امام راحل را برای نسل آینده بازگو کرد و دستاوردهای ایشان توسط ملت ایران هیچ زمان به فراموشی سپرده نمی شود.

, بزرگ ترین و اصلی ترین رسالت یاران امام خمینی ادامه دادن راه و منش ایشان است , بزرگ ترین و اصلی ترین رسالت یاران امام خمینی ادامه دادن راه و منش ایشان است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان:

, حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان:,

۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی امام خمینی (ره) است

, ۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی امام خمینی (ره) است, ۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی امام خمینی (ره) است,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، بیان کرد: تقویم تاریخ پرفراز و نشیب کشور ما در نیمه خرداد ماه، یادآور روزهای پر حادثه، غمبار و حماسی از جنس ایثار، شهادت و عروج ملکوتی خورشید جماران پس از سال ها مقاومت و هدایت است.

وی افزود:امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی بزرگ مرجعی که احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود و شخصیت بی نظیری که در جهان بی روح و در عصر غربت معنویت و اخلاق و عدالت، برای برافراشتن پرچم دینداری و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد.

امام جمعه شهرستان دلگان تصریح کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی با بسیج زنان و مردان برای مقابله با استعمار و استبداد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" در چارچوب دین و خردورزی بنیان نهاد.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: امروز به فضل الهی انقلاب اسلامی، این یادگار ماندگار امام راحل (ره) با رهبری داهیانه خلف صالحش، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) دوران چهل ساله بلوغ خود را سپری کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون انقلاب اسلامی مسیر روشنی را برای ساخت تمدن اسلامی با تکیه بر نیروی عظیم مردمی، در چارچوب علم و ایمان مشخص کرده است.

امام جمعه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ نتیجه و ثمره آغاز قیام مردمی ۱۵‌خرداد ۱۳۴۲ بود، حرکتی که رژیم دیکتاتور پهلوی به خیال خود آن را در نطفه خفه کرده بود.

, صدای بلوچ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه دهگلان:

, ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه دهگلان:,

اندیشه های امام راحل باید با اتخاذ راهکارهای اصولی در جامعه ترویج شود

, اندیشه های امام راحل باید با اتخاذ راهکارهای اصولی در جامعه ترویج شود, اندیشه های امام راحل باید با اتخاذ راهکارهای اصولی در جامعه ترویج شود,

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت : امام راحل یک مرجع بزرگ دینی، سیاستمدار و عارفی بزرگ بود که در تاریخ بی نظیر است  و خود باوری و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبرین، بزرگترین درس امام خمینی(ره) برای ماست.

, کُردتودی،,

امام جمعه دهگلان بیان داشت: انقلاب اسلامی هر چه دارد به برکت وجود حضرت امام خمینی(ره) است و حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای همگان ضروری است.

,

وی بر ترویج اندیشه و تفکر امام راحل در بین نسل جوان تاکید کرد و گفت : امروز انتقال اندیشه های امام راحل و آرمان های بلند انقلاب اسلامی به نسل جوان و نوجوان کشور بسیار ضروری است  و باید در کلام، رفتار و عملکرد خود به صورت واقعی این اندیشه و تفکر امام راحل را عملی، حفظ  و راه وی را ادامه دهیم.

,

ماموستا محمدی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت خداوند به ملت ایران است، از این رو اندیشه و دیدگاه امام راحل باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی در جامعه ترویج و نهادینه شود.

,

ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم اهل سنت کردستان:

, ماموستا عبدالرحمن خدایی، عالم اهل سنت کردستان:,

باید از زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) درس عبرت بگیریم

, باید از زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) درس عبرت بگیریم, باید از زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) درس عبرت بگیریم,

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه امام خمینی (ره) سال های قبل و بعد از انقلاب اسلامی با رهبری هوشمندانه توانستند پرچم اسلام را بر فراز جهان برافرازند، گفت: سالگرد ارتحال امام (ره) فرصتی دوباره است تا زندگی و مبارزات ایشان را مرور کرده و از آن درس عبرت بگیریم.

, کُردتودی،,

ماموستا خدایی بیان کرد: امام (ره) شخصیتی برجسته بود که تأثیری عمیق و سرنوشت ساز بر تاریخ کشور کهن ایران گذاشت و همزمان اراد مردم و آئین آنها یعنی اسلام را در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران متجلی کرد.

,

وی در ادامه افزود: ویژگی های بارز امام (ره) باعث شده تا با وجود گذشت ۳۲ سال از ارتحال امام خمینی (ره)، یاد وی همچنان در دل‌ها زنده و رهنمودهایش راهگشای مسائل و مشکلات است. اخلاص و دینداری، مردمی بودن، ساده زیستی و احترام گذاشتن به حقوق انسان ها از ویژگی‌های برجسته امام خمینی بود.

,

وی با اشاره به اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی حاصل تحقق آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: جامعه امروز ما با توجه به داشتن دشمنان قسم خورده، نیاز به اتحاد و همدلی بین آحاد مختلف مردم جامعه و انسجام بیشتر دارد.

,

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا  مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار نمی‌شود اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌های آن قطعا یکی از بهترین راه هایی است که می تواند تاثیر زیادی در زنده نگه داشتن و حفظ یاد وخاطره این مرد بزرگ تاریخ گذاشته وبی شک یاد ایشان همیشه درقلب مردم و راهشان ادامه دارد.

,

امام جمعه بانه ضمن تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد: گرامیداشت ، سالروز ارتحال ملکوتی امام خوبی ها رمز پایداری انقلاب اسلامی و اوج اتحاد ولایتپذیری مردم ایران است، مردم ایران در طول حیات سیاسی روزی غمبارتر و تلخ‌تر از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ را تجربه نکرده اند، روزی که امام خمینی (ره) رهبر بزرگ و دوراندیش خود و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را از دست دادند.

,

عبدالجلیل آخوند فرهمند، عالم اهل سنت و کارشناس فرق و مذاهب شرق گلستان:

, عبدالجلیل آخوند فرهمند، عالم اهل سنت و کارشناس فرق و مذاهب شرق گلستان:,

تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در گام دوم انقلاب ضروری است/  انقلاب اسلامی عامل وحدت مسلمین جهان/ صدور انقلاب اسلامی باعث آگاهی مردم جهان شد

, تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در گام دوم انقلاب ضروری است/  انقلاب اسلامی عامل وحدت مسلمین جهان/ صدور انقلاب اسلامی باعث آگاهی مردم جهان شد, تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در گام دوم انقلاب ضروری است/  انقلاب اسلامی عامل وحدت مسلمین جهان/ صدور انقلاب اسلامی باعث آگاهی مردم جهان شد,

به گزارش گلستان ما، عالم اهل سنت و کارشناس فرق و مذاهب شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، گفت: معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و آثار وی به نسل نوجوان و جوان در جامعه به منظور افزایش شناخت آنان از امام راحل و بهره گیری از رهنمودهای ایشان، در ابعاد مختلف باید در اولویت قرار گیرد. 

,

وی افزود: خرداد ماه یاد آور حماسه و شکوه در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ زیرا در قیام الهی ۱۵خرداد ۱۳۴۲ اولین شکوفه حرکت و جنبش اسلامی ملت ایران به رهبری فقیه فرزانه، حضرت امام خمینی (ره) جوانه زد و ندای آزادی خواهانه و استقلال طلبانه ملت خداجوی این سرزمین جهانیان را به خود معطوف ساخت.

,

عبدالجلیل آخوند فرهمند با بیان اینکه وحدت و انسجام بین مسلمانان از جمله آثار انقلاب است؛ تصریح کرد: امام خمینی(ره) با رهبری عادلانه خود به پیروزی بزرگ دست یافت و الان ما شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی پس از 41 سال با قدرت هرچه بیشتر به راه خود ادامه می دهد.

,

این عالم اهل سنت اشاره ای به دستاورد های انقلاب اسلامی داشت و افزود: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، وحدت و انسجامی است که بین مسلمانان جهان اسلام تحقق پیدا کرده که این مهم در دورترین نقاط کشور و بخصوص استان گلستان قابل لمس می باشد؛ قبل از انقلاب اسلامی در مناطق دوردست و سنی نشین استان سختیهای زیادی وجود داشت؛ از جمله اینکه در این مناطق دکتر نداشتیم و از کشورهایی چون هند و پاکستان برای معالجه بیماران می آمدند که حتی زبان هم بلد نبودند و بعد از انقلاب اسلامی حتی روستاهای دور افتاده کشور هم از تمام امکانات بهره مند شده اند.

,

کارشناس فرق و مذاهب شرق گلستان در پایان گفت: نهال انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) کاشته شد و امروز با وجود مقام معظم رهبری شاهد صدور آن در جهان اسلام هستیم که به واسطه آن جبهه های مقاومت تقویت و  بسیاری از کشورهای جهان چاره رهایی خود از چنگال استکبار را در گرو الگو گیری از انقلاب اسلامی می دانند.

,

محمد امین آخوند صفری، روحانی مبارز اهل سنت:

, محمد امین آخوند صفری، روحانی مبارز اهل سنت:,

تبیین راه امام خمینی(ره) یک ضرورت است/ نفوذ انقلاب اسلامی در جهان، قابل لمس است

, تبیین راه امام خمینی(ره) یک ضرورت است/ نفوذ انقلاب اسلامی در جهان، قابل لمس است, تبیین راه امام خمینی(ره) یک ضرورت است/ نفوذ انقلاب اسلامی در جهان، قابل لمس است,

به گزارش گلستان ما، روحانی مبارز اهل سنت در گفتگو با خبرنگار ما، به بخشی از خاطرات خود از زمان انقلاب پرداخت و گفت: اواخر دوران حکومت طاغوت بود که من باید به خدمت سربازی می رفتم و در این راستا همه اقدامات لازم را انجام داده بودم که پیام حضرت امام خمینی رحمه الله علیه مبنی بر خروج  سربازها از پادگانها صادر شد و من هم در راستای اطاعت از فرامین امام، به خراسان متواری شدم و تا انقلاب در آنجا پنهان شدم.

,

امام جمعه شهر فراغی در خصوص فعالیتهای انقلابی آن زمان در مناطق ترکمن نشین استان گلستان نیز، گفت: برای سخنرانی در بین مردم با پای پیاده روستا به روستا می رفتیم؛ گاهی در یک شبانه روز 20 روستا را سر می زدیم و برای مردم در مساجد صحبت می کردیم.

,

 

,

محمد امین آخوند صفری ادامه داد: کار تبلیغ در فصل زمستان خیلی سخت تر بود؛ چرا که برف آن زمانها خیلی زیاد می بارید و جاده ها نیز مثل الان مناسب و قابل تردد نبود.

,

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) نمونه آشکار پیروزی آزادیخواهان بر طاغوت بود و این راه در ادامه توسط مقام معظم رهبری ادامه یافت و در حال حاضر تبدیل به یک الگوی جهانی برای انسان های آزاده جهان شده است.

,

روحانی مبارز اهل سنت اشاره ای به میزان خدمات در کشور و مناطق دور افتاده در قبل انقلاب و بعد آن داشت و گفت: قبل از انقلاب مناطق دور افتاده از امکانات ضعیفی و در برخی موارد از امکانات اولیه نیز برخوردار نبودند؛ ولی با پیروز انقلاب اسلامی، با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان این انقلاب از همان ابتدا، شاهد بهره مندی مردم از امکانات و ضروریات زندگی در اقصی نقاط کشور هستیم.

,

آخوند صفری تاکید کرد: قیام امام خمینی(ره) برخواسته از قدرت الهی بود که این اراده قوی را در امام ایجاد کرد تا به تنهایی و در نهایت با پشتیبانی مردم، به انقلابی عظیم در جهان تبدیل شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه