اخبار داغ

«در مجلس تشرف تهران» به پایان رسید/نمایشنامه‌ای از زندگی امام(ره)

«در مجلس تشرف تهران» به پایان رسید/نمایشنامه‌ای از زندگی امام(ره)
نگارش نمایشنامه «در مجلس تشرف تهران» با محوریت زندگی سیاسی و خانوادگی امام خمینی(ره) به پایان رسیده و تا اواخر خرداد نسخه مکتوب آن منتشر می‌شود؛ اثری که قرار است در تالار وحدت اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره سرانجام نمایشنامه «در مجلس تشرف تهران» که توسط تیمی سه نفره از نمایشنامه‌نویسان به سرپرستی ایوب آقاخانی در دست نگارش بود، گفت: نگارش نمایشنامه «در مجلس تشرف تهران» به پایان رسید و حدود ۱۰ روز پیش برای انجام کارهای لازم برای چاپ به انتشارات «سوره مهر» ارائه شد. این اثر قرار است نهایتاً تا ۲۰ روز دیگر چاپ و عرضه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره مراسم رونمایی از نمایشنامه «در مجلس تشرف تهران»، اظهار کرد: ایده شکل‌گیری این نمایشنامه ۲ سال پیش در حسینیه جماران و با حضور سید حسن خمینی شکل گرفت و قصد داشتیم این نمایشنامه را همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در حسینیه جماران رونمایی کنیم که به دلیل شرایط پیش آمده کرونایی، ستاد ارتحال امام (ره) تمامی مراسم مربوط به این ایام را لغو کرد. از این رو قصد داریم در نمایشگاه کتابی که توسط انتشارات «سوره مهر» در فضای مجازی برگزار خواهد شد، این نمایشنامه را رونمایی کنیم.

,

زارعی درباره نحوه پرداختن نمایشنامه «در مجلس تشرف تهران» به شخصیت امام خمینی (ره)، توضیح داد: این نمایشنامه فرازهای مهم انقلاب اسلامی و زندگی سیاسی و خانوادگی امام خمینی (ره) قبل و بعد از تبعید به خارج از کشور، دوران طلایی حضورشان در نجف و بعد نوفل‌لوشاتو، انقلاب اسلامی را در برمی‌گیرد و در نهایت روایت‌ها به رحلت امام (ره) ختم می‌شود.

,

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تأکید کرد: این نمایشنامه زبان شاعرانه‌ای دارد. وقتی نسخه اولیه نمایشنامه را برای سیدحسن خمینی خوانش کردیم، بسیار مورد وثوق قرار گرفت زیرا «در مجلس تشرف تهران» اثری شعاری نیست و با زبان شاعرانه‌ای که دارد ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار می‌کند.

,

وی درباره وضعیت اجرای «در مجلس تشرف تهران» یادآور شد: در همان جلسه‌ای که با سیدحسن خمینی داشتیم به ایشان گفتم که اگر بخواهد نمایشنامه به صورت حرفه‌ای و درخور شأن نام و شخصیت امام (ره) روی صحنه برود، باید موردحمایت مادی و معنوی ایشان قرار بگیرد که سیدحسن هم قول داد، به لحاظ مادی و معنوی از تولید و اجرای این نمایشنامه حمایت خواهد کرد.

,

زارعی در پایان سخنان خود تصریح کرد: به محض پایان شرایط کرونایی در تئاتر، پیش تولید نمایش «در مجلس تشرف تهران» را آغاز می‌کنیم تا در صورت امکان در بهمن‌ماه سال جاری در تالار وحدت آن را روی صحنه ببریم. اگر هم شرایط کرونایی تئاتر ادامه پیدا کند که تمام تلاشمان را می‌کنیم برای خردادماه سال ۱۴۰۰ این اثر را در تالار وحدت روی صحنه ببریم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه