اخبار داغ

ماتم و اندوه مردم دیار آفتاب در هجرت امام در سال 68

ماتم و اندوه مردم دیار آفتاب در هجرت امام در سال 68
با نگاهی به تاریخ استان مرکزی که متعلق به بنیان گذار انقلاب اسلامی است متوجه می شویم با شنیدن خبر ارتحال ایشان در جای جای این استان مراسم عزاداری برپا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب یکی از ماندگارترین و غم بارترین روزهای مردم ایران و تمام آزادی خواهان جهان چهاردهم خرداد ماه سال ۶۸ است روزی که «روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان، حضرت امام خمینی به ملکوت اعلی پیوست».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

با شنیدن این خبر ایران غرق در اندوه و ماتم شد و همه بهت زده بودند و مردم استان مرکزی هم به دلیل ارادات بی اندازه به امام بزرگوار در یک شوک بزرگی به سر می بردند.

,

آیین سوگواری در شهرها و روستاهای کشور برگزار و هر کس به شیوه خاص خود عزاداری می کرد. در استان مرکزی هم مردم ولایت مدار، مراسم مختلفی برپا کردند و از نقطه به نقطه استان دسته جات های عزاداری و سینه زنی به سمت مصلی های شهر راه انداختند.

,

, ,

به دلیل عشق و محبت بی اندازه مردم استان مرکزی خبر ارتحال حضرت امام(ره) بازتاب های فراوانی در شهرهای مختلف استان داشت و به همین جهت پرچم های سیاه در سراسر کوچه‌ها و خیابان‌ها برافراشته و تصاویر و عکس‌های امام (ره) هم با روبان مشکی آذین بندی شده بود.

,

شعارهای مردم هم در این عزاداری ها کاملا مفهومی و نشان از ارادت به امام بزرگوار داشت و مردم شعارهایی چون: «عزا عزا است امروز روز عزاست امروز، خمینی بت شکن پیش خداست امروز» و یا «عزا عزا است امروز روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان صاحب عزاست امروز» سر می دادند.

,

, ,

مراسم ها عمدتا به شکل مردمی و خودجوش برگزار شده بودند و این به دلیل محبوبیت بیش اندازه و چهره مردمی امام بود که از پیرهای آن زمان تا نوجوان ها به طرق مختلف در این مراسمات شرکت می کردند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه