اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تحریف خط امام (ره)؛ انحراف از مسیر انقلاب/نابودی جناح های سیاسی بر خلاف اهداف انقلاب ۵۷ است

تحریف خط امام (ره)؛ انحراف از مسیر انقلاب/نابودی جناح های سیاسی بر خلاف اهداف انقلاب ۵۷ است
ضیاء خزائی گفت: تحریف خط امام خمینی (ره) انحراف ملت از مسیر انقلاب را در پی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضیاء خزائی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: خط امام خمینی (ره) قبل از انقلاب در آثار و سخنرانی های ایشان مشخص بود.

وی با بیان این که کسانی که برخلاف فرمایشات امام (ره) و رهنمودهای ایشان عمل می کنند نوعی تحریف خط ایشان است، افزود: تاکید امام(ره) بر جمهوریت نظام برخواسته از رای و نظر مردم بود و ایشان تقابلی بین جمهوریت و اسلامیت نمی دیدند و اجازه نمی دادند یکی بر دیگری سلطه پیدا کند.

این کارشناس اضافه کرد: بنابراین هر کسی که بخواهد جمهوریت نظام و همچنین اسلامیت آن را نادیده بگیرد به معنای خروج از خط امام (ره) است، باید بین این دو تعادل برقرار شود.

خزائی ادامه داد: به همین دلیل حضرت امام (ره) می‌فرمودند که مجلس در راس امور و عصاره اراده عمومی و حق حاکمیت مردم است و باید بر اساس خواست و اراده مردم تصمیم بگیرد، نه این که عده ای در تصمیمات مهم، مجلس را دور بزنند و افراد خاصی درباره مسائل مهم کشور اظهار نظر کنند، چراکه نمایندگان مجلس از وضعیت مردم باخبر هستند‌.

وی تاکید کرد: مجلس باید در جریان مسائل مهم باشد و بر اساس آن تصمیم بگیرد، تصریح کرد: یکی از دلایل انقلاب این بود که در کشور ما قانون رعایت نمی شدو موضوعی به نام قانون وجود نداشت، شاه قانون اساسی مشروطه را فراموش کرده بود و هر گونه که دلش می خواست تصمیم می گرفت و عمل می کرد در حالی که حضرت امام (ره) بارها به وی هشدار داده بودند که قانون اساسی را رعایت کند، ولی غرور ناشی از قدرت چنان شاه را بیخود کرده بود که نمی دانست چگونه عمل می کند.

این کارشناس با اشاره به جناح بندی های سیاسی که در کشور وجود دارد گفت: این جریان ها باید باشند در غیر این صورت در کشور تباهی و فساد ایجاد می شود، اما گروه هایب سعی می کنند جناح های سیاسی را نابود کنند و آن را دست یک گروه خاص دهند که بر خلاف خط امام (ره) است.

خزائی ادامه داد: امام (ره) مهم هر دو جناح را به یک چشم نگاه می کردند که نابودی این جناح‌ها و گروه‌ها بر خلاف خط امام (ره) و انقلاب ۵۷ است.

وی تصریح کرد: انقلاب کردیم که تباهی و دزدی و اختلاس نباشد، در صورتی که که آگاهی سیاسی باشدو افراد بتوانند همدیگر را نقد کنند جلوی فساد و تباهی گرفته می‌شود.

این کارشناس تاکید کرد: بنابراین خطوط امام (ره) مشخص بوده و سخنرانی های ایشان در کتاب‌های خاصی جمع آوری شده است، فلسفه انقلاب ۵۷ نیز نشان می‌دهد که چرا مردم ایران انقلاب کردند، آن زمان در کشور آزادی سیاسی نبود و قانون رعایت نمی شد، شاه به مردم بی توجهی می کرد.

خزائی گفت: هر کس که خود را انقلابی می‌داند باید بر اساس خط و خطوط امام عمل کند، تکلیف جوانان انقلابی هم این است که در وهله اول آگاهی سیاسی داشته باشند تا بدانند خط امام (ره) و فلسفه انقلاب ۵۷ چیست و بعد بر اساس معیارهای خط امام رفتار و عملکرد سیاستمداران را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه