اخبار داغ

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع):

بقاء و ارزش‌های نظام وابسته به زنده نگهداشتن راه امام است

بقاء و ارزش‌های نظام وابسته به زنده نگهداشتن راه امام است
دشتی گفت: امروز بقاء نظام و ارزش های نظام وابسته به این است که راه امام را زنده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با سپاس، با بیان اینکه انقلابی بودن نکته ای است که در امام دیدیم، گفت: از میان ویژگی های حضرت امام اگر بخواهیم یک ویژگی را نمایان کنیم و بیشتر نشان دهیم، انقلابی بودن حضرت امام (ره) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

حجت الاسلام دشتی تصریح کرد: ویژگی ای که امام داشت و ایشان را خاص می کرد و الآن مردم و حتی حوزه های علمیه به آن نیاز دارند، ویژگی انقلابی گری است.

,

وی افزود: امام عارف بود اما عرفان درون مسجدی نبود، عرفان درون خانه ای و جدای از اجتماع نبود، عرفان امام در اجتماع و مبارزه بود. اگر امام دعا می کرد: خدایا کمال بریدگی را به من عنایت کن. این کمال انقطاع به این معنی بود که بر علیه ظلم و ظالم مبارزه می کرد و از همه جایگاه ها و موقعیت های اجتماعی خود در راه خدا صرف نظر می کرد.

,

دشتی گفت: یک عرفان انقلابی، عرفانی است که حضرت امام (ره) آن را در جبهه می دید و می گفت شهدای ما یک شبه ره صد ساله را پیموده اند.

,

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه، کسانی که شاگردان امام بودند یاد گرفتند که فقیه و مبارز و انقلابی باشند خاطر نشان کرد: طبقه ای در حوزه علمیه درست شد که در کنار علم و دانش، فلسفه و عرفان، انقلابی گری و مبارزه علیه طاغوت را در درون خود احیا کردند.

,

حجت الاسلام دشتی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر روی انقلابی گری اهمیت فراوان قائلند؛ افزود: نمونه کامل انقلابی گری مقام معظم رهبری است و ایشان می فرمایند بعضی ها خیال می کنند انقلابی گری فقط برای سال ۵۷ بود.

,

وی در باره تاثیر قیام ۱۵ خرداد بر افکار مردم گفت: در ۱۵خرداد مردم انقلابی شدند و باید گفت این روز نقطه عطفی در انقلاب ما شد؛ بر همین اساس بود که امام (ره) فرمود: من برای همیشه این روز را روز عزای عمومی و تعطیل اعلام می کنم.
دشتی تصریح کرد: انقلابی گری دینی را امام وارد عرصه ی مبارزه کرد، در روزگاری که منافقین یا همان مجاهدین خلق و کمونیست ها اعتقاد داشتند که دیگر دین نمی تواند متشا انقلاب گردد.

,
,

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خاطر نشان کرد: امام انقلابی بودن را از درون دین به ما یاد داد. این انقلابی بودن صبغه دینی داشت که در ۱۵ خرداد خود را نشان داد؛ و آن ولایت مداری بود؛ یعنی مردم کفن پوشیدند و آمدند در برابر گلوله ها قرار گرفتند و به خاطر علاقه و عشقی که به امام و رهبریت دین داشتند به شهادت رسیدند. و اینجا بود که صبغه انقلاب، صبغه ای دینی شد.
حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه مردم به خاطر یک فقیه و مجتهد آمدند داخل میدان یادآور شد: یقین بدانید که اگر رهبریت امام و روحانیت در سال ۵۷ نبود و مبارزین با انگیزه های دینی به میدان نمی آمدند، یقیناً در جبهه جهاد ما پیروز نمی شدیم.

,
,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه