اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و جهان اسلام:

اندیشه امام، شاخص اثرگذار در نهضت‌های اسلامی است

اندیشه امام، شاخص اثرگذار در نهضت‌های اسلامی است
بهزاد دانشفر گفت: معرفی نظام سلطه به‌تمامی جهانیان مهم‌ترین اصل و هدف اندیشه امام است که سبب بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد دانشفر، کارشناس مسائل سیاسی جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به نقش اندیشه‌های امام خمینی(ره) در شکل‌گیری نهضت‌های اسلامی اظهار کرد: اگر اندیشه‌های امام خمینی(ره) را بررسی کنیم به‌عنوان یک شاخص اثرگذار در عرصه داخلی و منطقه‌ای می‌توان از آن نام برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی بابیان اینکه عمده‌ترین نگاه امام بیداری و آگاهی و شناخت نظام سلطه است، افزود: اگر از صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان صحبت می‌شود بدین معنا نیست که ایران مبارزه نظامی و چنین فعالیت‌هایی در خارج و منطقه انجام می‌دهد و درواقع صدور همین آگاهی و بیداری و معرفی نظام سلطه در جهان اثرات اندیشه امام و صدور انقلاب است.

,

 صدور انقلاب به معنی آگاهی و معرفی نظام سلطه است

, صدور انقلاب به معنی آگاهی و معرفی نظام سلطه است, صدور انقلاب به معنی آگاهی و معرفی نظام سلطه است,

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، نهضت‌های اسلامی را بازتاب انقلاب اسلامی و اندیشه امام دانست و گفت: معرفی نظام سلطه به‌تمامی جهانیان مهم‌ترین اصل و هدف اندیشه امام است که سبب بیداری‌های اسلامی در منطقه و جهان شد.

,

وی با اشاره به برخی از تحریف و انحراف‌ها در اندیشه امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر تاریخ اسلام را مطالعه کنیم و آن را الگو قرار دهیم، به‌خوبی درمی‌یابم که همواره مسئله انحراف در تاریخ وجود داشته است.

,

دانشفر افزود: واقعه کربلا تنها 50 سال بعد از حکومت نبوی شکل گرفت و این در حالی است که پیامبر(ص) همواره از امام حسین(ع) به‌عنوان یک جوان بهشتی نام می‌برد.

,

 باید از اندیشه‌های امام(ره) به‌خوبی حراست کرد

,  باید از اندیشه‌های امام(ره) به‌خوبی حراست کرد,  باید از اندیشه‌های امام(ره) به‌خوبی حراست کرد,

وی بیان کرد: باید از اندیشه‌های امام(ره) به‌خوبی حراست کرد و این امر امام بسیار ضروری است چرا که دشمنان به دنبال ایجاد انحراف و تحریف در این اندیشه را دارند.

,

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرج با اشاره به مهم‌ترین دلایلی که برخی از مسئولین از اندیشه‌های امام(ره) و انقلاب منحرف‌شده‌اند، عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل این مسئله را در سخنان خود امام می‌توان دریافت که حب دنیا در رأس تمامی خطاها و انحرافات است.

,

وی مقام‌پرستی و دنیاپرستی را زا دلایل زمینه‌های اصلی انحراف دانست و گفت: در مسئله فسادپذیری نیز اگر ابعاد مختلف را بررسی کنیم مادی‌گرایی ریشه ذاتی فساد است.

,

دانشفر ساده زیستی و دوری از اشرافی گری را یکی از مهم‌ترین خصلت‌های امام دانست و گفت: متأسفانه امروز با توجه به عنصر تبلیغات زندگی غربی و مسائل ضد فرهنگی در بین برخی از مسئولین این خصلت فراموش‌شده است.

,

وی افزود: اشرافی گری و عدم ساده زیستی اثرات مخربی در کشور داشته و امروز متأسفانه بسیاری از جوانان و اعضای جامعه ما به دنبال مادی‌گرایی و اشرافی گری هستند که این همان سبک زندگی غربی است که در کشور نفوذ کرده است.

,

 در راستای اندیشه‌های امام مصادیق ساده زیستی و اثرات  سبک زندگی اسلامی تبیین شود

,  در راستای اندیشه‌های امام مصادیق ساده زیستی و اثرات  سبک زندگی اسلامی تبیین شود,  در راستای اندیشه‌های امام مصادیق ساده زیستی و اثرات  سبک زندگی اسلامی تبیین شود,

معاون پژوهشی پژوهشکده علوم اجتماعی و انقلاب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ترویج اندیشه‌های امام را یکی از راه‌های مقابله با اشرافی گری عنوان کرد و گفت: ما باید در راستای اندیشه‌های امام مصادیق ساده زیستی و اثرات و سبک زندگی اسلامی را تبیین کنیم.

,

وی افزود: مسئولین نیز علاوه بر اینکه خود ساده زیستی را به‌عنوان یک الگوی دائم در زندگی خود قرار دهند به دنبال قانون‌گذاری در این خصوص باشند.

,

دانشفر دشمن‌شناسی را یکی دیگر از توصیه‌ها و اندیشه‌های خط امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: باید گفت یکی از اندیشه‌های ارزشمند در بحث دشمن‌شناسی الگوی ولایت‌فقیه است.

,

وی تأکید کرد: در دشمن‌شناسی و در عرصه مقابله و مبارزه با دشمن باید نوع نگاه ولایت‌پذیری باشد و یکی از خلأهای جدی ما در مبارزه با دشمن همین نگاه ولایت‌پذیری است.

,

این کارشناس سیاسی و مسائل جهان اسلام گفت: متأسفانه برخی از مسئولین ما امروز چشم به دشمن داشته و برخی از روی غفلت و از برخی نیز روی عناد از اندیشه‌های بارز امام سرپیچی می‌کنند و در مسئله دشمن‌شناسی نگاه ما باید الگو ولایت‌فقیه باشد .

,

وی تصریح کرد: کسانی که به دشمن توجه داشتنِ دامنه ولایت‌پذیری آن‌ها زیر سؤال می‌رود.

,

 شعار مرگ بر آمریکا یک ایدئولوژی است

,  شعار مرگ بر آمریکا یک ایدئولوژی است,  شعار مرگ بر آمریکا یک ایدئولوژی است,

وی با اشاره به اینکه در اندیشه‌های امام تبیین شده آمریکا همواره به‌عنوان دشمن اصلی کشور ما نام‌برده می‌شود تصریح کرد: چه در تاریخ و چه در شرایط فعلی هیچ نقطه مثبتی درباره امریکا وجود ندارد نداشته و امریکا همواره نسبت به انقلاب کینه‌توزی داشته است.

,

دانشفر شعار مرگ بر آمریکا را یک ایدئولوژی دانست و گفت: شعار مرگ بر آمریکا یک امر ضروری است و در جنگ نرم ما با دشمن کاملاً اثرگذار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه