اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد:

مردم اصلاح الگوی مصرف تابستانه آب را مدنظر قرار دهند

مردم اصلاح الگوی مصرف تابستانه آب را مدنظر قرار دهند
ابراهیم قاسم پور با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای رضایتمندی بیشتر مردم از تامین آب شرب خلیل آباد صورت گرفته ولی این نیازمند همکاری و همراهی مردم است، گفت: اگر اتفاقات غیر مترقبه رخ دهد ممکن است با کمبود آب مواجه شویم و مردم باید اصلاح الگوی مصرف را در تابستان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون مدیرکل آبفای استان خراسان رضوی که در دفتر فرماندار خلیل آباد برگزار شد اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و دغدغه ای که بابت تامین آب شرب شهرستان داشتیم معاون مدیر کل آبفای استان را به شهرستان دعوت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: سال گذشته پیگیری هایی صورت گرفت که باعث افزایش دبی آب ورودی به مخازن آب شرب شهرستان شد ولی در سال جاری دغدغه داشتیم که وضعیت کم آبی باعث تنش آبی در شهرستان نشود.

,

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه شب گذشته بازدیدی از مخازن آب شرب شهرستان صورت گرفت، تصریح کرد: خوشبختانه توان تامین آب شرب را در این مقطع داریم ولی هر چه به سمت گرما و پیک مصرف برویم شاید شهرستان را دچار مشکلاتی در تامین آب کند.

,

وی با تاکید بر اینکه از مردم شهرستان تقاضا دارم که استفاده غیر متعارف و غیر شرعی از آب نداشته باشند، اذعان کرد: اگر اتصال غیر مجاز به شبکه آب شرب صورت گیرد مطممئناً حق یک خانواده دیگر تضییع می شود و هم قانوناً و شرعاً مشکلاتی را دارد.

,

قاسم پور با بیان اینکه اگر اتفاقاتی بیفتد که به سمت تنش آبی سوق پیدا کنیم مجبوریم شویم از قوه قهریه استفاده کنیم تا تامین آب شرب به مشکل برخورد نکند، عنوان کرد: 7 حلقه چاه عمیق کار تامین آب شرب شهر را برعهده دارد و مجوز جابجایی یکی از چاه هایی که دبی کمتری دارد توسط معاون مدیرکل آبفای استان صادر شد و از روز شنبه کار شروع می شود و اگر مشکلات زیر زمینی وجود نداشته باشد این چاه جابجا خواهد شد.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: با این وضعیت ممکن است ما به نقطه سر به سر تامین آب برسیم و اگر اتفاقات غیر مترقبه رخ دهد ممکن است با کمبود آب مواجه شویم و مردم باید اصلاح الگوی مصرف را در تابستان داشته باشند.

,

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه احداث دو حلقه چاه جدید به عنوان چاه های رزو در دستور کار قرار خواهد گرفت و مطالعه این طرح انجام خواهد شد، بیان کرد: حفر و تجهیز چاه قریب به یک میلیارد تومان برای آبفای شهرستان هزینه خواهد داشت.

,

وی در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای ایرج آباد و منطقه کویر صورت گرفت و چاه دوم آن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نهایی خواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در سطح شهرستان شروع شده بتوانیم نقطه برخورداری آب شرب مردم شهرستان را نسبت به تعداد بهره برداران به نقطه ای برسانیم که رضایت عمومی مردم را داشته باشد و این نیازمند همکاری و همراهی مردم خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه