اخبار داغ

در میزگرد فعالان دانشجویی مطرح شد؛

ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره)/ ‌‎‏استکبارستیزی خط و مشی امام(ره) بود

ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره)/ ‌‎‏استکبارستیزی خط و مشی امام(ره) بود
در سالروز رحلت امام خمینی(ره) فعالان دانشجویی به تبیین ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی(قدس سره) از نگاه خویش پرداختند که ذکر دو شاخصه اعتقاد و اعتماد مردم به امام و محبت نسبت به ایشان از مهمترین این ویژگی ها بیان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار، در  سالروز رحلت امام خمینی(ره) فعالان دانشجویی به تبیین  ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی(قدس سره) از نگاه خویش پرداختند که ذکر دو شاخصه اعتقاد و اعتماد مردم به امام و محبت نسبت به ایشان  از مهمترین این ویژگی ها بیان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

.اینکه  اعتقاد و اعتماد مردم به امام راحل(ره) در مرحله اول جنبه های شخصیتی ایشان بود که وی را به عنوان فقیه، فیلسوف، مرجع تقلید و بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی ایران مطرح می کرد.
امام خود را همیشه خادم مردم می دانستند و این ویژگی‌ها باعث شد که مردم به سخنان، مواعظ و مواضع ایشان اعتقاد و اعتماد داشته باشند.
ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره)
 حدیث سعادتی دانشجوی دانشگاه ایلام در بیان ویژگی های شخصیتی امام خمینی گفت: مردم در آن سال های اوایل انقلاب و دوران مبارزه با طاغوت، اعتماد و اعتقاد عجیبی به امام( ره) داشتند و همین عاملی بود که بتوانند برای ادامه مسیر انقلاب تا پیروزی کامل  ثابت قدم باقی بمانند..
وی با اشاره به شخصیت کاریزماتیک امام خمینی اضافه کرد: محبوبیت امام خمینی(ره) فقط مختص به مردم ایران نبود بلکه  .
در کل جهان هرکس که شناختی نسبت به وی پیدا کرده بود مجذوب شخصیت منش وسلوک امام خمینی(ره) می شد و امروز با گذشت بیش از 30 سال از رحلت این عالم فرزانه، شخصیت های برجسته دنیا برای شرکت در سالروز رحلت ایشان به ایران می آیند.
ضرورت درک وشناخت از امام خمینی (ره)
فاطمه آئینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، به ضرورت درک و شناخت درست از حضرت امام (ره) برای رسیدن به مراتب و کمالات انسانی اشاره و اظهارداشت: در شرایط امروز شخصیت جامع الاطراف امام خمینی با آن خصوصیات علمی و عملی  و دیدگاه های منحصر به فرد و ناب می تواند الگویی برین و شایسته برای نسل جوان امروز باشد تا با شناخت این اسوه الهی بتواند پاسخ تمامی نیازها و خلاهای اعتقادی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی خویش را بیابند.
این فعال دانشجویی تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره)، اعتدال روحی و اخلاقی بود. امام در عین جذابیت
قادر بودند دشمنان قسم خورده اسلام و اسرائیل و آمریکا و منافقین را دفع کنند. ‌‎ ‌‏خاصی که دنیا را متحول کرده بود، با قوۀ دافعه نیز  ‌‎ ‌‏ 
‌‎ ‌‏استکبار ستیزی خط ومشی امام خمینی (ره)
ریحانه خلیلی دانشجوی دانشگاه ایلام نیز در این گفتگو به بیان استکبار ستیزی و و خط و مشی امام راحل در مقابله با ظلم و زور پرداخت و گفت: شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر دینی و الهی انسانها را هدایت می فرمودند؛ و راه مبارزه با سلطه و استکبار جباران و زورگویان را تبیین می کردند.
وی افزود: امام خمینی(ره) از آغاز نهضت و انقلاب اسلامی سالهای 1341 و 1342 مسائل مربوط به خودکفایی، استقلال و قطع ایادی استعمار و استکبار و امریکای جهانخوار را به کرات گوشزد می کردند و با هرگونه سلطه پذیری و... با قاطعیت برخورد می نمودند.
خلیلی اصافه کرد: تردیدی نیست که امام شخصیتی مقتدر، استکبارستیز و سلطه­ ناپذیر بودند و به‌صراحت آن را اعلام می‌کردند، اما ازسوی دیگر شخصیتی با تدبیر و دور‌اندیش و معتقد به‌نظرات نخبگان و کارشناسان هم بودند و لذا باید برای زنده ­نگه­داشتن یاد امام باید به ارائۀ تصویر واقعی از ایشان اهتمام داشته باشیم. این­که سعی کنیم برخی از وجوه شخصیتی ایشان را پررنگ و برخی را کم­رنگ جلوه دهیم، جفا به امام خواهد بود. اگر امام را با تمام وجوه شان به جوانان معرفی کنیم و در این کار سلیقۀ شخصی و گروهی خود را دخالت ندهیم، بی‌شک افکار و اندیشه­ های ایشان همچنان اثر خود را بر دل و جان مخاطبان آگاه و تشنۀ حقیقت خواهد گذاشت.
اهمیت فرهنگ امام خمینی(ره)
‌‎زهرا آئینی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و فعال دانشجویی نیز به اهمیت فرهنگ از نگاه امام خمینی اشاره و تاکید کرد:  اساساً نگاه حضرت امام(ره)، نگاه فرهنگی و دینی بود و ایشان هدف از انقلاب را تحول در فرهنگ حاکم بر جامعه می دانستند چرا که فرهنگ زمان شاه فرهنگی کاملاً متضاد با فرهنگ دینی بود و طبیعتاً وقتی‌که انقلاب اسلامی قرار بود رخ دهد، با نگاه دینی و اسلامی از طرف یک فقیه جامع‌الشرایط و با نگاه بسیار دقیق به مسائل فرهنگی و توجه دادن مردم به این مسائل رخ داد؛ لذا اصل حرکت امام ، انقلاب فرهنگی بود تا انقلاب سیاسی و در واقع مبنای انقلاب ایران، فرهنگی بود.
وی با بیان اینکه امروز ما نتوانستیم آن تحول عمیق فرهنگی که مد نظر امام بود ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: هیچ ملتی نمی تواند به اهداف توسعۀ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برسد و جامعۀ خود را متحول و دگرگون سازد و کاستی ها و کمبودها و ضعف ها و نقص ها را بر طرف کند و عدالت و روابط عادلانۀ انسانی را حاکم کند، و حق ضعیف و مستضعف و محروم و ستمدیده را تأمین نماید، و شرایط مناسب برای رشد و توسعه و پیشرفت و عزت و سربلندی را ایجاد کند، مگر آن که پیش از آن، شرایط و زمینه های مناسب و لازم را برای توسعۀ فرهنگی و برقراری روابط سالم اجتماعی و رشد و تقویت بینش و بصیرت و علم و آگاهی و ادراک جامعه فراهم نماید.

,
,
, ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره),
,
,
,
, ضرورت درک وشناخت از امام خمینی (ره),
,
,
,
, ‌‎ ‌‏استکبار ستیزی خط ومشی امام خمینی (ره),
,
,
,
, اهمیت فرهنگ امام خمینی(ره),
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه