اخبار داغ

شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب

شکایت از گوگل به علت جاسوسی از کاربران وب
به تازگی شکایتی از گوگل تقدیم دادگاه شده که در آن این شرکت به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت حتی در صورت راه اندازی حالت خصوصی وبگردی متهم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زددی نت، بر اساس تازه ترین شکایت از گوگل این شرکت حریم شخصی میلیون ها کاربر فضای مجازی را از طریق ردگیری وبگردی های آنها نقض کرده است. این کار بدون اطلاع کاربران و حتی در صورت فعال کردن حالت وبگردی محرمانه و خصوصی رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

 

,

از جمله اطلاعاتی که گوگل جمع آوری می کند، می توان به جمع آوری سوابق وبگردی و فعالیت های دیگر در وب حتی در صورت خصوصی بودن وضعیت مرورگر اشاره کرد. در شکایت یادشده که تقدیم دادگاهی در شمال کالیفرنیا شده، تصریح شده گوگل از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس، اد منیجر و پلاگین های مختلف برای سرقت مخفیانه اطلاعات خصوصی کاربران در زمان استفاده از گوشی و رایانه استفاده می کند.

,

بر همین اساس وقتی کاربران از صفحات وب بازدید کرده یا اپلیکیشنی را باز می کنند که در آنها از خدمات گوگل استفاده شده و این امر در مورد ۷۰ درصد از صفحات وب و اپلیکیشن ها مصداق دارد شاهد سرقت مخفیانه اطلاعاتی همچون آدرس آی پی خود، محتوای مورد مشاهده کاربر، آخرین بازدید کاربر از هر محتوا، اطلاعات سخت افزاری رایانه و گوشی خواهند بود. گوگل معمولا از این اطلاعات برای نمایش آگهی های هدفمند به هر کاربر استفاده می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه