اخبار داغ

یک استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تفسیر به رای برخی آقایان از گفتمان شفاف امام (ره)/ آرمان های تحریف شده انقلاب با ساندویچ سیاسی به خورد مردم داده می شود

تفسیر به رای برخی آقایان از گفتمان شفاف امام (ره)/ آرمان های تحریف شده انقلاب با ساندویچ سیاسی به خورد مردم داده می شود
حسن محبتی گفت: تحریف کردن اصل آرمان های امام (ره) ظلم است به کسی که همانند وی در ساده زیستی دیگر در تاریخ وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی درباره مصادیق تحریف امام در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: امام (ه) مبارزی بود که دو رژیم رضا شاه و محمدرضا شاه را پیش از رهبریت انقلاب تجربه کرد و مرجعیت ایشان مرجعیتی خاص بود زیرا از سایر مراجع تقلید آن زمان جوان تر بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حسن محبتی افزود: دید امام (ره) نسبت به همه علما و مجتهدین بازتر بود، بسیار دوراندیش بود و جامعه را رصد می کرد؛ در سال 1342 با نطق های آتشین به دل رژیم رفت و آن را وادار به عکس العمل کرد زیرا پدر و پسر در زمان رژیم پهلوی انسان های مصلحت اندیشی نبودند و برخوردهای چکشی داشتند.
,
 
,
وی اظهار داشت: واکنش های امام (ره) صریح بود به گونه ای که رژیم پهلوی از وی ترس داشت، ایشان شخصیتی خاص داشت و این موضوع مهم ترین اختلاف امام (ره) با دیگر مراجع و رهبران بود و از هژمونی خاصی برخوردار بودند، گفتمان شفافی داشت و هیچگاه دو پهلو صحبت نمی کرد.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: امام (ره) در بدو ورود به ایران در بهشت زهرا فرمود من تو دهن این دولت می زنم و این همان گفتمان شفافی بود که داشتند، امام (ره) صریح البیان بودند اما در اینکه فرمایشات ایشان در این 42 سال چقدر مورد کنکاش و تحلیل قرار گرفته و برخی موارد تفسیر به رای شده است، موارد فراوانی وجود دارد.
,
 
,
وی گفت: در زمان حیات امام (ره) اتفاقاتی افتاد که ایشان در نطق های خویش اعلام کردند منظور من آنچه برداشت شده است، نیست همانند مقوله حجاب و آزادی که اوایل انقلاب مطرح شد و امام نسبت به جبهه ملی واکنش نشان دادند.
,
 
,
محبتی افزود: در تشکیل کلمه جمهوری اسلامی، امام (ره) فرمودند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، و این مهم نشان می دهد امام (ره) از دیدگاه هایی که داشتند به شدت دفاع می کردند، پس از رحلت ایشان حاج احمد این مسئولیت را داشت زیرا نزدیکترین فرد به امام بود و نقطه نظرات ایشان را به رهبری و آیت الله رفسنجانی انتقال می دادند.
,
 
,
وی اظهار داشت: پس از رحلت امام (ره) و کوچ نابهنگام حاج احمد، مجموعه به دست کسانی افتاد که با امام (ره) مستقیما همراه نبودند و صلاحیت اعلام نظر درباره اظهارات ایشان را نداشتند. در دهه دوم انقلاب افراد بر اساس مصالح درباره سخنان امام (ره) اظهار نظر می کردند و در دادگاه های کرباسچی نیز از سخنان امام استفاده ابزاری شد.
,
 
,
محبتی تصریح کرد: متاسفانه در این 40 سال قانون اساسی هیچگونه تغییری نکرد و برخی از موارد آن بر اساس منافع تفسیر به رای شد به گونه ای که دولت ها، احزاب و مجالس اگر نیازی داشتند، میوه تفسیر خود را از سخنان می چیدند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه عده ای بر اساس منافعی که دارند سخنان امام (ره) را تحریف می کنند و در قالب یک ساندویچ سیاسی به خورد مردم می دهند، گفت: قدرت هارمونی امام (ره) به گونه ای بود که بین توده، نخبه و رهبر اتحاد ایجاد کرد اما امروز حتی سیاسیون با یکدیگر اتحاد ندارند.
,
 
,
محبتی افزود: اگر عده ای گفتمان امام (ره) را تحریف نمی کردند نیازی به منشور نبود اما امام خامنه ای برای اینکه انقلاب از مسیر خود خارج نشود منشورهایی را ابلاغ کردند. تحریف کردن اصل آرمان های امام (ره) ظلم است به کسی که همانند وی در ساده زیستی دیگر در تاریخ وجود ندارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: امام (ره) از مردم حلالیت می طلبید در حالی که امروز سیاسیون هر اقدامی انجام می دهند و حتی از مردم پوزش نمی طلبند، ما رهبری قدرتمند و کاریزما داشتیم و امروز هم رهبر معظم انقلاب پیش بینی هایی درباره آمریکا، برجام و اروپا داشتند که محقق شد و حتی حمله داعش را ترقه بازی دانستند.
,
 
,
دکتری علوم سیاسی در خاتمه با اشاره به اینکه عده ای امروز از جایگاه سیاسی خود استفاده کرده و از قطار انقلاب پیاده شده اند، خاطر نشان داشت: تا زمانی که جان بر کفان انقلاب از همه چیز خود می گذرند مسیر انقلاب به انحراف کشیده نخواهد شد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه