اخبار داغ

خاطرات رزمنده مازندرانی در روزهای رحلت امام خمینی(ره)؛

زمان تشییع پیکر امام راحل مراقب حمله دشمن در مرزهای کشور بودیم/مکتب امام ساده زیستی است

زمان تشییع پیکر امام راحل مراقب حمله دشمن در مرزهای کشور بودیم/مکتب امام ساده زیستی است
علی نقی اباذری گفت: در زمان تشییع پیکر امام خمینی(ره)، نیروهای مسلح، آماده بودند و برخی نیروها بجای حضور در مراسم به مناطق جنوب رفتیم تا در گیر و دار مراسم تشییع غافلگیر نشویم‌، فرماندهان ما تدابیر به خرج دادند و حواسمان به حمله از سوی دشمنان انقلاب بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، در تغییر و تحولات جهانی نقش بسزایی داشتند، به نحوی که با قیام خود مردم جهان را از خواب غفلت بیدار کردند و بیداری اسلامی را برای جوامع اسلامی به ارمغان آوردند.

امام(ره) حقیقتی همیشه جاودان است و با زلال اندیشه‌های پاک و نورانی‌اش و هدایت‌های داهیانه خود در نهضتی الهی پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد؛ به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری «این انقلاب، بی نام خمینی (ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.» به درستی که خمینی روح بلند خدا بود در کالبد زمان و این روح خدا همیشه در قلوب و حافظه ملت بزرگ ایران و آزاداندیشان جهان جاودانه خواهد ماند.

سردار علی نقی اباذری از فرماندهان دوران دفاع مقدس از شهرستان میاندورود، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشته و سرباز بسیجی بودم سپس وارد سپاه شدم و به‌عنوان فرمانده معاون تربیت آموزش پاسداری مشغول فعالیت شدم.
 
وی با اشاره به ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: شخصیت امام راحل برای ما بسیار ارزشمند است چرا که ایشان پدیده زیبای انقلاب اسلامی را با علم و آگاهی بوجود آورد و با مسؤولیت‌پذیری در قبال دشمن مبارزات را شروع کرد و توانست در دل جوانان نفود معنوی پیدا کند.
 
اباذری تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب، دین در حال انزوا بود، از نظر امام خمینی(رخ) دین همان سیاست است و انقلاب بر این اساس پایه‌گذاری شد، در دوران دفاع مقدس هم جوانان جانانه در رکاب ایستادند و قدم قدم با فرمان و تدبیر و فرماندهی امام پیش رفتند تا به پیروزی رسیدند.
 
به جنوب رفتیم تا دشمن سوء استفاده نکند
 
این سردار دفاع مقدس تصریح کرد: در روز رحلت امام خمینی(ره) من در تهران بودم، قبل از ارتحال ملکوتی ایشان بخاطر شرایط بد جسمی که داشتند واقعا نگران شده و دست به دعا شدیم، ولی ارتحالشان مصیبتی بزرگ بود که وارد شد، همه مردم نگران شدند، امام رحلت کرد و کسی کاری نمی‌توانست بکند.
 
وی بیان کرد: درست زمان تشییع پیکر امام خمینی(ره)، نیروهای مسلح، آماده به باش بودند و برخی نیروها بجای حضور در مراسم به مناطق جنوب رفتیم تا در گیر و دار مراسم تشییع غافلگیر نشویم‌، فرماندهان ما تدابیر به خرج دادند و حواسمان به حمله از سوی دشمنان انقلاب بود.
 
امام و مکتب امام ساده زیستی است

اباذری یادآور شد: امام ما شخصیت برجسته و بسیار ساده‌زیستی داشت، شاید شکوه ظاهری در مرقد مطهر امام(ره) حالت ساده‌تری داشت روح این بزرگ مرد در آرامش بود و جریاناتی که به‌دنبال تحریف خط امام هستند، با بیان مطالبی کذب به‌دنبال این نبودند که بگویند امام ساده زیست نبود.
 
معاون سابق تربیت آموزش پاسداری سپاه مازندران، اضافه کرد: کسانی که به دنبال تحریف خط امام هستد پیرو واقعی امام نیستند، طرفداران اصلی راه امام خمینی(ره) کسانی هستند که خصوصیات اخلاقی امام را پیاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: امام در رفتار کردار ساده بود، ولی دشمنان صحنه‌سازی‌های بسیاری کردند، به‌نظر من تا انقلاب اسلامی زنده است امام زنده هست، چرا که یک حرکت دائمی انجام داده، فروپاشی شوروی و ذلت و خواری آمریکا به برکت حرکت امام راحل است.
 
اباذری با اشاره به توجه ویژه امام راحل نسبت به کشور فلسطین، گفت: از نظر این بزرگ مرد تاریخ ایران؛ اسرائیل یک غده سرطانی است که در فلسطین این کشور اسلامی را که جایگاه عبادات امامان الهی و قدس قبله گاه ما مسلمانان شروع به غارت‌گری کرد‌، این‌ها خودشان را قوم برتر می‌دانند در صورتی که خدا گفته همه یکسان هستند.
 
سردار سلیمانی‌ها تربیت شده کوخ نشین‌ها است

این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: امام خمینی(ره)  سربازانی چون قاسم سلیمانی را تربیت کرد که با فرمان امام در مکتب اسلامی تربیت شدند، سردار سلیمانی‌ها کاخ‌نشین نبودند همان کوخ‌نشینانی بودند که شهادت طلب کردند، امام فرمود یک موی کوخ‌نشینان را با صدها کاخ نشینان عوض نمی‌کنم.
 
وی اظهار کرد: بعد از امام خمینی(ره)، امام خامنه‌ای با همان رفتار و کردار سکاندار انقلاب اسلامی شد، مقام معظم رهبری در مقابل دشمن همان‌طور موضع می‌گیرد، که امام راحل می‌گرفت، امام سپاه را الگو و اسوه می‌دانست دیدگاه امام خامنه‌ای هم همین است، امام خامنه‌ای فرزند تربیت شده دست معنوی امام راحل است.
 
اباذری بیان کرد: امام خامنه‌ای فتنه ۸۸ را همانطور مدیریت کرد که امام راحل فتنه بنی صدر را از سر گذراند، طوری مدیریت کردند که هیچ مسؤولی موضع‌گیری نکرد، حفظ نظام اسلامی از اهم واجبات بوده و شهادت برای حفظ نظام است.
 
جوانان امروز پیوند عمیقی با جوانان دیروز دارند

وی اعلام کرد: در جامعه امروز پس از شهادت سردار سلیمانی شاهد مواضع جوانان درباره آمریکاستیزی بودیم، جوانان این نسل داعش را از بین بردند، این اشتیاق هنوز در وجود جوانان است‌، این جوانان پیوند عمیقی با جوانان دیروز دارند، اوج ارتباطات امروز مرا بیاد روزهای سخت جبهه می‌اندازد که در صف تلفن بودیم، تا با خانواده تماس بگیریم.
 
این فرمانده بازگو کرد: جوانان امروز در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند که درک بالایی از ایثار دارند، حاج قاسم نه رئیس جمهور بود! نه به مردم پول می‌داد! فقط یک رزمنده بود که شر اشرار را کم کرد، اینک این شهید برای جوانان دنیا اسوه است، جوانان می‌دانند که امریکایی‌ها جز ناامنی و بی‌عدالتی چیزی ندارند.
 
وی درباره موفقیت منطق مقاومت در همه عرصه‌ها، افزود: مقاومت این مردم را اول مدیون خدا و بعد تدبیر امام راحل و امام خامنه‌ای هستیم، مردم عاقبت بخیری را می‌خواهند انقلاب را دوست دارند و همیشه در صحنه هستند تا شفاعت را از خون شهیدان بگیرند.

افکار منحرفی که زمان امام اقتصاد را در دست گرفت امروز اقتصاد برجامی را به‌وجود آورد
 
اباذری بیان کرد: برخی از دولتمردانی که از همان زمان امام راحل با تکیه بر افکار منحرف اقتصاد را در دست گرفتند امروز با تکیه بر برجام اقتصاد ما را به اینجا رساندند در صورتی که اگر به تولیدات نخبگان و جوانان داخلی فکر می‌کردند و اقتصاد مقاومتی در پیش می‌گرفتند امروز وضع مردم این‌طور نبود.
 
این سردار گفت: امروز باید کلیپ‌های گرفته شده از امام راحل از طریق رسانه‌های ملی پخش شود، این مرد همه چیز را پیش بینی کرده بود این انقلاب دستاورد نبی اکرم است در این راه علمای بزرگی شهید شدند زحمت کشیدند، همه عالم برای حاکمیت اسلامی در یک نقطه از زمین باید آماده شود.
 
وی درباره تحولی که انقلاب خمینی در دنیا با نگاه به مسائل روز و رهبری رهبر انقلاب بیان کرد: کلام امام خمینی(ره) کاملا شفاف بود، خود بزرگ‌بینی و تکبر و غرور جایز نیست، مسؤولیت‌های مردمی یک امانت الهی است، خودسازی و پاک‌سازی انسان را مهار می‌کند و عزت از خدا می‌گیرد، شهدا راهنما هستند و در مکتب اسلام ایثار و فداکاری وجود دارد‌.
 
اباذری تأکید کرد: امروز مقام معظم رهبری فرمود؛ من صدای شکستن استخوان‌های امپرالیسم را می‌شنوم، این فرد یک انسان خالص و فروتن است، کسانی که ایمان آوردند و کارهای شایسته انجام دادند، نزد خدا جایگاهی بزرگ دارند.
 
وی در پایان گفت: امام راحل برای حفظ این انقلاب سختی‌های بسیاری هم‌چون تبعید به ترکیه، عراق و فرانسه را تحمل کرد، وی در مکتب پیامبر اکرم(ص)، امیرالمومنین و امام حسین(ع) رشد کرد و این انقلاب الهی را پایه گذاری کرد که همان مکتب خداست، وظیفه ما ادامه این راه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, به جنوب رفتیم تا دشمن سوء استفاده نکند,
,
,
,
,
,
, امام و مکتب امام ساده زیستی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, سردار سلیمانی‌ها تربیت شده کوخ نشین‌ها است,
,
,
,
,
,
,
,
, جوانان امروز پیوند عمیقی با جوانان دیروز دارند,
,
,
,
,
,
,
,
, افکار منحرفی که زمان امام اقتصاد را در دست گرفت امروز اقتصاد برجامی را به‌وجود آورد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه