اخبار داغ

امام جمعه شهرستان بم:

اهدای خون، روح بلند ایثارگری مردم ایران را نشان می دهد/ ادامه پویش کمک مومنانه با اهدا زندگی تکمیل می شود

اهدای خون، روح بلند ایثارگری مردم ایران را نشان می دهد/ ادامه پویش کمک مومنانه با اهدا زندگی تکمیل می شود
قاسم دانشی گفت: اهدا خون؛ روح بلند ایثارگری، از خود گذشتگی و کمک به هم نوع را نشان می دهد که این مسئله از جمله فضائل اخلاقی است که در دین مبین اسلام به آن توجه شده است و امیدواریم که ملت ایران همچون همیشه با ایثار و فداکاری صحنه های زیبایی از اهدا خون را خلق کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمه شعبان خود تصریح کردند که رزمایشی در خصوص مواسات، همدلی و کمک مومنانه شکل بگیرد تا به نیازمندان کمک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد: با رزمایش کمک مومنانه فضای همدلی در سراسر کشور ایجاد شد که این مسئله نشان از درایت رهبر فرزانه انقلاب دارد که همواره بسیار هوشمندانه، تمامی ابعاد مسائل را مورد رصد قرار می دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه ضرورت داشت در ایام شیوع بیماری کرونا که مشکلات معیشتی برای مردم به وجود آمده است، چنین فضای همدلی در کشور ایجاد شود، عنوان کرد: اقدام و تدبیر مقام معظم رهبری؛ شایسته، حکیمانه و بسیار خوب بود.

,

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با بیان اینکه در مکتب وحی روایات فراوانی در خصوص کمک به هم نوع و نیازمندان وجود دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند" هر کسی که نسبت به هم و غم وگرفتاری دیگران بی توجه باشد، آن شایسته نام مسلمان هم نیست و از دایره مسلمانی خارج می شود".

,

امام جمعه شهرستان بم با اشاره به راه اندازی پویش کمک مومنانه در راستای اهدای خون ابراز کرد: متأسفانه در ایام شیوع کرونا شرایطی به وجود آمد که با کاهش فرآورده های خونی و اهدا خون مواجه بودیم؛ در حالی که نیازمندی فراوانی نسبت به این مسئله در سراسر کشور وجود دارد.

,

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره به موضوع اهدا خون توجه داشته اند، اظهار کرد: در آیه 32 سوره مبارکه مائده آمده است   "بدین سبب بر بنی اسرائیل حکم نمودیم که هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده سرکشی را گذاشتند".

,

حجت الاسلام و المسلمین دانشی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: اهدا خون؛ روح بلند ایثارگری، از خود گذشتگی و کمک به هم نوع را نشان می دهد که این مسئله از جمله فضائل اخلاقی است که در دین مبین اسلام به آن توجه شده است و امیدواریم که ملت ایران همچون همیشه با ایثار و فداکاری صحنه های زیبایی از اهدا خون را خلق کنند.

,

امام جمعه شهرستان بم در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که کاستی هایی که در زمینه فرآورده های خونی به وجود آمده با تلاش، درایت و حضور مردم در پویش کمک مومنانه در زمینه اهدا خون بر طرف شود و شاهد صحنه های زیبایی از همدلی، ایثار و از خود گذشتگی در این خصوص باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه