اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

کاخ نشینی مسئولان از مصادیق تحریف خط امام است/ نباید اجازه داد برخی لغزش‌ها مانع حفظ آرمان‌های انقلاب شود

کاخ نشینی مسئولان از مصادیق تحریف خط امام است/ نباید اجازه داد برخی لغزش‌ها مانع حفظ آرمان‌های انقلاب شود
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی گفت: امام خمینی(ره) به مستضعفین و فقرا در جامعه تا حد زیادی اهمیت می‌داد و همیشه از کوخ نشینان در برابر کاخ نشینان حمایت می‌کرد، اما متاسفانه امروز این اندیشه چرخش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ ضمن تسلیت ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: در شرایط کنونی که به دلیل ویروس کرونا مراسم ارتحال امام راحل مانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود لازم است بخشی از مطالب از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده و پیام این ایام به مردم منتقل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی سپس با اشاره به ویژگی‌های خط امام خمینی(ره) ابراز کرد: امام از سال 41 و خرداد 42 چند موضوع و محور اساسی را مطرح کردند که داشتن استقلال از جمله آن‌ها بود، بر این اساس نباید کسی برای ما تصمیم گیری کرده و به عنوان نمونه وزیر و نماینده مجلس ما را انگلیس و امریکا تعیین کنند.

,

نماینده اسبق قزوین در مجلس ادامه داد: در این مورد علی‌رغم وجود برخی نوسانات موفقیت داشتیم؛ ما در زمینه نظامی و حتی سیاسی به استقلال کامل رسیده‌ایم اما سعی شده به بهانه‌های مختلف در بخش‌هایی مانند اقتصاد به خارج وابسته باشیم.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: وقتی فرزندان مسئولان در خارج زندگی می‌کنند آنان به نوعی در مقابل آن کشورها ضعیف می‌شوند؛ زیرا همواره بیم این را دارند که درصورت عکس‌العمل منافع و موقعیت فرزندانشان در آنجا به خطر بیفتد، قانون ممنوعیت اقامت فرزندان مسئولین در خارج می‌تواند در این راستا کمک کند.

,

وی با اشاره به تاکید امام(ره) به مقابله با اسرائیل عنوان کرد: امام خمینی(ره) اسرائیل را غده‌ی سرطانی می‌دانستند که در منطقه گسترش یافته اما نباید اجازه داد مسلمین زیر چکمه‌های آنان از بین بروند.

,

حسینی تصریح کرد: درواقع امام از ابتدا به طور جدی با اسرائیل مخالف بود و حتی در مقابل حرف شاه که این رژیم را خط قرمز خود می‌دانست و گفته بود "به من دشنام بدهید اما درباره اسرائیل حرفی نزنید" محکم ایستاده و بر نابودی آن تاکید داشتند.

,

تجمل گرایی مسئولان امروز با سیره امام همخوانی ندارد

, تجمل گرایی مسئولان امروز با سیره امام همخوانی ندارد,

حسینی درباره یکی دیگر از مصادیق تحریف خط امام گفت: امام خمینی(ره) به مستضعفین و فقرا در جامعه تا حد زیادی اهمیت می‌داد و همیشه از کوخ نشینان در برابر کاخ نشینان حمایت می‌کرد، اما متاسفانه امروز این اندیشه چرخش پیدا کرده و محرومین آنگونه که باید و شاید از طرف برخی مسئولین در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

,

وی ادامه داد: طبق اندیشه و خط امام باید مسئولین مانند مردم زندگی کنند اما از دوران برخی رئیس جمهوران از جمله هاشمی، خاتمی و روحانی شاهد این بودیم که تعدادی مسئولین و یا فرزندانشان در ویلاهای میلیاردی زندگی می‌کنند.

,

نماینده اسبق مردم قزوین در مجلس بیان کرد: امام خمینی(ره) بسیار ساده زیست بود و در خانه کوچکی زندگی می‌کرد، امروز جوانان با مشاهده‌ی حسینیه و حرم ایشان با تناقضاتی روبه‌رو می‌شوند و اگر ایشان زنده بود با آن تجملات مخالفت می‌کرد؛ چرا که روش ایشان ساده زیستی بود.

,

وی ابراز کرد: در این راستا مردم می‌توانند با انتخاب نمایندگان و رئیس جمهوری که ساده زیست بوده و مستضعفان را درک می‌کند نقش ایفا کرده و به رهبری کمک کنند.

,

حسینی گفت: به دلیل اینکه بیشتر مسئولین مرفه و سرمایه دار هستند به طور واقعی تمام اقشار مردم را در مواجهه با شرایط نامطلوب اقتصادی درک نمی‌کنند.

,

این کارشناس سیاسی افزود: البته تاکید ما بر ساده زیستی به این معنا نیست که همه در حد رهبری و یا امیرالمؤمنین(ع) ساده زندگی کنند، اما لازم است حداقل یک زندگی معمولی داشته باشند.

,

وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) همواره بر استقامت مقابل استکبار تاکید می‌کرد، در مراحل متعدد، در این راستا بسیاری از افراد حتی آن‌هایی که کنار امام بودند لغزش‌هایی داشتند و براین باورند که استقامت ما را با چالش اقتصادی مواجه می‌کند؛ اما باید استقامت داشت و اجازه نداد خط امام از بین برود.

,

حسینی در پایان گفت: البته در نهایت شاهد این بودیم که امروز نفت‌کش ایرانی وارد آب‌های جهانی شده و با استقامتی که داشتیم امریکا جرات نزدیک شدن به کشتی‌ها را نداشت؛ چون از عکس‌العمل متقابل ما آگاهی داشت.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه