اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

15 خرداد مقدمه‌‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود

15 خرداد مقدمه‌‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود
حجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 15 خرداد به عنوان روز عظیم مقدمه‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود که نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 15 خرداد به عنوان یک روز تا ابد عزا عمومی از سوی امام خمینی (ره) اعلام شد و هر ساله این روز گرامی داشته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: در سال 1342 با وقوع قیام خونین 15 خرداد، بذر، ریشه و جرقه اولیه انقلاب زده شد و از آن به بعد هر سال این حرکت و شهادت جمعی از هموطنان موجب شد تا نهال انقلاب رشد کرده و در 22 بهمن سال 57 به پیروزی برسد.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: 15 خرداد سرآغاز نهضت مقدس امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است که مقدمه‌ای برای انقلاب جهانی حضرت مهدی (ع) خواهد بود.
,
 
,
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: در سحرگاه 15 خرداد ماموران رژیم پهلوی امام را دستگیر کردند و زمانی که این خبر به مردم پیشوای ورامین که در حال عزاداری به مناسبت ماه محرم بودند، رسید، از همان زمان شعارهای مرگ بر شاه، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آغاز شد.
,
 
,
حجت‌الاسلام ناصر بیان داشت: وقتی ساواک و نیروهای نظامی شاهنشاهی خبر اعتراض مردم ورامین را شنیدند، شروع به تیراندازی به طرف مردم کردند که این امر موجب شهادت برخی از هموطنان در پیشوا و ورامین شده و همین خون‌ها مقدمه‌ای برای رشد انقلاب شد.
,
 
,
وی افزود: پس از این اتفاق مردم شهرهای قم و تهران به پا خواسته و به سایر شهرها تسری یافت و از همین روز مرگ رژیم شاهنشاهی که وابسته به غرب و شرق بود و منافع مادی، دین و ایدئولوژی مردم را در خطر قرار داده بود که امام تذکر جدی و اعتراض به این موضوع را اعلام کردند.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: همان نسل بزرگ شده و در پیروزی انقلاب اسلامی کمک کرده و در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند که ضروری است چنین روزی عظیمی که مقدمه‌ای برای نهضت انقلاب اسلامی بود، به بوته فراموشی سپرده نشود.
,
 
,
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان برضرورت تبیین شخصیت امام خمینی (ره) به نسل امروز و فردای جامعه تاکید کرد و گفت: این روز به عنوان سرآغاز انقلاب اسلامی که انفجار نور بود گرامیداشته می‌شود.
,
 
,
حجت‌الاسلام ناصر ادامه داد: 15 خرداد در ماه محرم اتفاق افتاد که منشا این انقلاب نیز از عاشورای امام حسین (ع) منشا گرفته است و قطعا با وجود توطئه های دشمنان از بین نمی‌رود.
,
 
,
وی افزود: مردم ایران هم منتظر بوده و هم امیدوار هستند که این امر موجب به پیش بردن کشتی انقلاب می‌شود و با وجود مقام معظم رهبری این راه ادامه خواهد داشت.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: ضروری نسل جوان را با 15 خردادها و شخصیت امام خمینی (ره) آشنا کرد که امروز فضای مجازی فرصت مناسبی را در این زمینه به وجود آورده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه