اخبار داغ

بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی در میزگرد عصر همدان؛

دانش آموزان نسل چهارم از شخصیت امام خمینی (ره) می گویند

دانش آموزان نسل چهارم از شخصیت امام خمینی (ره) می گویند
در میز گرد عصر همدان دانش آموزان نسل چهارم از مهم ترین جمله ای که از امام خمینی ره در ذهنشان است گفتند و بر لزوم شناخت بیشتر امام و نقش مهم شان در ساختن آینده کشور و رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ شناخت و معرفی اندیشه های امام خمینی (ره) به نسل جدید بسیار اهمیت دارد تا آن ها بتوانند با تکیه بر اهداف، آرمان ها و اندیشه های امام به حفظ نظام  جمهوری السامی و پایداری انقلاب اسلامی کمک کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

نوجوانان در این بین می توانند با تقویت روحیه انقلابی گری در خود آینده کشور را بسازند و انقلاب را به دست امام زمان عج که هدف  اصلی امام خمینی ره هم زمینه سازی ظهور بوده، برسانند.

,

به همین منظور جهت معرفی بیشتر شخصیت امام خمینی (ره) میزگردی با دختران نوجوان فعال انجمن اسلامی دانش آموزی همدان، حمیده رمضانی دانش اموزسال یازدهم رشته علوم معارف، محدثه شریف پور یازدهم انسانی، نسا نوری دهم انسانی که همگی از نسل دهه هشتادی بودند صورت گرفت که در ادامه می خوانید.

,

عصر همدان: به عنوان سئوال اول از نحوه آشناییتان با شخصیت امام خمینی ره بفرمایید:

, عصر همدان: به عنوان سئوال اول از نحوه آشناییتان با شخصیت امام خمینی ره بفرمایید:, عصر همدان: به عنوان سئوال اول از نحوه آشناییتان با شخصیت امام خمینی ره بفرمایید:,

شریف پور: با توجه به اینکه در زمان انقلاب من هنوز به دنیا نیامده بودم طبیعتا از طریق بزرگ ترهایم امام را شناختم و وقتی سخنرانی های ایشان را در تلویزیون مشاهده می کردم  از پدر و مادرم می پرسیدم ایشان چه کسی است و می گفتند که اولین کسی هست که در ایران انقلاب کرد و ظلم و ستم را از بین برد.

, شریف پور:,

همچنین  وقتی  به مدرسه رفتم و کتاب های درسی ام را  باز کردم در ابتدای آن ها عکس امام خمینی بود و این باعث شد بیشتر با ایشان آشنا شوم.

,

نوری: من چون یک خواهر بزرگتر داشتم همیشه در کتاب های درسی عکس امام را مشاهده می کردم و وقتی از او در مورد امام سئوال می کردم می گفت که ایشان به مردم ایران کمک کرد که یک کشور پراز عدل بسازند و بعد که خودم به مدرسه رفتم اطلاعاتم در خصوص ایشان  بیشتر شد.

, نوری:,

رمضانی: به طور طبع در محیط مدرسه من بسیار بیشتر با امام خمینی ره آشنا شدم و همیشه از ایام دهه فجر که ایام پیروزی انقلاب اسلامی است خاطرات فراوانی دارم.

, رمضانی:,

, ,

عصر همدان: به نظر شما مهم ترین کاری که امام در طول دوران انقلاب کردند چه بود؟

, عصر همدان: به نظر شما مهم ترین کاری که امام در طول دوران انقلاب کردند چه بود؟, عصر همدان: به نظر شما مهم ترین کاری که امام در طول دوران انقلاب کردند چه بود؟,

شریف پور: مهم ترین کار امام خمینی ره این بود که به مردم یاد دادند که مجبور نیستند زیر سایه ظلم و ستم بمانند و می توانند انقلاب کنند و خودشان را نجات دهند و  شما دیدید که انقلاب ما به کل جهان صادر شد و خیلی از کشورها خودشان را از زیر ظلم و ستم نجات دادند.

, شریف پور:,

نوری: مهمترین کارایاشن این بود که مردم با الهام گرفتن از عاشورا بتوانند در مقابل ظلم و ستم بایستند.

, نوری:,

رمضانی:  به نظر من مهمترین کار امام خمینی ره صادر کردن انقلاب و تفکر انقلابی به کل جهان بود.

, رمضانی:,

عصر همدان: آیا امام خمینی می تواند الگویی برای نسل جدید باشد و شما الگوهایتان چه کسانی هستند؟

, عصر همدان: آیا امام خمینی می تواند الگویی برای نسل جدید باشد و شما الگوهایتان چه کسانی هستند؟, عصر همدان: آیا امام خمینی می تواند الگویی برای نسل جدید باشد و شما الگوهایتان چه کسانی هستند؟,

شریف پور: امام خمینی ره برای ما یک شخصیت موفقی است که خودش ظلم را احساس و تا پیروزی انقلاب اسلامی با آن جنگیده است و الگوی همگان هستند.

, شریف پور:,

رمضانی: بله ایشان الگویی برای تمام جهانیان است و الگوهای من امام خمینی ره، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی هستند.

, رمضانی:,

نوری: امام خمینی بهترین الگو برای من و همگان است چون ایشان  با تقویت روحیه مبازره طلبی  و تلاش و کوشش به بزرگترین هدفشان که برقراری عدل است رسیدند.

, نوری:,

, ,

عصر همدان: امام خمینی درمورد نوجوانان نظرات خیلی بلندی داستند به نظرتان مهم ترین توصیه امام به جوانان ونوجوانان چیست؟

, عصر همدان: امام خمینی درمورد نوجوانان نظرات خیلی بلندی داستند به نظرتان مهم ترین توصیه امام به جوانان ونوجوانان چیست؟, عصر همدان: امام خمینی درمورد نوجوانان نظرات خیلی بلندی داستند به نظرتان مهم ترین توصیه امام به جوانان ونوجوانان چیست؟,

شریف پور: امام ره چون می دانستند آینده کشور به دست نوجوان ها است بسیار به آن ها امیدوار بودند زیرا  نوجوانان هستند که می خواهند آینده کشور را مدیریت کنند و نگذارند کشور به دست غربی ها بیفتد.

, شریف پور:,

و طبیعتا اگر الان بودند به نوجوانان در خصوص درس خواندن توصیه می کردند چون اگر در زمینه علم پیشرفت کنیم می توانیم در بقیه زمینه ها هم پیشرفت کنیم.

,

البته دانش آموزها نباید تک بعدی عمل کنند و فقط روی درس معطوف شوند باید در همه زمینه ها هم فعالیت داشته باشند.

,

, ,

نوری: امام به خوبی می دانستند که آینده کشور در دست کودکان و نوجوانان  است و می خواستند با تقویت روحیه امبد پروری استعداشون را شکوفا کنند واز این استعداد در کشورشان به خوبی استفاده کنند.

, نوری:,

به نظرم مهم ترین توصیه امام تحصیل، تهذیب و ورزش  است و این که ما می تواینم با تلااش و کوشش به مرتبه بالاتری برسیم  و نسبت به کشورهای غربی پیشرفت کنیم  که این امر با تحصیل  محقق می شود البته نباید تک بعدی باشیم و باید به تقویت ایمان هم توجه کنیم.

,

رمضانی: نوجوانان بسیار احتیاج به تشویق و روحیه دادن دارند و امام  این را خوب درک کرده بودند و چون می دانستند آنها قرار است آینده کشور را بسازند بسیار به آنان امیدوار بودند و به نظرم مهمترین توصیه ایشان درس خواندن و پیشرفت علمی نوجوانان بود.

, رمضانی:,

عصر همدان: وظیفه شما در مدارس برای معرفی امام چیست؟

, عصر همدان: وظیفه شما در مدارس برای معرفی امام چیست؟, عصر همدان: وظیفه شما در مدارس برای معرفی امام چیست,

شریف پور: متاسفانه برخی دانش آموزها حتی تا مقطع دبیرستان هم شخصیت امام را کامل نشناختند و فقط می دانند که ایشان انقلاب کرده است. به نظرم ما باید با تهیه برشورهایی شخصیت امام را بیشتر معرفی کنیم.

, شریف پور:,

نوری:  به نظرم جهت معرفی بیشتر شخصیت امام ابتدا باید با مطالعه کتاب های خود امام خمینی همچون صحیفه  نور اطلاعاتمان را بالا ببریم تا بتوانیم جواب  سئوالات را بدهیم.

, نوری:,

رمضانی: هر سال در مقطع دبیرستان مدرسه انقلاب داریم که یکی از غرفه هایمان همین معرفی انقلاب و معرفی امام است.

, رمضانی:,

, ,

عصر همدان: به نظر شما امام و رهبر چه تشابهات و تفاوت هایی با هم دارند؟

, عصر همدان: به نظر شما امام و رهبر چه تشابهات و تفاوت هایی با هم دارند؟, عصر همدان: به نظر شما امام و رهبر چه تشابهات و تفاوت هایی با هم دارند؟,

شریف پور:  به نظرم هر دو در برابر سلطه بیگانگان می ایستند و استکبار ستیز هستند هر دو به نوجوانان خیلی امیدوار هستند مهم ترین تشابه آنها است  و چون اهداف هر دو یکی هست تفاوتی ندارند.

, شریف پور:,

نوری: به نظرم مهم ترین تشابهشان این است که هر دو در برابر ظلم و ستم می ایستند و اینکه می خواهند کشور به استقلال برسد و به غرب متکی نباشد.

, نوری:,

رمضانی: هر دو مردم را برای ظهور امام زمان آماده  کردند و نائب امام زمان هستند.

, رمضانی,

عصر همدان: مهم ترین جمله ای که از امام به یاد دارید کدام جمله است؟

, عصر همدان: مهم ترین جمله ای که از امام به یاد دارید کدام جمله است؟, عصر همدان: مهم ترین جمله ای که از امام به یاد دارید کدام جمله است؟,

شریف پور: انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.

, شریف پور:,

نوری: امید من به شما دبستانی ها است و همچنین مهم ترین توصیه اشان که  تحصیل، تهذیب و ورزش بود.

, نوری:,

رمضانی: آمریکا شیطان بزرگ است.

, رمضانی:,

, , ,

عصر همدان: امام برای زمینه سازی ظهور و  برقراری عدالت در جهان انقلاب کردند به نظرتان کسی که ادعای سربازی امام زمان می کند چه آمادگی ای باید داشته باشد؟

, عصر همدان: امام برای زمینه سازی ظهور و  برقراری عدالت در جهان انقلاب کردند به نظرتان کسی که ادعای سربازی امام زمان می کند چه آمادگی ای باید داشته باشد؟, عصر همدان: امام برای زمینه سازی ظهور و  برقراری عدالت در جهان انقلاب کردند به نظرتان کسی که ادعای سربازی امام زمان می کند چه آمادگی ای باید داشته باشد؟,

شریف پور: به نظرم کسی که ادعای سربازی امام زمان عج می کند باید با مردم یکی باشد و خودش را بالاتر از مردم نداند. امام ساده زیست بودند و توانستند به مردم امام زمان را معرفی کنند.

, شریف پور:,

در این بین هم ما باید از تحریف اندیشه های امام و اهداف اصلی ایشان جلوگیری کنیم و با برگزاری مناظره هایی از طیف موافق و مخالف به شبهه ها  جواب و از اهداف امام  دفاع کنیم ،زیرا اندشیه امام هیچ جای نقصی ندارد.

,

نوری: به نظرم ما نوجوانها با تقویت روحیه ایمان و امید می توانیم کشوررا برای ظهور آماده کنیم و در خصوص تحریف اندیشه های امام توسط برخی ها باید گفت که متاسفانه آن ها خودشان را به خواب زده اند و نمی خواهند بیدار شوند و ما باید در برابر انان با دلیل و مدرک منطقی بایستیم.

, نوری:,

رمضانی: ما نوجوان ها  می تواینم با شناخت بیشتر امام زمان عج خودمان را برای ظهور آماده کینم و با داشتن چنین شناخت و روحیه ای  می توانیم در برابر کسی که بخواهد اهداف مهم و اصلی ایجاد انقلاب اسلامی که برقراری عدل است را تحریف کند بایستیم.

, رمضانی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه