اخبار داغ

قیمت طلای سیاه تحت فشار تصمیم اوپک

قیمت طلای سیاه تحت فشار تصمیم اوپک
قیمت نفت امروز تحت تاثیر ابهام تصمیم اوپک درباره «طرح کاهش تولید نفت» کاهش یافت و از بشکه ای نزدیک 40 دلار فاصله گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 55 سنت کاهش نسبت به روز گذشته بشکه‌ای 39 دلار و 24 سنت به فروش رفت. قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 74 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه از این نفت به قیمت 36 دلار و 55 سنت معامله شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امروز قیمت سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم با کاهش همراه بودند به طوری که قیمت بنزین با 76 سنت کاهش گالنی 111 دلار و 17 سنت معامله شد. 

,

نفت کوره هم 25 سنت افت کرد، اما گازوئیل حدود 25 سنت با افزایش همراه شد.

,

به گزارش رویترز، امروز «کاهش قیمت نفت متأثر از ابهام در کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس است.» تولیدکنندگان نفت اوپک از دو سال پیش طرح کاهش تولید نفت را دنبال می‌کنند و پس از کاهش شدید قیمت نفت طی چند ماه گذشته، به دنبال این هستند تا طرح کاهش تولید نفت را با رویکرد و تصمیم جدید دنبال کنند، قرار است در جلسه‌ اوپک در مورد رویکرد جدید تولید تصمیم بگیرند. 

, «کاهش قیمت نفت متأثر از ابهام در کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس است.» , «کاهش قیمت نفت متأثر از ابهام در کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس است.» ,

عربستان و روسیه دو کشور بزرگ تولیدکننده نفت تصمیم گرفته‌اند که طرح کاهش تولید نفت را تا ماه جولای با 9.7 میلیون بشکه در روز ادامه دهند، اما منابع آگاه می‌گویند این تصمیم عربستان و روسیه مورد قبول بقیه کشورها نیست و معتقدند اهداف آنها را تأمین نخواهد کرد.

,

لش‌لان‌شو رئیس پژوهش کمودیتی‌ها در بانک ملی استرالیا اعلام کرد: این بازار وضعیت بسیار پیچیده‌ای پیدا کرده و باید بیشتر بررسی شود. 

,

وی گفت: اوپک‌پلاس باید به گذشته برگردد و در مورد توافق ماه آوریل متمرکز شود که توانست عرضه نفت از 7.7 میلیون بشکه در روز از ماه جولای کاهش دهد. 

,

علاوه بر آن،‌ عربستان و دیگر تولیدکنندگان منطقه خلیج فارس نظیر کویت و امارات متحده عربی نمی‌خواهند به صورت داوطلبانه کاهش تولید اضافی داشته باشند و با این شرایط، عرضه نفت خام فارغ از اینکه اوپک پلاس چه تصمیمی خواهد گرفت، امکان افزایش دارد. 

,

در این میان آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز گذشته نشان داد که ذخایر بنزین 2.8 میلیون بشکه افزایش یافته و نسبت به پیش‌بینی تحلیلگران 3 برابر شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه