اخبار داغ

کارشناس سازمان هواشناسی:

هوا خنک‌تر می‌شود/ رسیدن دمای تهران به 39 درجه در روز گذشته

هوا خنک‌تر می‌شود/ رسیدن دمای تهران به 39 درجه در روز گذشته
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به موجی که از امروز جمعه وارد کشور می‌شود پیش بینی می‌کنیم در روز یکشنبه هوا در بسیاری از مناطق از جمله نیمه شمالی کشور خنک شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغری افزود: دیروز هوای تهران در گرمترین زمان به ۳۹ درجه سانتیگراد رسید که گرمترین روز در سال ۹۹ بود و دیروز گرمترین ایستگاه استان تهران متعلق به شهرستان ورامین با ۴۱ درجه بود و گرمترین ایستگاه‌های کشوری ما متعلق به استان خوزستان، شهر‌های آغاجاری، امیدیه، شوش و اهواز بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: با توجه به حاکمیت باد‌های شمالی ۱۲۰ روزه از این پس مناطق گرم ما در جنوب غرب خواهد بود.

,

کارشناس هواشناسی افزود: عصر امروز باید منتظر وقوع ابر‌های همرفتی در استان‌های مرتبط با دامنه‌ها از جمله سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از استان فارس، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان باشیم.

,

اصغری گفت: باد‌های دریا به خشکی در جنوب شرق کشور هم در مناطقی مانند نیک شهر و قصرقند حاکم خواهد بود که باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق باشیم که این شرایط در ارتفاعات استان کرمان شدت بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: در عصر امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی نیز شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق مهیاست.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اوایل هفته آینده (شنبه یا یکشنبه) در شمال شرق کشورپس از مدت‌ها شاهد بارندگی خواهیم بود و با توجه به موجی که روز جمعه وارد کشور می‌شود بارش پراکنده در سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود و یکشنبه روز خنکی خواهد بود.
 اصغری با اشاره به این که دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: بخش‌های شمالی و مرکزی آب‌های خلیج فارس نیز این روز‌ها متلاطم می‌شود.
وی گفت: پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور در عصر امروز وزش باد توأم با گرد و خاک در تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، قم، جنوب سمنان و شمال شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود و ما منتظر انتقال گرد و خاک از عراق به استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه، خوزستان، ایلام و کردستان خواهیم بود.

,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه