اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

تحریف امام، برنامه بعدی دشمن بعد از شکست در جنگ سخت است/ تحولات جهان نتیجه صدور انقلابی است که خمینی کبیر (ره) بنیان گذاری کرد

تحریف امام، برنامه بعدی دشمن بعد از شکست در جنگ سخت است/ تحولات جهان نتیجه صدور انقلابی است که خمینی کبیر (ره) بنیان گذاری کرد
مومنی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: هرچند پدیده هایی که در سال 1357 اتفاق افتاد را تاریخ به خود ندیده بود اما شرایط کنونی جامعه و جهان به مراتب سخت تر از گذشته است اما با این وجود امام خامنه ای (مد ظله العالی) کوچک ترین زاویه ای در مواضع خمینی کبیر (ره) ایجاد نکردند و تحولات جهانی نتیجه ادامه راه این شخصیت تاریخ ساز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن مومنی  در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی با تمام انقلاب هایی که در قرن های اخیر اتفاق افتاده متفاوت است. معمولا بعد از هر انقلاب، جنبش یا کودتایی یکی از آدم های همان شبکه اجرایی وارد این تغیرات می شوند و حاکمیت را تغییر می دهند ولی در نهایت همان روش و منش سیاسی حاکم باقی می ماند اما کسانی که در انقلاب اسلامی وارد صحنه مبارزه شدند هیچ ارتباطی با حاکمیت نداشتند. از دل زندان های آن حکومت، هیأت ها و حوزه و دانشگاه بیرون آمده بودند که کاملا با حاکمیت متضاد بود و هیچ ارتباطی با حاکمیت نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ,

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هم نوع حاکمیت را تغییر داد و هم نوع ایدئولوژی حاکم بر کشور را با یک تغییرات ریشه ای و بنیادین روبرو کرد.

,

مومنی در پاسخ به این سوال که اسلام و مساجد قبل از انقلاب هم وجود داشت و روال خودش را طی می کرد، پس انقلاب چه پیشرفت اسلامی و اعتقادی داشت، گفت: شاید خیلی ها بگویند ما قبل از انقلاب هم مسلمان بودیم و اکنون نیز مسلمانیم اما وقتی آن چیزی را که در مبانی اعتقادی و فقهی شیعه و ایدئولوژی اسلامی بررسی می کنیم فقط اینکه ما بگوییم ما مسلمان هستیم و مسجدی برپا است فقط اینها نیست، اسلام دستورالعمل های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... دارد.

,

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذاری شد یک انقلاب ایدئولوژیک و فرهنگی مبتنی بر ارزش ها و رهنمود های دینی و اعتقادی است و بر همین اساس با تمام انقلاب های دنیا متفاوت است.

,

مومنی با تاکید بر طراحی دشمن برای تحریف خط امام خمینی (ره) گفت: وقتی دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت، تهاجمات و اغتشاشات موفق نشد، برای زدن ریشه انقلاب برنامه ریزی کرد. یکی از ریشه های اصلی انقلاب نگرش و شخصیت خمینی کبیر (ره) است و تحریف ایشان قطعا در طرح عملیات بلند مدت دشمن قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه شخصیت امام از دو منظر فردی و معنوی حائز اهمیت است گفت: حضرت امام خمینی (ره) در شخصیت فردی خود انسانی شجاع، و نترس با ذاتی قهرمان است؛ شخصیت اسلامی و معنوی ایشان همان ایدئولوژی اسلامی و جهان بینی توحیدی است که همین موجب انقلاب شد.

,

کارشناس مسائل سیاسی در بیان مصادیق این تحریف گفت: در کمال تعجب افرادی از داخل کشور می گفتند که خمینی کبیر، این شخصیت مبارز مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود یا در موردی دیگر می گفتند که ایشان مخالف تسخیر لانه جاسوسی بود اما نه تنها مشابه این موارد را هم  در هیچ کدام از رهنمود های حضرت امام خمینی (ره) نمی شود پیدا کرد بلکه ایشان استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا همیشه در محوریت قرار دادند.

,

وی ادامه داد: در مورد واضح دیگر بعضی افراد گفتند امام خمینی (ره) مخالف ادامه دفاع مقدس با رژیم بعث بود و صلح را انتخاب کرد. این صحبت را راجع به کسی می گویند که پذیرش قطعنامه را به نوشیدن جام زهر تشبیه کرده بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی  در پاسخ به این سوال چرا عراق که به ما حمله کرد اکنون کشور دوست و متحد ایران شده است، گفت: حساب ملت ها از دولت ها جدا است؛ به طور مثال استکبار ستیزی ما در مقابل آمریکا همیشه وجود داشته و واضح است اما در مطالبه حقوق بشر واقعی در این کشور باید با مردم آمریکا همنوا باشیم.

,

وی در تشریح مسئله تغییرات در مسئله عراق گفت: مشکلی که زمان جنگ عراق بود توسط حزب بعث و دولت آن زمان عراق ایجاد شده بود و اکنون با تغییر در دولت و رویه حاکم بر این کشور شاهد تغییری محسوس در روابط عراق و ایران هستیم.

,

مومنی تاکید کرد: هیچ تغییری در اهداف، روش و منش جمهوری اسلامی ایجاد نشده و دلایل تغییرات وضع وجود را باید در کشور های دیگر جستجو کرد. اهداف والای انقلاب اسلامی همچنان همان است که خمینی کبیر (ره) به جهان معرفی کرد و راه امام خامنه ای (مد ظله العالی) همان راه امام خمینی (ره) است که مسیر رسیدن به دنیایی ارزشمند تر را به جهانیان نشان داد.

,

وی در پایان گفت: شرایط امروز جامعه و منطقه به مراتب سخت تر از اوایل پیروزی انقلاب است؛ هرچند پدیده هایی که در سال 1357 اتفاق افتاد تاریخ به خودش ندیده بود اما ادامه این راه و حفظ انقلاب با توطئه های گوناگون به مراتب سخت تر از گذشته است اما با این وجود رهبر معظم انقلاب کوچک ترین زاویه و انحرافی را در مواضع و راه امام خمینی (ره) ایجاد نکردند و همان مسیر را ادامه می دهند و تحولاتی که در جهان شاهد هستیم نتیجه ادامه دادن راه امام و صدور این انقلاب به جهان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه