اخبار داغ

معاون درمان وزارت بهداشت:

تست "سرولوژی" معیار تشخیص کرونا نیست

تست "سرولوژی" معیار تشخیص کرونا نیست
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تست سرولوژی یا "آنتی‌بادی" صرفاً کاربرد تحقیقاتی دارد، گفت: از همکاران و مردم تقاضا دارم که اصلاً از تست سرولوژی به‌عنوان معیار تشخیصی استفاده نکنند‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم جان‌بابایی با بیان اینکه از نخستین روزهای تشخیص کرونا در کشور، کمیته علمی با حضور بیش از 40 نفر از اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی تشکیل شد، اظهار داشت: تا کنون 6 دستورالعمل تشخیص و درمان کرونا در کشور تدوین و ابلاغ شده است. در روزهای اول شیوع کرونا ویروس در دنیا، سروصداهای زیادی شد که فلان دارو در درمان کووید19 مؤثر است اما مطالعاتی در همان کشورهایی که این داروها را توصیه کرده بودند، انجام شد که اثربخشی دارو را زیر سؤال برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: در جلسات کمیته علمی ستاد ملی کرونا که هفتگی برگزار می‌شود، به این نتیجه رسیده‌ایم که در بهبودی بیماران، هیچ چیزی مهم‌تر از مراقبت صحیح نیست و خوشبختانه سطح پزشکی ایران، در دنیا زبانزد است و جامعه پزشکی کشور، بسیار توانمند هستند.

,

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: هنوز هیچ روش قطعی برای درمان کووید19 وجود ندارد و برای ما، شرح‌حال، سابقه تماس با بیماران مبتلا و تست‌های مولکولی مبناست و با صراحت می‌گویم که تست سرولوژی یا آنتی‌بادی که ممکن است هزینه‌های هنگفتی برای مردم ایجاد کند، صرفاً کاربرد تحقیقاتی و اپیدمیولوژی دارد و تا کنون جایگاه تشخیصی این تست هنوز ثابت نشده است.

,

جان‌بابایی تأکید کرد: از همکارانم و مردم تقاضا دارم که اصلاً از تست سرولوژی به‌عنوان معیار تشخیصی استفاده نکنند. سابقه تماس با بیماران، علائم بیماری و تست مولکولی، مؤثرترین روش تشخیص کووید19 هستند. مبنای کار ما در پروتکل درمانی برای مراقبت در قرنطینه، در افراد پرخطر و همچنین موارد بستری، استفاده از داروی کلروکین است.

,

وی اضافه کرد: پزشکان می‌توانند از داروهای ضدویروسی بر اساس پروتکل درمانی کشور، به‌صورت ترکیبی استفاده کنند و خوشبختانه تمام داروهای ضدویروس که در پروتکل‌های استاندارد دنیا و ایران وجود دارد، در کشور و بیمارستان‌ها در دسترس قرار دارد.

,

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ممکن است مردم در فضای مجازی یا برخی سایت‌ها از تبلیغات داروهای چند ده و چند صد میلیون تومانی برای کرونا، مطالبی بخوانند که باید صریح بگویم که اثربخشی این داروها برای درمان کووید19 اصلاً ثابت شده نیست.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه