اخبار داغ

اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود

اعتراف کمیته قضایی سنای آمریکا: جنگ در افغانستان تجاوز آشکار بود
رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا با تاکید بر خروج نظامیان کشورش اعلام کرد که جنگ ۱۹ ساله در افغانستان تجاوز آشکار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا اظهار داشت که نظامیان این کشور تنها به منظور سرکوب القاعده به افغانستان حمله کردند و حالا باید از این کشور خارج شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی به تازگی با ارسال نامه‌ای به وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا گفت که نظامیان آمریکا باید از افغانستان خارج شوند زیرا جنگ 19 ساله آنها در افغانستان یک تجاوز آشکار بود.

,

گراهام تاکید کرد که باید به این تجاوز پایان داده شود؛ زیرا از ابتدا نیز هدف حمله به افغانستان سرکوب القاعده بود که طالبان به این گروه پناه داده بود.

,

سناتور جمهوریخواه آمریکا با اشاره به توافق صلح دوحه گفت که آمریکا و متحدانش باید خود را از اجرای این توافق صلح مطمئن سازند که افغانستان بار دیگر به مرکز تهدید برای آنها تبدیل نمی‌شود.

,

وی تاکید کرد که در صورت اجرای توافق دوحه، دیگر به ادامه حضور نظامی در افغانستان نیازی نیست و باید هرچه زودتر به مصارف هنگفت نظامی آمریکا در افغانستان پایان داده شود.

,

این سناتور آمریکایی طی ماه‌های گذشته تاکید کرده بود که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان منجر به روی دادن 11 سپتامبر دیگری خواهد شد.

,

همچنین پیش‌تر نیز دو مقام سابق آمریکا به «پولیتیکو» گفته بودند که گراهام به‌طور مستقیم از کاخ سفید خواسته شمار کمی از نیروهای آمریکایی متشکل از نیروهای ویژه و افسران سازمان سیا را در افغانستان نگه‌دارد تا فشار بر طالبان حفظ شود و عملیات مبارزه با تروریسم علیه القاعده و داعش نیز ادامه یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه