اخبار داغ

نماینده ارومیه در مجلس:

تشکیل مدارس غیرانتفاعی امری منفی نیست/ لزوم افزایش بودجه سالانه آموزش و پرورش برای ارتقاء کیفیت مدارس دولتی

تشکیل مدارس غیرانتفاعی امری منفی نیست/ لزوم افزایش بودجه سالانه آموزش و پرورش برای ارتقاء کیفیت مدارس دولتی
وحید جلال‌زاده گفت: روند تشکیل مدارس غیردولتی، امری منفی نبوده و نارضایتی مردم از روند کاهشی و نزولی امکانات و رسیدگی‌های آموزشی و تربیتی مدارس دولتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدجلال‌زاده در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: طبق قانون، هدف از تاسیس مدارس غیر انتفاعی برخی دانش آموزانی هستند که به هر دلیلی خودشان و خانواده هایشان می خواهند امکان تحصیل در مدارس بهتر و امکانات بالاتر را داشته باشند، بنابراین اینکه خانواده هایی با پرداخت پول فرزندانشان را با امکانات آموزشی بیشتری برخوردار می کنند دلیلی برای کاهش شدید امکانات و منابع مدارس دولتی نیست؛ چرا که از امکانات و منابع مالی خودشان هزینه کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای, ارومیه,

وی افزود: دولت با اینکه طبق قانون اساسی آموزش رایگان را تقبل کرده است اما به دلیل ضعف منابع مالی خود همواره نسبت به حقوق کارکنان و معلمین تلاشگر و سرانه آموزشی آموزش و پرورش بی توجه و غافل بوده و به همین منظور در مدارس دولتی با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستیم به طوری که خانواده ها برای تامین منابع حداقلی مدارس دست به جیب شده اند.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف مدارس غیردولتی هیچ کمکی در حل مشکل نخواهد کرد بلکه وضعیت مدارس دولتی را بدتر خواهد کرد چرا که مدارس دولتی با مشکلاتی که دارند گنجایش و امکان پذیرش دانش آموزان مدارس غیر دولتی را نخواهند داشت بنابراین مدارس غیر دولتی و دانشگاه های آزاد امکان تحصیل افرادی که نمی توانند و یا نمی خواهند در مدارس و دانشگاه های دولتی تحصیل کنند را افزایش داده است.

,

جلال زاده در ادامه گفت: دولت برای حل این مشکل باید به اساسی ترین و پایه ای ترین حلقه ی توسعه یعنی آموزش و منابع انسانی رسیدگی بیشتری کند و بودجه سالانه آموزش و پرورش را افزایش دهد. وی خاطرنشان کرد: حتما باید قوانینی جهت مقابله با تعارض منافع در آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و این امر پسندیده و درستی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه