اخبار داغ

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی پاسخ دهد؛

ملاک‌های انتخاب شفیعی به‌عنوان فرماندار موفق اقتصادی چه بوده است؟/ نمره مردودی شفیعی بدون روتوش سیاسی

ملاک‌های انتخاب شفیعی به‌عنوان فرماندار موفق اقتصادی چه بوده است؟/ نمره مردودی شفیعی بدون روتوش سیاسی
مشخص نیست استانداری خراسان جنوبی، برچه اساسی شفیعی را به عنوان فرماندار موفق خراسان جنوبی انتخاب کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، براساس اعلام استانداری خراسان جنوبی، محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف به عنوان فرماندار موفق در خراسان جنوبی معرفی شد و در جمع 31 فرماندار موفق کشور قرار گرفت. این خبر باعث تعجب مردم خراسان جنوبی به خصوص مردم شهرستان خوسف شد. هیاهوی رسانه‌ای و رزومه‌سازی فراوان برای فرماندار خوسف در حالی انجام می‌شود که نابودی صنعت گردشگری خوسف تنها گوشه‌ای از نتیجه مدیریت چند ساله محمد شفیعی به عنوان فرماندار خوسف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, .,

برخی از وعده‌ها و نتایج اقدامات محمد شفیعی را بررسی می‌کنیم. وی در بهمن‌ماه 1396 گفته بود: "بزرگترین مجتمع گردشگری و هتل خراسان جنوبی در دق و کویر اکبرآباد شهرستان خوسف ایجاد می‌شود." (از این‌جا بخوانید) اما تاکنون خبری از آغاز احداث این هتل بزرگ، شنیده نشده است.

, این‌جا,

فرماندار خوسف در دی‌ماه 1396 از راه‌اندازی کارخانه داروسازی و سرم‌سازی در این شهرستان خبر داد. (از این‌جا بخوانید) از این وعده نیز تاکنون خبری در دسترس نیست.

, این‌جا,

"بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور احداث می‌شود" مطلب دیگری است که فرماندار خوسف آن را در خردادماه 1397 اعلام کرد. وی همچنین از احداث کارخانه چرم کرک‌سازی در خوسف خبر داد. (از این‌جا بخوانید) هم‌اکنون وضعیت این دو طرح صنعتی مشخص نیست.

, این‌جا,

شفیعی در اردیبهشت‌ماه 1397 از احداث کارخانه الیاف در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: یک کارخانه فولاد دیگر در شهرک صنعتی شهرستان خوسف ایجاد می‌شود. (از این‌جا بخوانید)

, ., این‌جا,

ساخت بزرگ‌ترین مرکز حمایتی بهزیستی شرق کشور در خوسف از دیگر وعده‌هایی است که اعلام و در دی‌ماه 1396 فقط کلنگ احداث آن به زمین زده شد. (از این‌جا بخوانید)

, این‌جا,

وضعیت اسفبار منطقه گواب، تعطیلی پارک باغ وحش قبل از این‌که حتی آغاز به‌کار کند، بلااستفاده و روبه تخریب بودن دهکده گردشگری و سنگ اندازی در خدمات رسانی به مجموعه آبدرمانی آبگرم لوت که این اقدامات در سال های پیش و قبل از شیوع ویروس کرونا رخ داده بود از جمله نتایج مدیریت شفیعی در شهرستان خوسف است. (متن گزارش وضعیت گردشگری در خوسف را از این‌جا مطالعه و فیلم را از این‌جا مشاهده کنید)

, این‌جا, این‌جا,

کنار گذاشتن احداث و تکمیل جاده جدید خوسف بهاباد یزد که مسیر یزد به بیرجند را کیلومترها نزدیک می کند، نمونه‌ای دیگر از نتایج مدیریت شفیعی است. ارسال گزارش غلط از جمله این که شفیعی این جاده مهم را اختصاصی عنوان کرده بود تا از احداث آن شانه خالی کند را شاید بتوان از دیگر علل معرفی وی به عنوان فرماندار موفق نام برد. (متن گزارش وضعیت این جاده را از این‌جا مطالعه و فیلم را از این‌جا مشاهده کنید)

, این‌جا, این‌جا,

مشکلاتی که در برخی روستاهای شهرستان خوسف ایجاد شد و ممانعت شفیعی از اجرای قانون که موجب نارضایتی مردم شد، از دیگر مواردی است که در کارنامه فرماندار خوسف درج شده است. (از این‌جا و این‌جا بخوانید)

, این‌جا, این‌جا,

ارائه آمار نادرست جهت فرار از پاسخ‌گویی و شانه خالی‌کردن از مسئولیت را می‌توان از دیگر اقدامات فرماندار خوسف برشمرد. تنها در یک نمونه، وی از هزینه‌کرد 30 میلیارد تومان در یک مجموعه گردشگری خبر داد که میراث فرهنگی آن را رد و اعلام کرد "در سال 1396 هیچ‌گونه اعتباری جهت هزینه‌کرد در مجتمع گردشگری مذکور اختصاص نیافته است." (از این‌جا بخوانید)

, این‌جا,

گلایه مردم از فرماندارانی که دستور وزیر کشور را نادیده می‌گیرند و در محل خدمت سکونت ندارند، شامل حال شفیعی نیز شد. (از این‌جا بخوانید)

, این‌جا,

گلایه مردم در خصوص مزایده پهنه معدنی سنگ‌های قیمتی و تزئینی شهرستان خوسف و بی‌عملی فرماندار که نامه‌ی رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف را در پی داشت، از دیگر مواردی است که در کارنامه شفیعی درج شده است. (از این‌جا بخوانید)

, این‌جا,

بیمارستان خوسف از جمله نیازهای ضروری مردم در این شهرستان است که سال 1392 کلنگ‌زنی شد و بعد از گذشت 6 سال، 50 درصد پیشرفت داشت. این تنها یک نمونه از ناکامی‌های فرماندار موفق خراسان جنوبی است که نتوانست این بیمارستان را در سریع‌ترین زمان تکمیل کند و هنوز مشخص نیست مردم خوسف تا چند وقت دیگر باید به بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه کنند؟

,

آن‌چه بیان شد، گوشه‌ای از کارنامه محمد شفیعی در فرمانداری خوسف است. بنابراین گزارش؛ مشخص نیست استانداری خراسان جنوبی، برچه اساسی شفیعی را به عنوان فرماندار موفق خراسان جنوبی انتخاب کرده است؟ با وجود مشکلاتی که در زمان مدیریت شفیعی در شهرستان خوسف رخ داده، نارضایتی‌های مردمی و به سرانجام نرسیدن وعده‌های او، اگر فرماندار خوسف، موفق‌ترین فرماندار استان خراسان جنوبی از دید استانداری است، به نظر می‌رسد یا استانداری اشتباه کرده یا در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی هیچ اقدام اقتصادی صورت نگرفته و مصوبات اقتصادی محقق نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه