اخبار داغ

رئیس محیط زیست خلیل‌آباد مطرح کرد؛

محکومیت شکارچی متخلف در خلیل‌آباد/ صدور این حکم کافی نیست

محکومیت شکارچی متخلف در خلیل‌آباد/ صدور این حکم کافی نیست
سعید شفیعیان از محکومیت شکارچی متخلف در خلیل آباد به پرداخت جریمه ای بالغ بر 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: ضمن احترام به رای قاضی محترم به جهت جنبه عمومی جرم مجازات تعیین شده را کافی ندانسته و با استفاده از فرصت قانونی تقاضای اشد مجازات را برای متخلف تقدیم مراجع قضایی خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید شفیعیان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان خلیل آباد که در محل این اداره برگزار شد، اظهار داشت: شکارچی متخلفی که اقدام به شکار چهار راس قوچ و یک راس بز وحشی کرده بود علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ یکصد میلیون ریال برای هر راس شکاری که مرتکب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: به جهت جنبه عمومی جرم نیز به جریمه نقدی 60 میلیونی به ازای هر راس قوچ وحشی و 15 میلیون ریالی برای بز وحشی محکوم شد.

, . ,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد با بیان اینکه متخلف جریمه پانصد میلیونی خود را به حساب خاص این جرائم در محیط زیست پرداخت کرده است، تصریح کرد: ضمن احترام به رای قاضی محترم به جهت جنبه عمومی جرم مجازات تعیین شده را کافی ندانسته و با استفاده از فرصت قانونی تقاضای اشد مجازات را برای متخلف تقدیم مراجع قضایی خواهیم کرد.

, .,

وی اذعان کرد: اواخر پاییز سال قبل با رصد اطلاعاتی و آگاهی از اقدام خلاف قانون شکارچی اهل یکی از استانهای  جنوبی کشور، وی  در حین انتقال لاشه چهار قوچ و میش وحشی ، کله و پاچه و پوست کل وحشی به همراه آلات و مهمات شکار و صید از جمله یک قبضه اسلحه شکاری و مقادیری مهمات غیر مجاز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

, . ,

شفیعیان عنوان کرد: در این عملیات و با توجه به هماهنگی مستمر با فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان پس از آگاهی از تخلف انجام شده، راههای خروجی شهرستان کنترل و در نهایت با همکاری پلیس راه و پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی و اداره محیط زیست شهرستان بجستان متخلف در محور بجستان دستگیر شد.

, . ,

وی با بیان اینکه موازی با پیگیری حقوقی پرونده، با توجه به امکان وجود همدستان بومی و منطقه ای این فرض نیز در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت، تشریح کرد: افراد دیگر مشارکت کننده در این جرم شناسایی شده و با شکایت این اداره به مراجع قضایی معرفی می شوند.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد در پایان تاکید کرد: یکی از این افراد از متخلفین سابقه دار شکار و صید بوده و هم اکنون نیز در شهرستانی دیگر محکومیت قطعی سه سال زندان را دارد.

, .,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه