اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران:

امسال آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران نداشتیم/کاهش سطح آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال گذشته

امسال آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران نداشتیم/کاهش سطح آتش‌سوزی جنگل‌ها در سال گذشته
حسینعلی خورشیدی گفت: در سال جاری موردی از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مازندران نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی خورشیدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در سال جاری وضعیت آتش سوزی در جنگل های استان نسبت به سه ماهه سال گذشته صفر بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری با اشاره به اینکه با توجه به وقوع گرم شدن هوا در روزهای گذشته درباره خطر حریق در جنگل ها و مراتع استان مازندران هشدار داده شده بود، افزود: امسال آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان نداشتیم.

این مسئول با اعلام اینکه سطح آتش سوزی جنگل ها در سال 98 به نسبت سال 97 کاهش یافته است: در سال گذشته 35 هکتار از مراتع و 30 هکتار از جنگل‌های استان دچار حریق شده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع جدا خودداری کنند خاطرنشان کرد: با وجود ریزش برگ‌ها و خشکیدن بوته‌ها و علفها و احتمال بروز حریق از هم استانی‌ها و مسافرین تقاضا داریم به منظور رفع خطر احتمالی توصیه‌های ایمنی درباره حریق را جدی بگیرند.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده دود یا آتش در جنگل سعی کنید آتش را خاموش کنید یا بلافاصله با شماره تلفن شبانه روزی 1504 امداد جنگل و مرتع در سراسر استان را گزارش کنید.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری خسارت به درختان جنگلی و از بین رفتن ارزش‌های زیست محیطی ،از بین رفتن علوفه، نهال ها و بوته های کف جنگل، آسیب رساندن به خواص فیزیکی خاک، از بین رفتن گردشگاههای طبیعی، خسارت به لاشبرگ و هوموس کف جنگل، خسارت به پناهگاه حیات وحش، مرگ و میر و مهاجرت آنها، خسارت جانی و مالی به انسان، آسیب رساندن به محیط زیست و کاهش تولید اکسیژن، گسترش آفات و بیماریها،  کاهش سطح جنگل و هزینه زیاد برای احیاء جنگل وصد ها خسارت بزرگ و کوچک دیگر را خسارت های ناشی از آتش سوزی در جنگل ها و مراتع برشمرد.

 خورشیدی حضور جنگل نشینان، دامداران و عدم رعایت مسایل حفاظتی و امنیتی در عرصه های جنگلی، بی احتیاطی رهگذران، شکارچیان دراستفاده بهینه ازعرصه های جنگلی به ویژه ایجاد آتش، گردشگری درعرصه ها و صدمات ناشی از ایجاد حریق توسط آنها، آزمندی افراد سودجو برای تصرف و تجاوز منابع طبیعی ازطریق آتش زدن درختچه ها و درختان و آتش سوزی بقایای کشاورزی در حاشیه جنگل توسط کشاورزان را از مهم ترین عوامل بروز و توسعه حریق در عرصه‌های جنگلی عنوان کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه