اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان :

میانگین سن فوت بر اثر کرونا در کردستان بالای 60 سال است/ ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال!

میانگین سن فوت بر اثر کرونا در کردستان بالای 60 سال است/ ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال!
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هر 166 نفر مرگ به علت کرونا در استان 122 نفر از آنها یعنی حدود 73 درصد، سن بالای 60 سال داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بیش از سه ماه است که ویروس منحوس کرونا بر زندگی مردم سایه انداخته است و با گسترش آن تاکنون 167 هزار نفر در کشورمان به این ویروس مبتلا شده اند و آمار آن در استان کردستان بالاخص شهرستان سنندج با تعداد بیش از 3700 نفر و کشته شدن 166 نفر روبه افزایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
شروع این ویروس برای هر قشری نگران کننده است و اکثر قریب به اتاق افراد جامعه در تلاش هستند تا با رعایت نکات فردی و اجتماعی و توصیه های لازم از شر این ویروس نجات پیدا کنند اما نکته ی جالب و سوال برانگیز برای مردم این است که تنها افراد پیر و بالای 70 سال احتمال مرگ و میرشان ناشی از کرونا وجو.د دارد و کمتر افراد جوان به آن مبتلا می شوند.
,
 
,
شاید برخی از سؤالات و دغدغه‌های شهروندان این باشد که آیا سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به شکل شدید بیماری کرونا هستند؟ آیا سن بالا به تنهایی یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شود؟ و اصلاً کدام گروه سنی خطر مرگ بیشتری دارد؟
,
 
,
 
,
73 درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کردستان بالای 60 سال سن داشته اند
, 73 درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کردستان بالای 60 سال سن داشته اند, 73 درصد از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کردستان بالای 60 سال سن داشته اند,
 
,
فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی در پاسخ به سوال « آیا سن بالا به تنهایی خود یک عامل خطر برای ابتلا به و مرگ ناشی از کرونا است؟» اظهار داشت: این سوال را می‌توان اینگونه پاسخ داد که افراد مسن دارای بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری ریوی، دیابت ، سرطان و فشار خون بالا بوده که در معرض خطر جدی تر بیماری 19-COVID و مرگ ناشی از آن قرار دارند با افزایش سن شاهد شیوع بیشتر بیماری‌های مزمن غیر واگیر هستیم و این بیماری‌ها به نوبه خود منجر به کاهش قدرت سیستم ایمنی سالمندان می‌شود. 
,
 
,
وی گفت: اینطور نیست که بگوییم که افراد کودک و یا افراد جوان به این بیماری مبتلا نمی شوند چرا که مادران بارداری بوده که مبتلا به کرونا بوده اما با به دنیا آمدن فرزنداشان این بیماری در آن منفی بوده است.
,
 
,
وی افزود: گروه سنی بالای 60 سال با 38 درصد بیشترین ابتلا به این ویروس را داشته اند و از هر 166 نفر مرگ به علت کرونا در استان کردستان 122 نفر از آنها یعنی حدود 73 درصد، سن بالای 60 سال داشته اند.
,
 
,
ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال  به ویروس کرونا
, ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال  به ویروس کرونا, ابتلای ۱۹ کودک زیر پنج سال  به ویروس کرونا,
 
,
رضاعی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در کردستان به تفکیک سنی آمار مبتلایان را اعلام کنیم، از یک هزار و 331 بیمار مبتلا به کرونا در کردستان 19 نفر زیر 5 سال سن دارند و 12 نفر از مبتلایان هم پنج تا 10 ساله هستند.
,
 
,
وی افزود: بین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال، ۲۰ نفر مبتلا به کرونا هستند و تعداد ۱۲۵ مورد از مبتلایان، ۲۱ تا ۳۰ ساله هستند‌.
,
 
,
 
,
حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مبتلا امکان شدت بیماری در آنها وجود دارد
, حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مبتلا امکان شدت بیماری در آنها وجود دارد, حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مبتلا امکان شدت بیماری در آنها وجود دارد,
 
,
رضاعی با بیان اینکه کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند ۷۰ تا ۸۰ درصد آنان علائم خاصی ندارند گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مبتلا امکان شدت بیماری در آنها وجود دارد و ۵ درصدشان ممکن است نیازمند بستری و اقدامات اولیه بیماری باشند.
,
 
,
وی خطاب به شهروندان اعلام کرد: به صورت جدی از رفت و آمدهای غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی و برگزاری مراسم و مجالس و دورهمی‌های دسته جمعی در این وضعیت قرمز کرونایی خودداری کنید.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت قرنطینگی و ماندن در خانه، افزود: بی اهمیتی یا نادیده گرفتن ویروس کرونا،تعداد مبتلایان را افزایش و کادر بهداشت و درمان را با فرسودگی مواجه خواهد کرد.
,
 
,
وی کردستان با اشاره به اهمیت ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد: باید در هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته، حتما از ماسک استفاده شود و فاصله یک تا دو متر از دیگران رعایت شود.
,
 
,
وی در پایان هشدار داد: ویروس کرونا ضعیف نشده است لذا پروتکل‌های بهداشتی را تا حد ممکن رعایت کنید.
,
 
,
براساس یافته‌های مطالعات اپیدمیولوژیک در کشورهای با شیوع بالای کرونا، سن بالا به تنهایی یک عامل خطر برای ابتلا به کرونا نیست و ابتلا به پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و هاپیر کلسترومیا مهمترین عوامل خطر ابتلا به کرونا در سالمندان محسوب می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه