اخبار داغ

وزیر مسکن:

خانه نخرید تا ارزان شود

خانه نخرید تا ارزان شود
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی طرح های نیمه کاره مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۶۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه تمامی طرح های نیمه کاره مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۶۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده است، گفت: سالیانه به طور متوسط ۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری می شود و بخش عمده ای از این واحدها در مراحل نازک کاری و ساخت محوطه هستند.

,

اسلامی یادآور شد: ۶۶ هزار واحد مسکن مهر در مراحل اتمام کار از جمله فوندانسیون و اسکلت قرار دارد که برخی از آنها به دلیل مشکلات پیمانکاران باقی مانده که به زودی این واحدها هم به مرحله تحویل می رسد.

,

اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکل حقوقی در شهرهای مختلف باقی مانده است، گفت: به زودی با همکاری دستگاه های مختلف مشکلات ساخت این واحدها برطرف و سرعت ساخت این واحدها افزایش می یابد.

,

اسلامی همچنین درباره افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس، گفت: پرداخت این ۲۰ میلیون تومان مانع سوداگری و دلالی می شود و این افزایش قیمت مشمول متقاضیان اول و هدف واحدهای مسکن مهر نمی شوند.

,

او ادامه داد: با توجه به افزایش سوداگری در این منطقه سعی شده با اجرای این طرح دلالی را در بازار مسکن مهر پردیس از بین ببریم.

,

وزیر راه و شهرسازی درباره تعاونی هایی که برای متقاضیان مسکن مشکل‌ساز شده‌اند، گفت: برای حل مشکل تعاونی های مسکن تاکنون با قوه قضاییه مکاتبات بسیار زیادی انجام شده و همچنین طبق تعاملاتی که با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته به زودی احکامی درباره تعاونی‌های متخلف صادر و مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

,

اسلامی اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی هایی که در حوزه مسکن خوشنام هستند برای ساخت و ادامه پروژه های مسکن استفاده کنیم.

,

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اینکه بازار مسکن با ایجاد نوسان بازارهای موازی تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: تمام تلاش ما آن است که بتوانیم جامعه هدف و متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و تا از طریق تعریف پروژه مسکن بتوانیم آنها را صاحب خانه کنیم.

,

اسلامی توضیح داد: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن و طی ۲ مرحله یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای مسکن ملی ثبت‌نام کردند که از طریق آن تمامی متقاضیان واقعی مسکن شناسایی شده اند و تنها تعداد انگشت شماری از متقاضیان مسکن در این طرح ثبت نام نکرده اند.

,

او با اشاره به اینکه از یک میلیون ۶۰۰ هزار متقاضی تنها ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: ما برای این متقاضیان پروژه مسکن و زمین در شهرهای مختلف تعریف کردیم و از ماه آینده هم واحدهای ساخته شده واگذار و اراضی در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف به افراد و سازندگان تحویل داده می شود. این طرح در قالب تفاهم نامه های سه جانبه بین نظام مهندسی کشور، دستگاه مجری یا سازنده و وزارت راه و شهرسازی، ساخت این پروژه  واحدها انجام می شود.

,

او ادامه داد: متقاضیان معرفی شده می‌توانند آورده خود را تکمیل و واحد را تحویل بگیرند.

,

اسلامی بیان کرد: همچنین در قالب این طرح برای تعدادی از متقاضیان واقعی شناخته شده در شهرهای مختلف اراضی تعریف شده و در بسیاری از مناطق هم ساخت این پروژه آغاز شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه