اخبار داغ

خبری که تکذیب شد؛

یک بام و دو هوای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ماجرای دستگیری عاملان آتش‌سوزی خائیز

یک بام و دو هوای محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ماجرای دستگیری عاملان آتش‌سوزی خائیز
انتشار خبر دستگیری عاملان آتش‌سوزی خائیز در کهگیلویه از جانب مدیرکل محیط زیست استان و سپس تکذیب آن، بسیاری از رسانه‌ها از جمله رسانه ملی را به اشتباه انداخت و صدای دادستان کهگیلویه را نیز درآورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس آتش سوزی جنگل های خائیز در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد مهار شد اما به نظر می رسد برخی حواشی آن قصد پایان یافتن ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, آتش سوزی جنگل های خائیز در شهرستان کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد مهار شد اما به نظر می رسد برخی حواشی آن قصد پایان یافتن ندارد.,

یکی از مسائلی که در خصوص این آتش سوزی در فضای مجازی رخ داد انتظار تصاویری از حیواناتی بود که گفته می شد دچار سوختگی شده اند و از بین رفته اند و به سوژه رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده بود که خیلی دیر نسبت به اصل ماجرا واکنش داده شد.

, یکی از مسائلی که در خصوص این آتش سوزی در فضای مجازی رخ داد انتظار تصاویری از حیواناتی بود که گفته می شد دچار سوختگی شده اند و از بین رفته اند و به سوژه رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده بود که خیلی دیر نسبت به اصل ماجرا واکنش داده شد.,

یکی دیگر از مسائلی که در این خصوص وجود دارد موضوع دستگیری عاملان آتش سوزی خائیز بود که مدیرکل محیط زیست استان در گفتگو با خبرگزاری تسنیم طی از دستگیری دو عامل این آتش سوزی خبر داده بود.

, یکی دیگر از مسائلی که در این خصوص وجود دارد موضوع دستگیری عاملان آتش سوزی خائیز بود که مدیرکل محیط زیست استان در گفتگو با , خبرگزاری تسنیم طی از دستگیری دو عامل این آتش سوزی خبر داده بود., خبرگزاری تسنیم طی از دستگیری دو عامل این آتش سوزی خبر داده بود.,
 
,
, ,

هاشمی در تشریح این ماجرا اعلام کرد:دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز به دلیل اختلاف ملکی اقدام به آتش زدن اراضی مورد اختلاف می‌کنند که به دلیل بی احتیاطی و شدت وزش باد، آتش به مراتع و جنگل‌‌های خائیز سرایت کرده . چندین روز در آتش سوختند.

, هاشمی در تشریح این ماجرا اعلام کرد:دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز به دلیل اختلاف ملکی اقدام به آتش زدن اراضی مورد اختلاف می‌کنند که به دلیل بی احتیاطی و شدت وزش باد، آتش به مراتع و جنگل‌‌های خائیز سرایت کرده . چندین روز در آتش سوختند., هاشمی در تشریح این ماجرا اعلام کرد:دو دامدار ساکن در حاشیه کوه خائیز به دلیل اختلاف ملکی اقدام به آتش زدن اراضی مورد اختلاف می‌کنند که به دلیل بی احتیاطی و شدت وزش باد، آتش به مراتع و جنگل‌‌های خائیز سرایت کرده . چندین روز در آتش سوختند.,

وی با اشاره به اینکه این دو دامدار متخلف شناسایی و بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند، عنوان کرد: هم اکنون دو دامدار متخلف به قید ضمانت از زندان آزد شده‌اند و بدون شک پرونده آنان با دقت توسط دستگاه قضایی بررسی می‌شود.

,

در حالی که این خبر در بسیاری از رسانه ها منتشر شد و حتی خبر شبانگاهی شبکه سوم سیما نیز این خبر را به نقل از صحبت های مدیرکل محیط زیست استان پخش کرد، ساعاتی بعد روابط عمومی محیط زیست استان با انتشار مطلبی این خبر را تکذیب کرد و آن را برداشت ناصحیح خبرنگار از صحبت های مدیرکل عنوان کرد.

,

 اداره روابط عمومی ضمن تکذیب این خبر گفت: انتشار خبری به این مضمون ناشی از برداشت شخصی خبر نگار عزیز بوده ،فلذا باتوجه به ابعاد مختلف زیست محیطی  این آتش سوزی ، اقدامات اولیه پرونده صورت گرفته، اما کلیات آن برای جمع آوری ادله کافی بمنظور  سیر مراحل قانونی و قضایی در دست اقدام می باشد. برهمین اساس معرفی ،دستگیری و آزادی با قید ضمانت  عاملان تکذیب میشود.

,

البته در همان زمان در تماس با مدیرکل محیط زیست استان قصد پیگیری این مساله و بیان جزئیات کامل از سوی مدیرکل را داشتیم که پاسخ نداده و خبرنگار ما را به سایت اداره کل محیط زیست ارجاع داد که البته در آن لحظه خبری منتشر نشده بود.

,

, ,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه نیز در رابطه با دستگیری ۲ نفر متهم و آزادی به قید وثیقه بیان کرد: با دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم که آن مقام قضایی در جواب اظهار داشت که شایعه دستگیری دو خانواده در این زمینه صحت ندارد  و با دستور قضایی به مرجع انتظامی، آن خانواده ها در مرجع انتظامی حاضر شدند و هرگونه درگیری بین خودشان را تکذیب کردند و هر موقع که منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل قانع کننده و مستنداتی در این رابطه داشته باشند؛ اقدام می‌کنیم.

,

در پایان باید گفت اگر اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد و در راس آن اسدالله هاشمی به عنوان مدیرکل پاسخ مناسب و به موقع و البته صحیحی به این مساله داشت بسیاری را به اشتباه نمی انداخت و صدای همه را درنمی آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه