اخبار داغ

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد

تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد
عباس علوی راد با بیان اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها یک طرح شتاب زده است گفت: در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید تمام مسائل را در سطح کشور در نظر گرفت و بعد درصدد اجرایی شدن آن اقدام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، شیوع بیماری کرونا در سطح جهان سبب تعطیلی بسیاری از مشاغل و ضربه به بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و غیره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در همین راستا و با توجه به ظرفیت های گردشگری در استان های یزد، فارس و اصفهان، این طرح ارائه شد که پنج شنبه ها در این سه استان تعطیل اعلام شود تا خانواده ها بتوانند بیشتر در کنار هم باشند و با سفر به استان های همجوار، به نوعی به اوضاع آشفته گردشگری و اقتصادی این سه استان سروسامان دهند.

,

در این میان افراد بسیاری و بنابر دلایلی که ارائه می دهند موافق این طرح هستند اما کارشناسانی هم هستند که آن را تسکین دهنده و تنها التیام بخش برای یک بخش می دانند و معتقدند باید تمام جوانب را در نظر گرفت تا بشود این طرح به این مهمی را اجرایی کرد.

,

 

,

لزوم توجه به تمام جوانب تعطیلی پنج شنبه ها در کشور

, لزوم توجه به تمام جوانب تعطیلی پنج شنبه ها در کشور, لزوم توجه به تمام جوانب تعطیلی پنج شنبه ها در کشور,

عباس علوی راد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و اثرات آن بر اقتصاد، گفت: در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید هم به قلمرو ملی و استانی، هم به لحاظ بخش‌های اقتصادی و هم بُعد بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گیرد و باید دید که اضافه کردن پنج‌شنبه‌ها به‌عنوان یک روز تعطیل به کشور چه اهدافی را برایش در نظر گرفته‌ایم.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران اظهار داشت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ها طبق بررسی‌های صورت گرفته برای عبور دادن صنعت گردشگری از مسئله و مشکلات کنونی و با درگیر کردن سه استان یزد، فارس و اصفهان است و این در حالی است که باید 28 استان دیگر را نیز ببینیم.

,

وی با بیان اینکه توجه به شرایط بخش‌های دیگر اقتصادی در زمان تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هم باید مدنظر باشد افزود: بسیاری از استان‌های دیگر در بخش‌های دیگر فعالیت دارند و به نظر می‌رسد نگاه یک‌بُعدی در مسئله گردشگری برای اینکه کشور را در یک روز خاص مثل پنج‌شنبه تعطیل کنیم، نمی‌تواند موضوع همه دغدغه اقتصادی بخش‌ها و استان‌های دیگر باشد و اگر بخواهیم صرفاً به این بهانه این مسئله را عملیاتی کنیم از بسیاری از مسائل کشور چشم‌پوشی کرده‌ایم.

,

علوی راد ادامه داد: بسیاری از افرادی که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را مطرح می‌کنند به تعطیلی کشورهای دیگر اشاره دارند، در این شرایط باید به این مسئله توجه داشت که کارمندان در طول هفته باید سقف ساعت کاری را انجام دهند و تعطیلی یک‌روزه در هفته باعث می‌شود تا برای جبران آن در طول هفته یک تا یک و نیم ساعت‌به‌ساعت کاری افراد اضافه و سبب تحمیل هزینه به بخش‌های مختلف اقتصادی و اداری می‌شود.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با تأکید بر اینکه در تصمیم‌گیری‌ها باید تمام جوانب را در نظر گرفت اضافه کرد: از لحاظ بین‌المللی دیدگاهی که در کشور مطرح است این چون جمعه تعطیل هستیم، پنج‌شنبه هم تعطیل شود. در این شرایط دو روزی که دنیا مشغول به کار است ما تعطیل هستیم و دو روز شنبه و یکشنبه که دنیا تعطیل است ما مشغول به کار هستیم یعنی عملاً چهار روز ارتباطات بین‌الملل ایران قطع است.

,

وی افزود: این بحث چند بار در مجلس شور ای اسلامی مطرح‌شده برای اینکه کشور بتواند در ارتباطات بین‌المللی فعالیتی داشته باشیم چند روز را از دست می‌دهیم و در این شرایط بهتر است که طوری برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم این ارتباطات در طول هفته افزایش یابد.

,

علوی راد خاطرنشان کرد: یکسری در کشور دغدغه داشتند که این شکل تعطیلی کشور ما با فضای بین‌المللی یکسان نیست و باید گفت که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هم سبب رفع این چالش در کشور نخواهد شد.

,

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه تعطیلی پنج شنبه ها از طرف دیگر سبب چالش در بحث آموزش کشور نیز می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه‌های کشور چه به لحاظ سطح استخدام و چه به لحاظ گستردگی وزارت آموزش است بابت تعطیلی پنج‌شنبه‌ها با چالش روبه‌رو شده و هنوز تکلیف اینکه آیا مدرسه‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل است یا خیر، هنوز مشخص نشده چون کار آموزشی در این روز در بسیاری از مدارس انجام می شود.

,

وی با اشاره به اینکه برای تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس هنوز کار کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است، گفت: اینکه کلاس‌ها را در تمام سطوح در سطح کشور تعطیل کنیم چه اتفاقی می‌افتد، آیا به نفع آموزش است یا به ضرر آن. همین مسئله نشان می‌دهد که کار کارشناسی روی این مسئله انجام نگرفته است.

,

علوی راد با بیان اینکه برای حل یک مسئله نمی‌توان شتاب‌زده عمل کرد خاطرنشان کرد: در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باید تمام مسائل را در سطح کشور در نظر گرفت و بعد درصدد اجرایی شدن آن اقدام کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه