اخبار داغ

ترامپ عامل 2 بیماری عفونی در آمریکا؛ نژادپرستی و کووید19

ترامپ عامل 2 بیماری عفونی در آمریکا؛ نژادپرستی و کووید19
جورج فلوید حتی اگر از کووید19 هم جان سالم به در می برد، از این واقعیت که آمریکایی – آفریقایی ها به طور نامتناسبی هدف خشونت پلیس قرار می گیرند زنده نمی ماند. ترامپ از قدرت فدرال به جای مبارزه با کووید19 در اعتراضات علیه نژادپرستی استفاده کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ جورج فلوید حتی اگر از کووید19 جان سالم به در می برد، نمی توانست از خشونت پلیس زنده بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

شمار فوتی های کووید19 در آمریکا در اواخر ماه مه از 100000 نفر (آماری بالاتر از هر کشور دیگر در جهان) تجاوز کرد. آمریکا تنها پس از گذشت 4 ماه از اولین مورد تأیید شده این ویروس به این مرحله ترسناک رسید.

, کووید19,

وقتی یک بیماری همه گیر جامعه خاصی را ویران می کند به عنوان یک تست استرس، تنش ها و شکاف های موجود را تشدید می کند.

,

آمریکا طی این 4 ماه، شاهد واکنش های بیگانه هراسی علیه آسیایی – آمریکایی ها بوده است. بعد از آن، قتل "جورج فلوید" توسط افسران پلیس در مینیاپولیس اعتراضات ملی را برانگیخت.

,

تست استرس در طول همه گیری چیست؟ این تست در وهله اول، نژادپرستی سیستمی در دو سطح اجتماعی و اقتصادی و جا افتاده در نهادهای دولت آمریکا را آشکار ساخت.

,

کالبدشکافی فلوید و افشای ابتلای او به کروناویروس، 2 روند نگران کننده در جامعه آمریکایی را برجسته می کند.

,

آمریکایی – آفریقایی ها به طور نامتناسبی در برابر ابتلا به این ویروس آسیب پذیر هستند، زیرا بسیاری از آنها در مشاغلی فعالیت دارند که قادر به انجام کار از خانه نیستند.

,

جورج فلوید حتی اگر از این ویروس جان سالم به در می برد، از این واقعیت که آمریکایی – آفریقایی تبارها به طور نامتناسبی هدف خشونت پلیس قرار می گیرند زنده نمی ماند.

,

این بحران های دوقلو در وهله دوم یکی دیگر از استانداردهای دوگانه ترامپ را نشان داد.

,

ترامپ در مواجهه با بحران بهداشت عمومی از استناد به قانون مصوب تولیدات دفاعی 1950 برای تهیه تجهیزات پزشکی خودداری کرد.

,

با این حال، یک واکنش مردمی علیه نژادپرستی سیستمی منجر به تهدید او با استناد به قانون شورش 1807 (استفاده از ارتش ملی برای اجرای قانون داخلی) از جمله استقرار هلی‌کوپترها و سربازان برای تأمین امنیت پایتخت (واشنگتن دی‌سی) شد.

,

به بیانی دیگر، ترامپ از قدرت فدرال برای مبارزه با کووید19 استفاده نکرد و بار این مسئولیت را بر دوش ایالت ها قرار داد، اما تهدید کرد که از ارتش یک نهاد ملی علیه ایالت هایی که قادر به فراهم کردن امنیت عمومی نیستند استفاده می کند.

,

, ,

نژادپرستی، بیگانه هراسی و همه گیری

, نژادپرستی، بیگانه هراسی و همه گیری,

کووید19 فرصتی برای تعمق در 2 ویروس ماندگارِ میکروارگانیسم بیولوژیکی واقعی و متعاقب آن بیگانه هراسی و نژادپرستی که جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده اند فراهم می کند.

,

دانشمندان، تاریخ طولانی بیماری ها و رابطه تکاملی آن با بیگانه هراسی را بررسی کرده اند. یک دانشمند استدلال می کند که در تکامل گذشته ما انسان ها به طور غریزی احتیاط در ارتباط نزدیک با غریبه ها به خاطر محافظت در برابر بیماری های عفونی وجود داشته است.

,

استدلال دیگر اینکه بیگانه هراسی یک مؤلفه رفتاری در سیستم ایمنی بدن است که برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض پاتوژن ها (عوامل بیماری زا) خارج از آگاهی عمل می کند.

,

احساس انزجار مانع از تماس با اشیاء و افراد آلوده می شود و اعضای گروه غیر سالم را از گروه سالم دور نگه می دارد.

,

این به این معنا نیست که جبرگرایی بیولوژیکی، نژادپرستی را تبرئه می کند. قتل غم انگیز جورج فلوید باید ویروس های بیولوژیکی و اجتماعی که بیش از 1000 سال بشر را به ستوه آورده آگاه شود.

,

 

,

, ,

قتل جورج فلوید و کووید19

, قتل جورج فلوید و کووید19,

"لورِن پاوِل" متخصص مراقبت های بهداشتی در آمریکا درباره تهدید ناخوشایندی که پیش از قتل فلوید پیش بینی کرده بود نوشت: "بزرگترین ترس من به عنوان یک زن سیاهپوست و رئیس مراقبت های بهداشتی، قتل یک سیاهپوست غیر مسلح به دستان پلیس بود که باعث اعتراضات گسترده در میان 2 بیماری عفونیِ نژادپرستی و کووید19 شد."

,

ترامپ دوست دارد که برای بسیج کردن جامعه آن را قطبی کند. بنابراین از شکاف های موجود در جامعه آمریکایی و اراذل و اوباش خواندن تظاهرکنندگان بهره می برد تا پایگاه خود را تجهیز کند.

,

در واقع، آمریکا رئیس جمهوری دارد که سیاست های او نه تنها منجر به شیوع بیشتر ویروس بیولوژیکی می شود، بلکه ویروس اجتماعی را نیز گسترش می دهد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه