اخبار داغ

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست کرمان خبر داد؛

راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در 6 شهرستان/ لزوم همکاری بیشتر صنایع استان کرمان با سازمان محیط زیست

راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در 6 شهرستان/ لزوم همکاری بیشتر صنایع استان کرمان با سازمان محیط زیست
مرجان شاکری گفت: نامگذاری روز جهانی محیط زیست به منظور آگاهی بخشی به عموم مردم و مسئولین بوده است و رویکرد استان کرمان در این زمینه بسیار خوب بوده است؛ امروز ما در اتوبوسی نشسته ایم که تمامی مسئولان استان سوار بر اتوبوس محیط زیست و توسعه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرجان شاکری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به هفته محیط زیست گفت: از سال 1972 به منظور جلب توجه عموم مردم در راستای حفظ محیط زیست؛ 5 ژوئن به عنوان روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه در مقاطع زمانی مختلف اولویت ها متفاوت است، ابراز کرد: امروزه در سطح جهان به این نتیجه رسیده اند که مسئله محیط زیست اهمیت بسیاری دارد و مردم باید این مسئله را مد نظر قرار دهند.

,

وی با تأکید بر اینکه نامگذاری روز جهانی محیط زیست به منظور آگاهی بخشی به عموم مردم و مسئولین بوده است، تصریح کرد: رویکرد استان کرمان در این زمینه بسیار خوب بوده است؛ امروز ما در اتوبوسی نشسته ایم که تمامی مسئولان استان سوار بر اتوبوس محیط زیست و توسعه هستند.

,

شاکری ادامه داد: ارسال پیام های متعدد از مقامات عالی استان اعم از استانداری، دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیران صنعتی و ... نشان از عزم جدی مسئولان در توجه به محیط زیست دارد که این مسئله بسیار حائز اهمیت است و مسلما حمایت قانونی صورت گرفته از سوی مسئولان انگیزه همکاران ما را در حفاظت محیط زیست افزایش خواهد داد.

,

این مقام مسئول گفت: سازمان محیط زیست، سازمانی است با شرح وظایف گسترده به منظور جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، ایجاد آلودگی و ... فعالیت می کند و قوانین و مقررات متعددی در این راستا به سازمان ابلاغ شده است که ما باید آنها را به عنوان یک نهاد مجریه پیگیری کنیم.

,

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان با تأکید بر زحمات همکاران و محیط بانان سازمان تصریح کرد: سختی کار محیط بانان بر کسی پوشیده نیست و آنها به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و در این بین نباید از نقش این قشر در تأمین حفاظت و امنیت جامعه چشم پوشی کرد.

,

شاکری افزود: محیط بانان ما افرادی را دستگیر کرده اند که دارای سلاح های غیر مجاز بوده اند و این مسئله نشان می دهد که سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر صیانت از محیط زیست کشور، از امنیت کشور نیز دفاع می کند.

,

وی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان کرمان به عنوان دبیر ستاد گرد و غبار استان است، عنوان کرد: به همت مسئولان استان سند گرد و غبار را توانسته ایم مصوب کنیم و بودجه 100 میلیارد تومانی در این خصوص تخصیص یافته است که اکثر این اعتبار به سازمان منابع طبیعی استان اختصاص پیدا کرده است.

,

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: چرا که وظیفه اداره کل منابع طبیعی استان است که در کانون های گرد و غبار استان برنامه های مدیریتی خود را اجرا کند تا از ایجاد گرد و غبار جلوگیری شود.

,

این مقام مسئول در خصوص اهم اقدامات محیط زیست در راستا مقابله با گرد و غبار ابراز کرد: سعی کرده ایم که در کانون های گرد و غبار ایستگاه پایش کیفی ایجاد کنیم تا بتوانیم اطلاعات و داده های مستندی به منظور جذب اعتبار داشته باشیم

,

شاکری با بیان اینکه بخشی از بودجه به دانشگاه علوم پزشکی تخصیص پیدا کرد، اظهار کرد: در این خصوص با توجه به اینکه یکی از کانون ها ریزگرد در شهرستان ریگان است، اعتبار اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی بم داده شد.

,

وی با تأکید بر اینکه سازمان محیط زیست استان در حال پیگیری راه اندازی دو ایستگاه پایش کیفی در شهرستان های راور و انار است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در این دو شهرستان، کانون های فعالی وجود دارد بنابراین باید اطلاعات و داده هایی داشته باشیم.

,

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: در هر یک از شهرستان های بم، ریگان، فهرج، کهنوج و زرند یک ایستگاه پایش کیفی راه اندازی شده است و در کرمان دو ایستگاه  وجود دارد و با مصوبه هئیت دولت مقرر شده است که مس سرچشمه دو ایستگاه در رفسنجان و مس خاتون آباد دو ایستگاه در شهربابک راه اندازی کند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال پیگیری نصب ایستگاه پایش کیفی در گل گهر سیرجان هستیم، خاطر نشان کرد: انتظار می رود که صنایع سطح استان در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این عرصه با سازمان محیط زیست مشارکت داشته باشند تا مردم بدانند که چه هوایی را تنفس می کنند؛ چرا که این امر سبب می شود تا اطلاعات کیفی گرد و غبار را به دست آوریم تا اعتبارات بیشتری برای استان جذب کنیم و کرمان جدی تر از قبل جلو رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه