اخبار داغ

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا با مسافرت‌های غیرضروری؛

مازندران در مرز هشدار بیماری کرونا قرار گرفت

مازندران در مرز هشدار بیماری کرونا قرار گرفت
زنگ خطر شیوع کرونا با افزایش مسافرت‌ها به مازندران دوباره به صدا در آمد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، چند ماهی از شیوع ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونا می‌گذرد که سایه سنگین خود را بر سر مردم کشور ما و سایر کشورهای جهان انداخته و زندگی را بر بسیاری از مردم تلخ و ناگوار کرده است.

در اسفند و فروردین ماه که اوج شیوع این ویروس و بیماری بود وضعیت بسیاری از استان‌های کشور از جمله مازندران قرمز شد و بیمارستان‌ها بالاتر از ظرفیت خود بیماران کرونایی را بستری کردند.

بعد از تاکیدات زیادی که بر درخانه ماندن و مسافرت نرفتن در ایام نوروز برای همه مردم کشور شد، بسیاری ترجیح دادند برای حفظ سلامت خود و هم وطنان خود در خانه بمانند تا نکند بار درمان را بر استانی دیگر از جمله مازندران تحمیل کنند.

حال که به فصل گرما نزدیک می‌شویم با شروع شدن تعطیلات خرداد، شاهد حضور مسافران زیادی به  مازندران و به‌خصوص غرب استان بودیم. از تعطیلات عید فطر تاکنون شاهد افزایش ورود مسافران و کاهش فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

ورود مسافر زیاد، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی سبب شد تا آمار ابتلا روند صعودی یابد.

افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در سطح استان طی روزهای اخیر زنگ خطر افزایش شیوع کرونا در استان را به صدا در آورده است.

گرمای هوا نیز سبب شده تا تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش کاهش یابد و همین موضوع یکی از عوامل افزایش ابتلا افراد به بیماری کرونا شده است .

پزشکان و پرستاران کادر درمانی استان پس از ۱۱۰ روز فعالیت درمانی خسته هستند و با افزایش ابتلا دوباره این قشر پاسخگوی نیاز بیماران نخواهند بود.

مردم و اصناف همچنان پروتکل‌های بهداشتی را باید الزاما به صورت کامل و دقیق رعایت کنند و به هشدارهای وزارت بهداشت درمورد عواقب عدم رعایت پروتکل‌ها توجه کنند.

رعایت اصول بهداشتی مانند رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، ضدعفونی دائم سطوح، شستشوی دست‌ها هر یک ساعت یکبار، پرهیز از سفر (درون و خارج استان) از مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

تا زمان رسیدن به مرحله کنترل و مهار کامل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید۱۹ ، از هموطنان عزیز می خواهیم از انجام سفرهای غیر ضرور به استان مازندران بخصوص در ایام تعطیلات پرهیز کنند .
 
سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی 24 ساعت گذشته تعداد 60 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند  ظرف همین مدت تعداد 41 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون 265 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی ادامه داد: مسافرت و رعایت نکردن فاصله گذاری‌های اجتماعی در کشور از عوامل اصلی افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در روزهای اخیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت بهداشت فردی مانند استفاده از ماسک و دستکش، اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آن و پرهیز از  مسافرت های غیر ضرور  است.
 
اگرچه روند مبتلایان به کرونا در استان مازندران نزولی شده اما همچنان موارد ابتلا به این ویروس مرگبار در این استان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و بیمارستان‌ها همچنان پذیرای بیماران کرونایی هستند.از آنجائیکه مازندران یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می‌شود بنابراین حضور مسافران و گردشگران از دیگر استان‌های کشور  خطری دوسویه برای مردم این استان و افرادی که به اینجا سفر می‌کنند، دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه