اخبار داغ

رئیس شورای شهر بهار مطرح کرد؛

ورود سیب زمینی به بورس راهی برای جلوگیری از نوسان قیمت

ورود سیب زمینی به بورس راهی برای جلوگیری از نوسان قیمت
حسین فیض الهی یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان شهرستان بهار را نوسان قیمت سیب زمینی دانست و گفت: وارد شدن سیب زمینی در بورس می تواند از نوسان قیمت جلوگیری کرده و خیال کشاورزان را آسوده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه همیشه شهر بهار را قطب تولید سیب زمینی می دانیم یکی از مسائلی که اهمیت زیادی برای شهر بهار دارد برگزاری جشنواره سیب زمینی به صورت دائمی و سالانه در شهر بهار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: همانطور که در برخی شهرها و روستاها جشنواره انگور و انار و … برگزار می شود لازم است که چنین جشنواره ای نیز در بهار برگزار شود تا سیب زمینی بهار شناخته شود.

,

رئیس شورای شهر بهار ادامه داد: با ارائه پیشنهادی از جهاد کشاورزی استان تقاضا کردیم که این جشنواره به صورت سالانه و مرتب در شهر بهار برگزار شود.

,

فیض الهی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که این روزها مطرح است، عرضه سیب زمینی در بازار بورس است؛ چراکه هم اکنون می بینیم بیش از ۲۱ رقم محصول کشاورزی در بورس عرضه می شود اما سیب زمینی در آن جایی ندارد.

,

وی اضافه کرد: عرضه سیب زمینی در بورس می‌تواند در تنظیم قیمت، ایجاد فضای رقابتی و کمک به استاندارد سازی و بالا رفتن کیفیت، کمک شایانی کند و باعث اطمینان خاطر در کشاورزان در زمینه قیمت محصول سیب زمینی باشد.

,

رئیس شورای شهر بهار در ادامه به برگزاری جلسه مشترک اعضای شورای شهر و مدیرکل جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه موارد متعددی از مشکلات کشاورزان مطرح شد که از آن جمله می توان به کمک به توسعه شهرک گلخانه ای بهار، تقویت تشکل های کشاورزی، هدایت سرمایه کشاورزان و جلوگیری از خام فروشی محصولات، ایجاد صنایع تبدیلی، ترمیم راه های بزرگ بین مزارع اشاره کرد.

,

فیض الهی گفت: با توجه به اینکه امسال شاهد بالا رفتن سطح زیر کشت سیب زمینی در شهرستان هستیم لازم است که متولیان امر توجه بسیاری به این موضوع داشته باشند تا از نوسان قیمت این محصول و ضرر و زیان وارد شده به کشاورزان جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه