اخبار داغ

اعتراض به تبعیض نژادی در هالیوود؛

چرا اسکار «سلما» را نادیده گرفت/ واکنش پارامونت

چرا اسکار «سلما» را نادیده گرفت/ واکنش پارامونت
در پاسخ به ادعای سازندگان «سلما» برای نادیده گرفته شدنشان توسط اسکار، کمپانی پارامونت گفت فیلم «سلما» را تا پایان ماه به صورت رایگان در دسترس همگان می‌گذارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ورایتی، کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه دیوید اویلوو گفت رای دهندگان آکادمی اسکار فیلم «سلما» را نادیده گرفتند زیرا نمی‌خواستند از فیلم حمایت کنند، پارامونت این فیلم را در دسترس همگان گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اویلوو گفته است چون همه بازیگران فیلم با تی شرتی با شعار «نمی‌توانم نفش بکشم» در افتتاحیه فیلم در لس‌آنجلس شرکت کرده بودند تا به کشتن اریک گارنر اعتراض کنند، اسکار چنین واکنشی نشان داد.

,

اویلوو در مصاحبه‌ای با اسکرین دیلی این سخنان را ادا کرد و حالا ایوا دورونی کارگردان فیلم این مصاحبه را بازنشر کرده است.

,

دوورنی در توییت خود نوشته است: این یک ماجرای واقعی است.

,

درام «سلما» که درباره زندگی مارتین لوتر کینگ ساخته شد یکی از فیلم‌های مطرح سال ۲۰۱۴ بود اما تنها در بخش بهترین فیلم سال و بهترین ترانه اوریجینال نامزد کسب اسکار شد.

,

یکی از دلایل شکل‌گیری جنبش «#اسکار بیش‌ از حد سفید» که سال بعد به راه افتاد همین نامزد نشدن دوورنی برای بهترین کارگردانی و دیوید اویلوو برای بهترین بازیگر مرد بود.

,

آکادمی اسکار در پاسخ به دوورنی گفته است: آوا و دیوید ما حرف‌تان را شنیدیم. قابل قبول نیست.

,

پارامونت صبح دیروز با انتشار بیانه‌ای گفت: ۵۵ سال پس از راهپیمایی تاریخی از «سلما»، در حالی که ما شاهد بیان دهه‌ها درد مشترک هستیم، باید سخنان دکتر کینگ را به یاد بیاوریم: بی‌عدالتی در هر جا خطری برای عدالت در همه جا است.

,

۶ سال قبل، اکران «سلما» همزمان شده بود با قتل اریک گارنر که مانند جورج فلوید توسط پلیس کشته شد و او نیز گفته بود: نمی‌توانم نفس بکشم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه