اخبار داغ

در کارگروه مدیریت پسماند شهری استان مرکزی مطرح کرد؛

پاکسازی ۳۰ هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله/مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است

پاکسازی ۳۰ هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله/مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون 30 هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله پاکسازی شده است گفت: با حمایت همه جانبه، پاکسازی کل استان تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد که در آن روز باید جشن پاکسازی در استان بگیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ مهدی زندوکیلی معاون عمرانی استانداری مرکزی امروز در کارگروه مدیریت پسماند شهری استان گفت: راه اندازی پویش بزرگ پاک سازی محورهای استان یک اقدام بسیار خوب و به موقع بود که امروز نیازمند این هستیم زوایای این کار بزرگ برای مردم بیشتر مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

زندوکیلی اظهار کرد: بسیاری از جاده های استان قبل از این پویش در یک وضعیت بسیار بدی به سر می بردند که زیبنده استان مرکزی نبودند.

,

وی ادامه داد: امروز منشأ بسیاری از بیماری‌ها و آلودگی‌ها ناشی از آلودگی جاده‌ها و محورها است که در استان مرکزی فضای جامعه را تحت تأثیر قرار داده بود.

,

معاون عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: راه‌اندازی این پویش یک اقدام بزرگ و قابل‌تقدیر بود که لازم است در مراسمی با حفظ دستورالعمل‌ها تقدیر ویژه شود.

,

زند وکیلی با اشاره به اینکه امروز پرداختن به حاشیه های شهر اراک و مدیریت ضایعات نیازمند توجه جدی است که هرکس به سهم خود باید در این کار مشارکت داشته باشد افزود: ساماندهی خودروهای حامل ضایعات ساختمانی یک ضرورت است که باید در جهت شناسنامه دار کردن آنها تلاش کرد.

,

وی بیان کرد: اختصاص مکان مناسب برای دفن ضایعات در کلیه مناطق استان باید به طور جدی دنبال شود و پیگیری ضایعات از مبدا می تواند از ایجاد بحران های پسماند جلوگیری کند.

,

زندوکیلی افزود: تعامل راهداری و شهرداری برای ساماندهی پسماندها و ضایعات ساختمانی یک ضرورت است که علاوه بر این نیازمند مشارکت فعال مردم در قالب اقشار مختلف مردمی هستیم.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی:

, مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی:,

پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی

, پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی, پاکسازی 30 هکتار از حریم جاده های استان مرکزی,

محمد اله داد مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: استارت پویش بزرگ جمع آوری پسماند و ضایعات در استان از زمانی شروع شد که از ابتدای شیوع کرونا تعدادی از کارگران و پیمانکاران اداره برق بیکار شدند.

,

الله داد اظهار کرد: با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری بر لزوم حمایت از کارگران و اقشار آسیب دیده از کرونا از ۱۸ فروردین تا به امروز این پویش راه اندازی شد و کارگران به مدت ۶۰ روز سرکار بودند و روزانه حقوق خود را دریافت می کردند.

,

وی ادامه داد: این کار بزرگ برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و نتیجه آن جاروکش شدن کلیه جاده ها،محورها و طبیعت اطراف جاده ها است.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی بیان کرد: ایجاد اشتغال و پاکیزه کردن محیط زیست از اهداف مهم این طرح بوده که خوشبختانه به اهداف دست پیدا کردیم و استمرار این کار نیازمند یک عزم همه جانبه است که باید جدی گرفته شود.

,

الله داد بیان کرد: در این پویش محورهای اراک- خمین، ساوه-تهران، اراک-فرمهین، تالاب میقان، جاده تره بار، داوداباد، شازند، آستانه، هزاوه، انجدان، ویسمه، کمربندی جنوبی،جاده ازنا ، امر آباد، هفتاد قله،عقیل آباد،گوار و چپقلی تاکنون پاکسازی شده اند.

,

وی اضافه کرد: محورهای بروجرد،محلات ،نراق، خنداب، کمیجان، فرمهین و ساروق هم اکنون در حال فعالیت هستند.

,

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به اینکه تا کنون 30 هزار هکتار از حریم جاده های استان مرکزی از زباله پاکسازی شده است گفت: با حمایت همه جانبه، پاکسازی کل استان تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد که در آن روز باید جشن پاکسازی در استان بگیریم.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

, مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:,

مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است

, مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است, مدیریت پسماندهای عفونی اراک یک ضرورت است,

رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: نامگذاری هفته محیط زیست تلنگری مهم به شهروندان است که یادآوری می کند بیشتر مراقب محیط زیست باشیم چراکه در طی این چند سال اخیر با توجه به گرمایش زمین و آتش سوزی های گسترده نیازمند مراقبت همه جانبه از محیط زیست هستیم.

,

میرزایی اظهار کرد: طی این چند سال اخیر مدیریت پسماندها در شهر اراک به یک موضوع جدی تبدیل شده است و با توجه به اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است باید یک کار بزرگی در این راستا انجام شود.

,

وی ادامه داد: امروز نیازمند یک عزم جدی برای دفن پسماندها هستیم و مدیریت در پسماندهای عفونی یک ضرورت است چراکه تداخل پسماندهای عفونی با معمولی آسیب ها و اختلالاتی را در دفن پسماندها ایجاد می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همکاری شهرداری در شهر اراک امروز یک مشکل جدی در دفن پسماندها هستیم که دفن اصولی و هدفمند پسماندها در استان نیازمند یک عزم همه جانبه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه