اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان قزوین:

مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی در قزوین راه‌اندازی می‌شود/ دستگیری کلاهبرداران ۸میلیاردی در پوشش فروشنده دوره‌گرد

مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی در قزوین راه‌اندازی می‌شود/ دستگیری کلاهبرداران ۸میلیاردی در پوشش فروشنده دوره‌گرد
سردار مهدی حاجیان گفت: برای اقدام به موقع در ارتباط با جرایم رایانه‌ای مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی بزودی در استان راه‌اندازی می‌شود تا بتوان در مبارزه و پیشگیری از جرایم عملکرد مناسبی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به فعالیت پلیس فتا در استان قزوین اظهار کرد: پلیس فتا از ابتدای سال تعدادی سایت مربوط به فروش مواد ضدعفونی و ماسک بدون مجوز را شناسایی و نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام کرد، باید توجه داشت که فاقد مجوز بودن در زمینه مواد ضدعفونی تهدیدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌آید و از این رو دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: در طول دو ماه ابتدایی سال شاهد کاهش 26 درصدی وقوع جرایم رایانه‌ای و افزایش 40 درصدی کشف جرایم نسبت به زمان مشابه سال گذشته بودیم.

,

وی ادامه داد: برداشت غیرمجاز با 189 نوع مورد در صدر جرایم رایانه‌ای قرار داشت، کلاه‌برداری اینترنتی و هتک حرمت و نشر اکاذیب نیز در رده‌های بعدی جرایم رایانه‌ای بودند.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: توزیع موادمخدر در فضای مجازی نیز بررسی شده و افرادی در این زمینه دستگیر شده‌اند، این اشخاص به دلیل اطلاعات پایین نسبت به فضای مجازی از آن برای فروش مواد استفاده می‌کردند که شناسایی شدند.

,

وی افزود: اقدام برجسته امسال در کلاهبرداری، کشف 868 میلیون تومان در پوشش فروشنده‌ی هندوانه دوره گرد بود، در این راستا سه نفر شناسایی شده که دو نفر با سن 27 و 23 سال دستگیر و نفر سوم تحت پیگرد است.

,

حاجیان اذعان کرد: این فروشندگان هندوانه با استفاده از دستگاه کپی کننده کارت‌های اعتباری یا اسکیمر در پوشش دستگاه پوز از مردم کلاهبرداری می‌کردند، به این شکل که اطلاعات کارت را ذخیره و با ایجاد کارت مشابه با خرید کالا از حساب‌ها برداشت می‌کردند که باید براساس دستور قضایی مبالغ به شاکیان بازگردد.

,

کشف 189 فقره کارت بانکی کپی شده در دست کلاهبرداران

, کشف 189 فقره کارت بانکی کپی شده در دست کلاهبرداران,

وی ادامه داد: در این راستا افراد زیادی به پلیس مراجعه و طی اقدامات فنی مجرمان شناسایی و 189 فقره کارت کپی شده کشف و ضبط شد، همچنین تعداد زیادی از اطلاعات کارت‌ها نیز در دسترس آن‌ها بود.

,

فرمانده انتظامی استان قزوین ابراز کرد: باید توجه داشت که کارت اعتباری همان پول نقد است و از این رو نحوه استفاده از آن‌ها دارای اهمیت است‌ و لازم است افراد هنگام خرید به شخصه از کارتخوان استفاده کنند.

,

وی تاکید کرد: شهروندان باید نسبت به شگرد اسکیمر هوشیار باشند و جهت پرداخت مبلغ خرید شخصا به دستگاه پوز مراجعه کرده و از تحویل کارت به فروشنده خودداری کنند و اگر دستگاه غیرعادی و دارای بخش اضافی بود موضوع را به پلیس و بانک عامل اطلاع دهند.

,

این مسئول انتظامی ادامه داد: حتی دریافت رسید تراکنش ناموفق نیز ضرورت دارد و نباید نسبت به این مسائل بی توجه باشیم.

,

حاجیان گفت: برای اقدام به موقع در ارتباط با جرایم رایانه‌ای مرکز فوریت‌های پلیس فضای مجازی بزودی در استان راه اندازی می‌شود تا بتوان در مبارزه و پیشگیری از جرایم عملکرد مناسب را داشت.

,

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: معمولا پیام‌هایی که برای کلاهبرداری به افراد ارسال می‌شود یا با استفاده از سیم کارت‌های بی‌هویت و یا توسط افراد زندانی که به موبایل دسترسی پیدا کرد‌ه‌اند ارسال می‌شود، از این رو افرادی که از پیش دارای سیم کارت بدون استفاده هستند باید توجه داشته باشند که مورد سوء استفاده قرار نگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه