اخبار داغ

زیبا ولی خطرناک؛

سرهنگ؛ پیچ 90 درجه‌ای که بلای جان متخلفان چالوس است

سرهنگ؛ پیچ 90 درجه‌ای که بلای جان متخلفان چالوس است
با کمی جستجو در میان جاده های پر خطر ایران، نام چالوس هم در بین آنها مشاهده می شود و یکی از عمده دلایل پایین بودن سطح ایمنی جاده چالوس، موقعیت جغرافیایی این جاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، چالوس زیباترین جاده ایران است، به اذعان مسافران، هر زمانی که به این محور سفر می کنند حس زندگی به آنها دست داده و از تردد در این منطقه لذت می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
غالب مسافران معتقدندحتی اگر اتوبان احداث شود یا جاده های دیگری جایگزین شود، محور کرج – چالوس هیچگاه زیبایی خود را از دست نمی دهد، جاده ای که با پیچ های زیادش معروف شده است.
,
 
,
شاید معروفترین پیچ جاده کرج- چالوس، پیچ سرهنگ باشد که بسیار خطرناک است، اما در اینکه چرا این پیچ، سرهنگ نام گرفته، رانندگان معتقد هستند به واسطه حضور پلیس و جریمه افراد متخلف در این منطقه خواهد بود.
,
 
,
البته گفته مسافران درباره این مسیر تا حد زیادی صحیح است زیرا پلیس برخورد قاطعی با مختلفین در پیچ سرهنگ دارد اما برخی رانندگان از برخورد پلیس در این پیچ ناراحت هستند اما روی دیگر پیچ سرهنگ تصادفات متعدد است.
,
 
,
سرگرد حبیبی جانشین رئیس پلیس آسارا می‌گوید؛" اگر همکاران من در جاده ها قبض جریمه صادر می کنند صرفا برای جلوگیری از وقوع تصادف است تا خدای ناکرده جان همشهریان و هموطنان ما به خطر نیافتد.
,
 
,
متاسفانه غالب تصادفات در پیچ سرهنگ رخ به رخ است و خودرو از جلو کاملا مچاله شده است و سقف و ستون آسیب دیده است لذا این پیچ ویژگی های خاصی دارد که رانندگان باید آن را مورد توجه قرار دهند".
,
 
,
, ,
 
,
سرهنگ رضا گودرزی رئیس پلیس راه استان البرز می گوید؛ "پیچ سرهنگ تقریبا 90 درجه است و خودروها با سرعت بالا وارد این پیچ می شوند و احتمال تصادفات و شدت برخورد را افزایش می دهند".
,
 
,
و اما سخت گیری های پلیس در پیچ سرهنگ حتما بهانه ای است تا رانندگان به جای لذت بردن از هیجان سرعت و سبقت غیر مجاز، از زیبایی های جاده چالوس مانند رودخانه خروشان، سد امیرکبیر و باغ های سرسبز این منطقه لذت ببرند.
,
 
,
البته محمدرضا فلاح نژاد دبیر و عضو ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز، 8 خرداد ماه 99 در نشستی با اعضای ستاد بحران گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز جاده کرج - چالوس و ۱۰ نقطه پرخطر رودخانه کرج شناسایی شده است. 
,
 
,
با کمی جستجو در میان جاده های پر خطر ایران، نام چالوس هم در بین آنها مشاهده می شود و یکی از عمده دلایل پایین بودن سطح ایمنی جاده چالوس، موقعیت جغرافیایی این جاده است.
,
 
,
این جاده به واسطه عبور از میان کوهستان و ارتفاعات، دارای پیچ‌های بسیار خطرناک است که در صورت عدم ایمن سازی صحیح، مسافران را هرچه بیشتر در معرض خطر تصادف قرار می‌دهد.
,
 
,
 استفاده از بلوک‌های بتونی در میان جاده و گاردریل‌های استاندارد در کناره‌های جاده از مواردی است که امنیت جاده را تا حدودی تامین خواهد کرد زیرا یکی از خطرناک‌ترین شاخصه‌های ایمنی جاده چالوس، پیچ‌های زیاد و خطرناک آن است.
,
 
,
با تمام خطرات و اتفاقات پیش آمده این جاده همچنان از محبوب ترین و پر رفت و آمد ترین جاده های ایران است که روزانه مسافران زیادی را جا به جا می‌کند.
,
 
,
 هر چند نمی‌توان منکر زیبایی جاده چالوس شد اما خطر احتمالی خفته در این زیبایی ها سالانه حوادث بسیاری را به وجود آورده و جان برخی را می‌گیرد.
,
 
,
ختم کلام...
,
 
,
استفاده از تجهیزات ایمنی و احتیاط، اولین قدم ها برای سفری سالم در این مسیر زیبا هستند و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات رانندگی نه صرفا در پیچ سرهنگ، که در پیچ و خم های تصادفات هم گرفتار نشویم.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه