اخبار داغ

کارشاس اقتصادی در گفتگو با دانا:

مقررات و دستورالعمل‌های بازار سرمایه نیازمند بروز رسانی است/ سازمان بورس باید ناظر باشد نه مجری

مقررات و دستورالعمل‌های بازار سرمایه نیازمند بروز رسانی است/ سازمان بورس باید ناظر باشد نه مجری
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قانون بازار سرمایه جامع است؛ اما مقررات و دستورالعمل‌های معاملاتی نیازمند بروز رسانی هستند، گفت: مقررات نحوه افشای و انتشار اطلاعات و میزان مجازات در قانونی با هم همخوانی ندارند که اصلاح آن به کارایی بیشتری بازار کمک خواهد کرد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین سلاح‌ورزی عضو شورای عالی بورس با تاکید بر اینکه مقررات، اصلی‌ترین ضامن پایداری و مولد بودن هر بازار است، معتقد است: مقررات بازار سرمایه ایران، ناکارآمد و نامتناسب با حجم امروز معاملات بورس و پویایی مورد انتظار از آن است. اصلاح و روزآمدسازی این مقررات، گامی ضروری برای حفظ رونق و ثبات بورس است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سید حمید میرمعینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در مورد بروز رسانی قوانین بازار سرمایه، اظهار کرد: قانون بازار سرمایه مصوب سال 1384، قانون جامعی است؛ به نظرم نیازی به بازنگری ندارد البته دستورالعمل‌ها و مقررات بازار نیازمند اصلاح و بروز رسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بازار سرمایه ایرادات اساسی دارند افزود: عمده‌ترین و بیشترین مشکل مقررات بازار سرمایه در بحث کشف قیمت، دامنه نوسان، حجم مبنا و سهام شناور است، البته نحوه پذیرش شرکت‌ها هم یکی دیگر از مشکلات کنونی محسوب می‌شود که این موارد جز مقررات و دستور العمل‌هاست که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

,

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: قانون بازار سرمایه جامع است ولی از بُعد ساختارهای معاملاتی، نحوه افشای و انتشار اطلاعات با مجازات در قانون هم‌خوانی ندارند و با اصلاح و بروز رسانی این موارد، قطعا تحلیل‌ها بهتر و درصد تخلفات و اشتباهات کمتر خواهد شد و بازار به کارایی بیشتری خواهد رسید.

,

میرمعینی گفت: سازمان بورس باید انعطاف بیشتری داشته باشد و امور اجرای را به شرکت بورس و فرابروس به عنوان مجریان بازار سرمایه واگذار کند که این موضوع شاید از مهم‌ترین نکات قانونی بازار سرمایه است. بورس و فرابورس باید استقال عمل بیشتری داشته باشند که اکنون این موضوع وجود ندارد و سازمان بورس فقط باید جنبه نظارتی قوانین را بر عهده داشته باشد و امور اجرایی را باید به شرکت‌ها بسپارد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه