اخبار داغ

با حضور در اداره صمت سرخس؛

کشاورزان سرخسی خواستار جلوگیری از فعالیت دلالان خرید گندم شدند

کشاورزان سرخسی خواستار جلوگیری از فعالیت دلالان خرید گندم شدند
با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله محصول استراتژیک گندم، جمعی از کشاورزان سرخسی با حضور در اداره صمت این شهرستان به بیان مطالبات و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند و خواستار جلوگیری از فعالیت دلالان خرید گندم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا، جمعی از کشاورزان شهرستان سرخس صبح امروز با حضور در اداره صمت این شهرستان به بیان مطالبات و مشکلات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

کشاورزان سرخس با توجه به اینکه سازمان غله از سازمان‌های تحت پوشش وزارت صمت است و از طرفی به‌واسطه وظیفه نظارتی صمت سؤالات و ابهامات خود را در چند حوزه بیان کردند.

,

عملکرد الک و نحوه و مراحل افت گندم، قیمت و نحوه عملکرد کمباین‌ها، دلالان خرید گندم در خارج از مراکز خرید، افزایش هزینه حمل توسط کامیون‌ها و نگرانی از عدم خرید گندم‌های دیم به دلیل لاغری و نبود نمایندگی غله در شهرستان برای پیگیری مطالبات از جمله مسائلی بود که کشاورزان خواستار پیگیری از سوی مسئول اداره صمت سرخس شدند.

,

در ادامه علی‌اکبر اکبری رئیس اداره صمت سرخس با ابراز تشکر از حضور کشاورزان عزیز به‌خصوص گندم کاران در اداره و طرح درخواست‌های خود به‌صورت قانون‌مندانه به همراه پیگیری مطالبات مردمی گفت: گندم یک کالای استراتژیک است و دولت مصمم است و برنامه‌ریزی مدون و مناسبی دارد تا تمامی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خرید کند.

,

وی تصریح کرد: نگاه ما به کشاورز به‌عنوان یک تولیدکننده کالای اساسی در کشور است، همان‌طور که در قرآن و سوره حضرت یوسف (ع) به آن اشاره شده و این کشاورزان بودند که با همکاری حضرت یوسف توانستند سنت ذخیره‌سازی گندم را در واحدهایی مانند سیلوهای امروزی تدوین کنند که تا امروز یک فرهنگ با ارزش به‌عنوان ذخیره گندم داریم.

,

رئیس اداره صمت سرخس خاطرنشان کرد: در سال گذشته غله استان با همکاری سازمان صمت در تأمین کالاهای اساسی چون برنج و شکر در استان گام‌های خوبی برداشت و شهرستان ما نیز توانست سهم بسزایی را از آن خود کند.

,

اکبری با تشریع نحوه خرید گندم و جدول پاکی و نحوه آزمایش گندم‌های خریداری‌شده و تعیین درصدها به بسیاری از شبهات و سؤالات کشاورزان پاسخ داد.

,

در ادامه کشاورزان نیز خواستار ارسال جدول و توضیحات غله استان و مراحل خرید گندم، جمع‌آوری دلالان، پیگیری پرداخت بهای کشاورزان، اجرای نقش نظارتی صمت و اعتمادی که کشاورزان به این دستگاه دارند و همچنین نرخ‌های کمباین و کامیون‌ها به روستاها و شوراها شدند تا ذهنیت منفی مردم که حاصل از دادن اطلاعات غلط و عدم اطلاع‌رسانی است، روشن شود.

,

در پایان مقرر شد، سه نفر از کشاورزان به نمایندگی برای پیگیری درخواست‌های قانونی کشاورزان با صمت و جهاد جلسه مشترک برگزار کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه